Blog – promocja i prestiż dla firmy

Obecność firmy w świecie wirtualnym może się przejawiać na wiele różnych sposobów. Zazwyczaj pierwszym krokiem jest zbudowanie strony internetowej, często połączonej ze sklepem. Jeśli zależy nam jednak na budowaniu silnej pozycji i rozpoznawalności marki, warto poświęcić czas i zaistnieć również w innych przestrzeniach. Mogą to być social media lub blog firmowy. Na tym ostatnim działaniu dziś się skupimy, szukając najskuteczniejszej metody pozyskiwania ruchu na blogach.

Do czego może się przydać blog?

Blog firmowy to rodzaj merytorycznego zaplecza, w którym możemy umieszczać wiele treści związanych z przedmiotem naszej działalności. Często są to zagadnienia bardzo szerokie, dzięki którym istnieje szansa na zaprezentowanie swojej wiedzy i doświadczenia w danej branży.

Dobrze prowadzony blog zawiera wiele wartościowych i ciekawych treści, które pomagają klientom rozwiązać ich problemy czy przezwyciężyć wątpliwości. Oprócz tego podbudowuje on prestiż i sprawia, że nasza marka staje się zdecydowanie bardziej wiarygodna dla innych.

Co zrobić jednak, kiedy publikujemy dobry i esencjonalny, pełny rzetelnej wiedzy artykuł, a nie mamy jeszcze zbyt dużej ilości odwiedzających naszą stronę? W jaki sposób sprawić, żeby dotarł on do jak najszerszego grona odbiorców?

Poniżej zamieszczamy kilka skutecznych sposobów, jak zbudować widownię firmowego bloga.

Dziel się swoim szczęściem i tekstem

Wydawać by się to mogło oczywiste, jednak wbrew pozorom wielu przedsiębiorców o tym zapomina. Jeśli tworzysz wartościowe treści i publikujesz je w sieci, to wcale jeszcze nie oznacza, że miliony czytelników będą wchodzić od razu na Twój blog i zachwycać się Twoją elokwencją i wiedzą branżową. Niestety, rzeczywistość jest zdecydowanie bardziej szara. Żeby artykuł został zauważony, musisz o tym mówić, opowiadać, pisać. Jednym słowem: „informować”, że piszesz. W innym przypadku może się okazać, że nawet Twoje najbliższe kręgi nie będą miały świadomości, że coś przydatnego i wartościowego ich omija.

Social media dobre na wszystko

Świetnym kanałem do promocji nowych artykułów na blogu jest Facebook. To zdecydowanie więcej niż portal społecznościowy – to gigantyczna baza wiedzy i informacji na wszelki temat, zrzeszająca miliony użytkowników na całym świecie. Nie można zapominać, że wszystkie wymienione czynniki czynią z niego fenomenalne narzędzie marketingowe, które warto wykorzystać do swoich celów.

Na firmowym fanpage’u można zamieścić informację o nowych wpisach na blogu. Powinno się to robić bezpośrednio na profilu firmy, udostępniając go później na własnej stronie. Oczywiście do jego promocji można również wykorzystać płatne reklamy, dodatkowo zwiększając grupę docelową.

Instastory – Instablogi

Jeśli publikujemy na Facebooku, nie można również zapominać o koncie na Instagramie. Choć wydawać by się mogło, że powstał on głównie do dzielenia się zdjęciami, to warto zamieszczać tu również informacje o najnowszych blogowych publikacjach, opatrzone zdjęciem, przykuwającym uwagę i związanym z tematem tekstu.

Tekst i społeczność, czyli promocja na Twitterze

Specyfika Twittera jest nieco inna niż w przypadku Facebooka. W ramach publikowanych treści możemy na nim zamieścić bardzo krótkie teksty (maksymalnie do 140 znaków). Jest to jednak wystarczająca ilość, żeby dodać informację o nowym artykule na naszym blogu. Twitter zrzesza innych ludzi niż monopolistyczny, amerykański gigant. Często korzystają z niego influancerzy, dlatego Twoje treści mogą trafić do grona wartościowych osób w znacznie prostszy sposób.

Światowy katalog pomysłów – Pinterest od podszewki

Po Instagramie to kolejne miejsce skoncentrowane na stronie wizualnej. Można tu jednak znaleźć olbrzymią ilość pomysłów z różnych dziedzin. To również świetna przestrzeń do promowania blogów na przykład podróżniczych i kulinarnych, poprzez tworzenie tak zwanych pinów, które pokażą nasz blog od najlepszej i najpiękniejszej strony.

Sieć profesjonalistów – LinkedIn

LinkedIn przedstawiany jest jako największa sieć specjalistów na świecie. Pojawiają się tu głównie osoby nastawione na działania stricte biznesowe. Nie ma zbyt wiele prywatnych, rodzinnych wpisów czy innych zwierzeń. Są konkrety i przedsiębiorczość. To idealna przestrzeń, żeby promować blogi związane z rozwojem czy inwestycjami. Umożliwia stosunkowo łatwy dostęp do ludzi, którzy mogą być zainteresowani współpracą lub do potencjalnych klientów.

Prawie jak gazeta – Issuu

Marzysz o publikacjach w drukowanych magazynach? Nic prostszego. Issuu to platforma umożliwiająca dzielenie się artykułami, które wgrywa się w formie pdfów. Można tu znaleźć sporo różnorodnych treści z zakresu biznesu, kultury, sztuki, sportu, zdrowia i wielu innych. Na dodatek każda publikacja jest przedstawiona w bardzo przystępny i przyjemny dla oka sposób, który sprawia, że lektura staje się jeszcze większą przyjemnością.

Blog prawie jak vlog – promocja na YouTube

Choć może się to wydawać dość nietuzinkowe, naprawdę warto promować tworzone przez siebie treści za pośrednictwem kanału takiego, jak YouTube. Współcześnie nagranie filmu czy stworzenie ciekawego pokazu zdjęć nie stanowi większego problemu. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego do stworzenia zapowiedzi artykułu lub opowiedzenia ciekawej historii, która będzie tylko zwiastunem tego, co można znaleźć na blogu? Nie ma tu żadnych ograniczeń, a liczy się inwencja.

Promocja bloga – jak zaistnieć w sieci?

Reklamować bloga można na wiele różnych sposobów. Część z nich nadaje się do wszystkich branż, część jest nieco bardziej hermetyczna. O czym trzeba pamiętać? Przede wszystkim liczy się systematyczność w działaniu. Posty na blogu, jak i komunikaty na ich temat w innych kanałach muszą pojawiać się regularnie. Tylko wtedy możemy zbudować stabilną i prężną społeczność wokół naszych wpisów, która będzie czekać na nie z niecierpliwością i chętnie dzielić się nimi z otoczeniem.