Co jest skuteczniejsze – pozycjonowanie czy Google AdWords?

W współczesnej dobie nowoczesnych technologii, Internet jest prawdziwą potęgą. Użytkownikami Internetu są ludzie w każdym wieku, od najmłodszych do najstarszych lat. Każdy znajduje w sieci coś co go inspiruje, ciekawi, bawi czy uczy, nic więc dziwnego, że codziennie Internet odwiedzają miliony użytkowników. Każda firma, która chce zaistnieć na szeroką skalę, która chce zdobyć rozgłos i renomę, powinna w Internecie reklamować swoje usługi i towary. Dzięki sieci internetowej, można dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców na całym świecie, co jeszcze kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia. Jednak trzeba też przyznać, że w Internecie panuje ogromna konkurencja. Dlatego trzeba walczyć o każdego odbiorcę i potencjalnego klienta, głównie poprzez sprecyzowaną reklamę. Do wyboru jest kilka rodzajów reklamowania się w sieci, do najpopularniejszych z nich należy jednak pozycjonowanie stron www i Google AdWords.

Pozycjonowanie – co to jest i na czym polega

Pozycjonowanie stron internetowych, to jedna z najskuteczniejszych i najbardziej popularnych form reklamowania się w sieci. Zajmują się tym agencje seo, które mają w tej kwestii wiele doświadczenia. Można co prawda samemu spróbować sił w pozycjonowaniu, ale wyniki nie będą tak satysfakcjonujące, jak by to było w przypadku skorzystaniu z usług agencji seo. Pozycjonowanie stron www ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej, w popularnej wyszukiwarce internetowej Google. Pozycjonowanie polega więc na działaniach dążących do poprawy pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. To w jaki sposób strony internetowe zostają ustawione w wyszukiwarce, zależy od algorytmu Google. Dobre firmy seo, doskonale znają wszystkie czynniki, które mają wpływ na pozycję wyniku wyszukiwania. Czynniki te można podzielić na dwie grupy; na czynniki wiążące się z popularnością strony w Internecie a także na czynniki powiązane z treścią strony. Czym wyżej strona znajdzie się na stronie wyszukiwania, tym lepiej dla właściciela strony. Przy pozycjonowaniu bardzo ważną rolę odgrywają frazy kluczowe. Jest kilka pomocnych narzędzi, z których warto skorzystać przy wybieraniu odpowiednich fraz kluczowych do strony. Dzięki nim można na przykład sprawdzić, jakie frazy są najczęściej wpisywane w wyszukiwarce, które z nich mają charakter lokalny a które szerszy zakres.

Co wchodzi w skład pozycjonowania?

Pozycjonowanie to nie tylko jedno działanie, to wiele różnych działań, których zadaniem jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google i zainteresowanie swoją ofertą szerokiego grona odbiorców. Na pozycjonowanie składa się kilka czynności:
– optymalizacja kodu HTML strony www oraz optymalizacja treści strony internetowej ( sprecyzowanie nagłówków, wybór słów kluczowych, opracowanie tekstów),
– przetestowanie strony pod względem technicznym, sprawdzenie błędów, szybkości ładowania się strony i jej podstron, podział na kategorie i działy,
– przystosowanie strony do działania na urządzeniach mobilnych,
– pozyskanie linków z innych stron.

Pozyskiwać linki można na wiele różnych sposobów. Można je kupić, można współpracować z innymi portalami i stronami w sieci, można skorzystać z możliwości jakie daje marketing szeptany, można też publikować teksty i artykuły na blogach i innych stronach.

Google AdWords – płatna pomoc Google

Każda strona wyszukiwarki internetowej Google, dzieli się na pozycje bloku reklamowego Google oraz na naturalne wyniki wyszukiwania, które znalazły się na liście bez żadnych opłat, jedynie ciężką pracą firm seo. Aby znaleźć się w bloku reklamowym Google, trzeba skorzystać z reklamy Google AdWords. Oferuje ona płatne wyniki wyszukiwania, które swoją drogą są bardzo skuteczne. Co ciekawe wyniki te wcale nie zawsze znajdują się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, chociaż mogło by się tak wydawać. Znajdują się one pośrodku strony, czasem na górze i na dole, a po środku wyskakują niepłatne wyniki wyszukiwania. Wszystkie wyniki wyszukiwania, które opłaciło się w usłudze Google Adwords, oznaczone są hasłem ‚reklama’ i bardzo szybko przykuwają one uwagę. Każdy kto chce szybko wypromować stronę w sieci, powinien skorzystać z usługi Google Ads, bo jest to najskuteczniejsza reklama w sieci. Dzięki niej można bardzo szybko uzyskać ruch na stronie, jest to więc idealna propozycja dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalności i dla których pozycjonowanie jest zbyt czasochłonne i kosztowne. Tak naprawdę to jednak najlepszą opcją jest korzystanie z reklamy płatnej Google Ads w formie doraźnej, jednocześnie inwestując w pozycjonowanie. Czasem pozycję w wyszukiwarkach buduje się długie miesiące a nawet lata, nie można w tym czasie ciągle polegać na płatnej reklamie Google AdWords, ponieważ kiedy kampania wygasa, to strona całkowicie znika z wyszukiwarki, dopóki nie wykupi się kolejnej kampanii.

Jeśli więc chodzi po porównanie ze sobą dwóch form promocji strony: pozycjonowania i Google Ads, to nie można stwierdzić, która forma reklamy jest skuteczniejsza. Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety. Google Ads jest dla osób, którym zależy na szybkiej reklamie i pozyskaniu klientów na już, jej wadą są wysokie koszta takiej reklamy, zwłaszcza gdy będzie się stale odnawiać kampanie Google. Z kolei pozycjonowanie jest czasochłonne, trudne i skomplikowane. Trzeba się na tym doskonale znać, albo zlecić to wykwalifikowanej firmie, co także wiąże się z kosztami. Na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google trzeba sobie zapracować, a nie każdemu chce się na to czekać tak długi czas. Jednak osiągnięta pozycja i utrzymanie jej, wiąże się z dużą renomą dla strony i jej popularnością. Takie strony w wyszukiwarce, bardzo trudno jest przebić i wybić się przed nie. Najlepszą propozycją jest więc korzystanie z obu możliwości reklamowania strony internetowej w sieci.