Content Marketing dla przedsiębiorców

Promocja firmy może mieć różny przebieg. Jedno jest pewne, bez dobrej promocji swojej marki, żadna firma nie odniesie sukcesu i nie utrzyma się długo na rynku. Przez to też doskonale widać jak ogromne znaczenie ma reklama i to taka reklama, która trafi do grupy docelowej. Reklama stacjonarna sprawdza się w wielu sytuacjach, ale najważniejszą rolę w obecnej dobie odgrywa reklama internetowa. Obecnie do wyboru jest mnóstwo sposobów reklamowania się w sieci, każdy z tych sposobów ma swoje wady i zalety. Są jednak propozycje, które cieszą się większym zainteresowaniem niż pozostałe propozycje, do nich właśnie należy Content Marketing.
Definicja Content Marketing
Content Marketing inaczej nazywany jest marketingiem treści. Dlatego, że jego główną definicją jest tworzenie porządnych i wartościowych treści reklamowych. Content Marketing jest alternatywą dla reklam mocno rzucających się w oczy, które często irytują użytkowników Internetu, takich jak mrugające banery, reklamy w formie przerywników treści, pojawiające się i znikające slogany na stronach internetowych. Marketing treści jest o wiele poważniejszą reklamą, którą z przyjemnością się czyta i zapoznaje z jej treścią. Głównym zadaniem Content Marketingu jest popularyzacja marki ale w sposób wyważony, poważny oraz dyskretny. Taka reklama w formie Content Marketingu, jest pozytywnie odbierana przez wszystkich użytkowników Internetu, bo nie jest nachalna i irytująca. Pojęcie Content Marketingu jest bardziej szerokie, trochę inne jest to pojęcie w Polsce a inne za granicą. Jedno jest pewne, taka reklama ma być poważna i rzetelna, każdy tekst musi być odpowiednio wypieszczony, sprawdzony pod każdym kątem, by był jak najbardziej zrozumiały dla użytkownika i by go zainteresował. Dlatego nad tego typu tekstami reklamowymi, trzeba przysiąść dłuższy czas, dobrze najpierw poznać temat na który się chce pisać, by tekst był jak najbardziej rzetelny i uczciwy. I nie ważne w jakiej będzie on formie, ma być to reklama zgodna z zaleceniami SEO, by roboty indeksujące mogły ją dobrze zakwalifikować i przez to umieścić w odpowiedniej kategorii w wyszukiwarkach internetowych.
Najpopularniejsze formy Content Marketingu
Możemy wyróżnić kilka podstawowych form Content Marketingu, z którymi większość użytkowników miała do czynienia. I tak możemy wyróżnić: artykuły sponsorowane, video, ebooki, poradniki, ikonografiki, artykuły eksperckie oraz webinary. Redagowaniem tego typu materiałów reklamowych w formie Content Marketingu, zajmują się więc różni specjaliści; redaktorzy, dziennikarze, copywrighterzy, vlogerzy i blogerzy itp. Każdy może sobie wybrać dowolną formę tekstów i wpisów, taką, która będzie mu najbardziej odpowiadać. Jeśli ktoś ma 'lekkie pióro' a do tego dobre podejście do użytkowników Internetu, z pewnością dobrze się będzie czuł we wpisach blogowych. Jeśli z kolei ktoś jest specjalistą w jakiejś dziedzinie, popartym odpowiednimi uprawieniami i certyfikatami, wówczas powinien pisać teksty poradnikowe czy eksperckie. Z kolei ktoś kto dobrze się czuje przed kamerą, sprawdzi się w nagraniach video. Grunt to znaleźć formę Content Marketingu, która będzie wygodna i dobrze dopasowana do możliwości i umiejętności, które się posiada. Wybór jest naprawdę wielki, każdy więc znajdzie coś dla siebie, co mu będzie odpowiadać.
Jak stworzyć solidny tekst w formie Content Marketingu?
To jak wygląda i prezentuje się tekst w Content Marketingu, ma ogromne znaczenie dla tej formy reklamy. Jeśli tekst będzie napisany nieudolnie, nie zaciekawi żadnego użytkownika Internetu a to przedłoży się na straty w firmie. Trzeba się więc zastosować do kilku porad, jak napisać dobrej jakości tekst CM, by przykuwał on uwagę i zachęcał do skorzystania z danej oferty. Przede wszystkim taki tekst musi mieć odpowiedni nagłówek. Musi on być na tyle ciekawy, by zachęcił użytkownika Internetu do jego kliknięcia. Nagłówek ma mieć charakter informujący, powinien przedstawiać jakąś korzyść dla użytkownika i powinien być dla niego atrakcyjny. Powinien go zachęcać do kliknięcia, a nie jedynie o czymś opowiadać. Kolejną bardzo ważną kwestią jest rodzaj treści, trzeba się zdecydować czy na stronę będzie się dodawać teksty sponsorowane, wpisy blogowe, teksty eksperckie, webinary, teksty w formie poradników czy w formie nagrań video. Wszystko zależy od charakteru strony, od tego co się oferuje. Czasem przyda się też dodanie podcastów do tekstu, bo podcasty można słuchać w tle, oszczędzając w ten sposób dużo czasu. Nie można też zapomnieć o tym, że najważniejszą cechą Content Marketingu jest regularność w dodawaniu tekstów na swoją stronę. W ten sposób wzbudza się zainteresowanie wśród użytkowników nowych i stałych a przez to generuje się ruch na stronie. Wpisy powinny być też porządnie zróżnicowane, nie można w kółko pisać o tym samym, bo to znudzi każdego stałego bywalca na naszej stronie. Temat trzeba w każdym artykule dobrze wyczerpać, nie można pozostawiać żadnych niedopowiedzeń i wątpliwości, bo to jedynie zdenerwuje potencjalnego użytkownika naszej strony. Każdy wpis powinien też dobrze wyglądać wizualnie, a to oznacza, że nie może w nim zabraknąć akapitów, wyróżnień, pogrubień, nagłówków i wypunktowań. Taki tekst będzie się o wiele lepiej czytać, niż ten umieszczony w jednym bloku.
Stosując się do tych kilku zaleceń, można stworzyć naprawdę dobry tekst o ile dobrze zna się temat na który się pisze. W ten sposób tekst w formie Content Marketingu, będzie doskonałą reklamą dla strony, będzie na niej generował ruch, oczywiście pod warunkiem, że zostanie dobrze wypozycjonowany w wyszukiwarce internetowej Google czy innej. Bo podstawą w marketingu internetowym, są właśnie wyszukiwarki i celem nadrzędnym każdej reklamy, jest znalezienie się jak najwyższej na liście wyszukiwania.