Czy reklamy wpływają na pozcjonowanie?

Czy reklamy wpływają na pozycjonowanie?

Jeśli chodzi o internetowe społeczeństwo i zgromadzone wokół niego grono przedsiębiorców, to najważniejszym tematem w tych kręgach, jest pozycjonowanie. Stosunkowo nowa oraz bardzo prężnie rozwijająca się branża, która stale się zmienia, stale ewoluuje na naszych oczach. Wszystko zaczęło się w 1998 roku, kiedy to świat ujrzał wyszukiwarkę Google. Internet przestał od wtedy być taki jakim był. Teraz nie trzeba było znać dokładnego adresu strony, którą chcieliśmy odwiedzić. Wystarczyło, że wpisaliśmy pożądaną frazę w wyszukiwarkę. Jeden prosty klik, przenosił nas do wyników, które onieśmielały swoją mnogością i ilością. Szukanie wiadomości, konkretnych sklepów, usług i produktów, stało się prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego też nastąpił istny bum na wyszukiwarkę Google. Doszło do tego, że do języka powszechnego weszło nowe słowo,,wyguglować’’, czyli wyszukać wyszukiwarce. Szukanie wszystkiego w Google stało się tak powszechne i normalne, że w dzisiejszym świecie nikt się nawet nad tym nie zastanawia. Jeśli czegoś potrzebujesz, to po prostu wpisujesz to w Google i po jednej sekundzie masz przed sobą setki wyników. I tak zawsze klikamy w te pierwsze wyniki prawda? Dzisiejszy świat goni przed siebie jak nigdy wcześniej. Po co tracić czas na wertowanie setek wyników, skoro już na samym początku mamy to, czego szukaliśmy? Dlatego wybieramy pierwszy z brzegu wynik. A tymi pierwszymi wynikami są zawsze reklamy google AdWords, zwane także Google Ads.

Jak reklama pomoże mojej stronie?

Wiele osób decyduje się na wykupienie usługi AdWords z nadzieją, że dzięki niej pozycjonowanie strony, którą posiadają będzie o wiele bardziej korzystne i po prostu wybije stronę do góry w wynikach wyszukiwania. Cóż jest to prawda, ale nie do końca. Na czym rzecz polega? Otóż AdWords rzeczywiście pomaga zwiększyć ruch na każdej stronie, którą promuje. Jest to logiczne, bo skoro dzięki AdWords nasza strona wyświetla się jako pierwsza, to wiadomym jest, że będzie miała więcej wejść, czyli więcej tak zwanych kliknięć. To na pewno wygeneruje większy ruch na naszej stronie i będzie stawała się ona powoli coraz bardziej popularna. Dlatego też AdWords faktycznie wpływa na pozycjonowanie naszej strony, ale nie aż w tak dużym stopniu jakim może się niektórym wydawać. Jeśli nasza strona nie jest spójna i logiczna, jeśli nie ma certyfikatu SSL, social mediów, czy choćby wielu dobrze dobranych słów kluczowych, wykupywanie AdWords będzie tylko wydawaniem pieniędzy na chwilowe zwiększenie ruchu, a przecież zależy nam na ciągłym i to dużym ruchu, prawda?

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość!

Dlatego tak ważny jest całokształt strony, który później potrafi naprawdę mocno procentować. Logiczna i spójna struktura strony, certyfikat SSL, zapewniający bezpieczeństwo, które Google bierze za jedną z kluczowych kwestii, oraz inne czynniki sprawiające, że nasza strona jest coraz wyżej w wynikach wyszukiwarek, to konieczność, jeśli chcemy zbudować stronę, która będzie przynosiła dochód. A dobrze wypozycjonowane strony potrafią generować, naprawdę spore dochody!