Czy pozycjonowanie za darmo, jest możliwe?

Czy pozycjonowanie za darmo, jest możliwe?

Wyszukiwarki internetowe, to teraz dosłownie narzędzia pierwszej potrzeby. Każdy kto czegoś szuka, nieważne czy jest to laptop, mleko dla dziecka, bujany fotel, czy drewniane szachy, wpisuje pożądaną frazę w wyszukiwarkę, klika szukaj i już po chwili wyskakują tysiące wyników. Zazwyczaj klikamy w to, co wyskakuje jako pierwsze, pomijając reklamy. Oczywiście strony, które wyświetlają się jako pierwsze, są na tym miejscu nie bez powodu. Komuś kto nie jest obeznany w Internetach, może wydawać się, że im wyżej strona w wyszukiwarce, tym bardziej sprawdzona ona jest. Cóż i tak i nie. Za wszystko jest, tak naprawdę odpowiedzialne pozycjonowanie. To właśnie ono sprawia, że dane witryny są wyżej od innych. Oczywiście renoma strony i jej,,klikalność’’ też jest tutaj ważna, ale pozycjonowanie odgrywa kluczową rolę.

Pozycjonowanie to klucz do sukcesu.

Załóżmy, czysto teoretycznie, że mamy dopiero co otwarty sklep internetowy. Zrobiliśmy wszystko jak należy, opisy produktów są jasne, przejrzyste, a co najważniejsze, wyraźnie określają jakość danego przedmiotu czy produktu. Zainwestowaliśmy już spore pieniądze w odpowiednie domeny, serwer. Wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Mamy nawet bloga, na którego będziemy wrzucać teksty z recenzji naszych sklepowych perełek. Mija pierwszy dzień. Jest pięć wejść i ani jednego zamówienia. Nie od razu Rzym zbudowano, dodajemy sobie w duchu animuszu, ale widmo porażki zaczyna powoli pełznąć nam po plecach. Mija pierwszy tydzień. Rezultat? 30 wejść i jedno zmówienie za 20 złotych. Sromotna porażka. Co jest nie tak? Dlaczego na naszym sklepie w ogóle nie ma ruchu i nic się nie dzieje? Wszystkiemu winny jest brak pozycjonowania. To przez to nie ma u nas żadnego ruchu, ponieważ nikt nie jest w stanie wyszukać naszego sklepu, w gąszczu Internetu. Przebicie się dzisiaj bez pozycjonowania jest praktycznie niemożliwe. Ale wydaliśmy już wszystkie pieniądze przeznaczone na ten biznes i jesteśmy praktycznie spłukani. Czy oznacza to, że trzeba zacząć się załamywać i płakać w kącie? Oczywiście, że nie!

Zacznij samemu!

Okazuje się, że samemu możemy wpłynąć na to, jak Google pozycjonuje naszą stronę internetową. Na pozycjonowanie stron przez Google wpływa szereg czynników, które noszą nazwę czynników rankingowych. Dzieli się je na kilka grup, wśród których znajdują się:
– Słowa kluczowe,
– optymalizacja,
– treści,
– social media,
– ruch na stronie,
Dzięki zagłębieniu się w te zagadnienia, sami możemy pozycjonować swoją witrynę, bloga czy wyżej wspomniany sklep internetowy.
Przy pozycjonowaniu stron przez Google, bardzo duże znaczenie ma fakt, czy używamy szyfrowania strony. Certyfikat SSL, czyli tak zwana zielona kłódeczka, zabezpiecza dane internautów i użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową, przed niebezpiecznym wyciekiem danych. Taki wyciek może w dzisiejszych czasach być naprawdę niebezpieczny. Powiedzmy, że ktoś zostawia w formularzu zgłoszeniowym na naszej stronie swój email oraz imię i nazwisko. Takie dane w rękach cyberprzestępcy, potrafią być wielkim zagrożeniem. Dlatego właśnie certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie naszej strony.