Co powinien zawierać Newsletter

Reklama internetowa może mieć przeróżny zasięg, w zależności od jej specyfikacji. Czasem reklama dociera tylko do określonej grupy odbiorców i tak jest najkorzystniej dla reklamodawcy ale czasem dociera do dużego ogółu. Każdą reklamę trzeba więc dobrze doprecyzować, określić jej cel i charakter. Tylko w ten sposób będzie ona przynosiła korzyści. W Internecie można się reklamować na wiele różnych sposobów, form reklamowania się jest bardzo dużo. Są jednak i tradycyjne propozycje, którymi zainteresowanie nie słabnie. Do nich należy na przykład reklama w formie Newslettera. Z takiej formy reklamy korzysta praktycznie każdy sklep internetowy, bo dzięki niemu dociera ze swoją najświeższą ofertą do określonej grupy odbiorców. Warto więc zastanowić się nad t, ą formą reklamowania się w sieci, bo można z niej czerpać liczne korzyści.

Co to jest Newsletter?

Newsletter to internetowa wersja gazetki promocyjnej sklepu. Sklepy internetowe tak samo jak sklepy stacjonarne, oferują co tydzień, co dwa, czasem co miesiąc, całkiem nową ofertę produktów. Jako, że są to nowe produkty, trzeba je najpierw wypromować w sieci a do tego najlepiej przyda się Newsletter. Tego typu gazetka promocyjna, ma na celu poinformowanie stałych klientów o aktualnych zniżkach i promocjach w sklepie internetowym. Ma także informować go o wszystkich aktualizacjach na stronie sklepu i wprowadzanych zmianach. Jest to więc forma systematycznej reklamy dla stałych klientów, którą otrzymują oni na e-maila podanego w procesie rejestracji konta na sklepie internetowym. Każdy może się zapisać do takiej bazy e-mailowej, nie tylko na samej stronie sklepu, ale także w miejscach, gdzie została umieszczona reklama sklepu internetowego.

Kilka zasad tworzenia Newslettera

Jest kilka zasad do których trzeba się dostosować, jeśli chce się stworzyć solidny Newsletter, który klienci będą cenić. Przede wszystkim Newsletter powinien mieć jeden stały szablon. Bardzo ważna jest tu stała kolorystyka, układ strony wiadomości, wielkość czcionki i jej kolor. Klienci cenią sobie to co znają, nie lubią zmian, bo są przyzwyczajeni do jednego wyglądu Newslettera i jeśli nagle zmieni on kolor albo układ, może wprowadzić klientów w zmieszanie i mogą zwyczajnie nie rozpoznać znanej im przecież marki. A więc Newsletter ma mieć cały czas ten sam układ i wygląd, ma się w nim zmieniać jedynie treść, która będzie zawierać nowe propozycje w sklepie internetowym. Inną ważną zasadą związaną z reklamą w formie Newslettera, jest systematyczność w wysyłaniu takiej gazetki promocyjnej a także określenie dni tygodnia i godzin, w jakich będzie on wysyłany. W tym wypadku częstotliwość i systematyczność, odgrywają ogromnie ważną rolę. Można więc sobie wybrać dni w miesiącu, które poświęci się na wysyłanie właśnie takiej gazetki promocyjnej do klientów i trzymać się tego ustalonego terminu. Samo wysyłanie gazetki promocyjnej nie jest skomplikowaną kwestią, tworzenie tego newslettera jest trochę bardziej wymagające. Ale jeśli korzysta się z jednego szablonu, wtedy podmienia się tylko grafiki i treść, a to nie zajmuje zbyt wiele czasu.

To jaka treść znajdzie się w danym Newsletterze, zależy od profilu sklepu i oferowanych przez niego produktach. Opisy produktów w promocji nie powinny być zbyt długie ani zawiłe, mają zaciekawić klienta a nie go nudzić. Teksty mają być zwięzłe i rzeczowe, w ciekawy sposób zachęcać do przyjrzenia się bliżej nowej ofercie. Bardzo ważną kwestią jest tu cena nowych produktów, informacja o cenie musi się koniecznie znaleźć w Newsletterze. Dla klientów cena zakupu danego produktu, odgrywa najważniejszą rolę, dlatego czym jest niższa, tym jest bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Szczególnie promocja na dany produkt robi duże wrażenie na kliencie, jeśli w Newsletterze znajdzie się stara cena przekreślona a obok niej dużo niższa cena, to taka oferta na pewno zainteresuje klienta.

Jak zachęcić klienta do zapisania się do bazy marketingowej?

Nie każda osoba, która odwiedza sklep internetowy, chce otrzymywać Newsletter o najnowszych promocjach na stronie sklepu. Trzeba więc go do tego zachęcić w odpowiedni i wyważony sposób ale nie nazbyt nachalny. Na pewno klienta przyciągnie możliwość korzystania z różnych promocji i rabatów, ale dobrą propozycją będzie też zaoferowanie klientowi jakichś ciekawych dodatków, na przykład e-booka czy poradnika. Klienci uwielbiają takie dodatki, a jeśli dodatkowo otrzymają zniżki na następne zakupy, to tym bardziej chętnie zapiszą się do Newslettera. Warto też zareklamować stronę w różnych miejscach w Internecie, w social mediach, na forach internetowych, na blogach. Wszędzie powinien się znaleźć link do strony www a na niej pierwszym komunikatem, który się wyświetli powinien być właśnie formularz zapisania się do Newslettera.

Oczywiście trzeba też pamiętać, że Newsletter musi być zgodny z prawem i zasadami marketingu. Jeśli będzie naruszał jakieś prawa, będzie obrażał konkurencję, to zostanie szybko zablokowany i nie trafi do potencjalnych odbiorców. Dlatego zanim zacznie się tworzyć tego typu reklamę, trzeba się dobrze zastanowić nad tym, jak ma ona wyglądać i co może zawierać. Ale najważniejsze jest tu określenie grupy odbiorców i to właśnie do nich trafienie z ofertą. Newsletter trafia do stałych klientów, ale może się zdarzyć, że zainteresuje też bliskich i znajomych stałego klienta. W ten sposób powiększy się bazę klientów bez większego wysiłku. Kampania e-mailowa tak jak każda inna kampania reklamowa, powinna być starannie przygotowana, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, tak by taka internetowa gazetka promocyjna cieszyła się jak największym zainteresowaniem i przykuwała uwagę odbiorców. Trzeba w to włożyć trochę wysiłku, ale efekty takich działań marketingowych, każdego zadowolą i usatysfakcjonują.