Audyt strony internetowej firmy

Wygląd strony internetowej, ma ogromne znaczenie dla odbiorców. Ale równie ważne jest prawidłowe działanie tej strony pod względem technicznych. Zadowolić trzeba nie tylko samych odbiorców, ale także roboty Google, od których zależy dobra pozycja strony w wyszukiwarce internetowej. Zanim więc strona zostanie zareklamowana w sieci i zacznie się budować świadomość marki u odbiorców, trzeba stronę internetową poddać audytowi. Do wyboru ma się płatną wersję audytu albo bezpłatną, każdy więc może się zdecydować na taką opcję, która przyniesie mu największe korzyści.

Audyt wykonany przez firmę zewnętrzną

Każdy kto zdecyduje się na zapłacenie za usługę wykonania audytu strony internetowej, musi najpierw poszukać odpowiedniej firmy, która ma taką specyfikację. Takich firm jest bardzo dużo, ich reklamy można znaleźć w Internecie. Ważne by firma, która będzie dla nas wykonywać audyt strony internetowej, była wiarygodna i uczciwa, by cieszyła się poważaniem i zaufaniem swoich klientów. Audyt strony pod względem SEO, to szczegółowa analiza strony internetowej, pod różnymi kątami. Celem audytu jest ocenienie i weryfikacja strony, mająca na względzie algorytmy Google i roboty Google. Przy wykonywaniu audytu, sprawdzanych jest wiele rzeczy: poprawność adresu URL, technologia jaka została wykorzystana przy tworzeniu serwisu, struktura organizacyjna strony, jej nawigacja, szybkość ładowania się strony. Kolejną ważną kwestią jest także treść na stronie. W tym wypadku sprawdza się częstotliwość dodawania treści, ilość grafik i infografik na stronie, jakość treści dodawanych na stronie itp. Wszystkie te rzeczy się bardzo ważne do prawidłowego działania strony, wpływają także na zadowolenie odbiorców z łatwości poruszania się po stronie i na widoczność strony w pozycjach wyszukiwania Google. Stronę można w czasie audytu sprawdzić także pod kątem tego, czy jest ona zgodna z wymogami SEO i algorytmami Google. Jeśli nie będzie ona spełniała wymogów, nie będzie wyświetlana w pozycjach wyszukiwania. Oczywiście audyt zawiera także sprawdzanie słów kluczowych do strony, na które jest ona pozycjonowana albo dopiero ma być pozycjonowana. Jest to jedna z najważniejszych kwestii.

Jak wygląda przeprowadzenie audytu strony firmowej?

Pierwszym krokiem do wykonania audytu, jest znalezienie firmy, która się tym zajmie, tak jak już wspomniano powyżej. Kolejnym etapem jest podpisanie umowy z firmą audytową a także wyznaczenie celów audytu i określenie ceny, którą jest się w stanie zapłacić za taką usługę. Następnie doradca firmy, która przeprowadzi audyt, przeprowadzi rozmowę z klientem, która zapewni mu odpowiedzi na temat oczekiwań klienta po całym audycie, fraz kluczowych, które klient chciałby mieć na swojej stronie www, a także różnych potrzeb klienta, związanych z posiadaniem takiej strony. W następnym kroku firma będzie mogła przystąpić do wykonania audytu. Analiza całego audytu będzie bardzo szczegółowa i dokładna, każdy element działań zostanie poparty przykładami, wykresami i załącznikami, które pomogą klientowi zrozumieć zakres błędów na stronie i problemów z działaniem strony czy z jej reklamowaniem. Na koniec audytu klient otrzyma szczegółowy raport, który całościowo będzie opisywał wszystkie błędy znalezione na stronie a także sugestie ich naprawy.

Bardzo często firmy, które zajmują się wykonywaniem audytów SEO, w swojej ofercie mają także optymalizację strony. Te dwie usługi są często od siebie zależne, dlatego jeśli klient decyduje się na jedną z usług, to decyduje się także i na drugą propozycję. Optymalizacja strony internetowej, to wszystkie działania SEO, które są następstwem wykonanego audytu, mające na celu poprawę jakości strony, jej działania i eliminację wszystkich błędów, które pojawiły się na stronie. Właściwa optymalizacja jest krokiem w stronę skutecznego pozycjonowania, bo czym strona będzie atrakcyjniejsza i będzie lepiej działać, tym większe będzie przynosić zyski, bo będzie dobrze widzialna w wyszukiwarkach internetowych.

Darmowe programy do wykonania audytu

Jeśli jednak jakaś firma, ma ograniczone środki finansowe na wykonanie audytu i sprawdzenie jakości strony internetowej, może skorzystać z darmowych programów internetowych, których celem jest wykonanie szybkiego audytu do strony. Co prawda taki audyt nie będzie aż tak dokładny i precyzyjny jak audyt wykonany przez profesjonalną firmę, ale też pomoże poznać skalę błędów na stronie i zwrócić uwagę na to, co trzeba zmienić na stronie, by była ona atrakcyjniejsza i by lepiej działała. Takich programów darmowych w Internecie, jest bardzo dużo, każdy z nich oferuje mniej więcej to samo. Zadaniem takiego programu, jest na przykład sprawdzenie szybkości ładowania się strony i znalezienie rozwiązania na problemy związane z szybkością działania strony. Następnie program sprawdza treść na stronie, zwłaszcza pod kątem fraz kluczowych i pod kątem jakości tej treści. Dostarcza on też mnóstwa wskazówek na temat najlepszych działań, dzięki którym strona będzie korzystniejsza dla odbiorców i robotów Google. Dzięki takiemu programowi, można też pobrać ze strony listę meta tagów oraz linki ze strony, razem z ich procentowym rozłożeniem na stronie. Po każdym audycie przeprowadzonym w takim programie, można wygenerować darmowy raport ze strony, który wskaże wszystkie błędy i będzie zawierał sugestie jak je naprawić. Jak więc widać wcale nie trzeba płacić za wykonanie audytu, wystarczy skorzystać z możliwości internetowych programów audytowych. Dzięki temu można zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

Audyt jest nieodłączną częścią marketingu internetowego. Bez skutecznego audytu, wykonanego w profesjonalny sposób, strona nie będzie mogła zostać zareklamowana i na pewno nie będzie widoczna w sieci. Warto więc o taki audyt zadbać.