Darmowe sposoby, żeby zaistnieć w Internecie?

Obecność w Internecie jest warunkiem koniecznym dla zrównoważonego rozwoju współczesnej firmy. Pozwala zaistnieć, wypromować markę i sprawić, że do naszego sklepu zaczną przychodzić coraz większe grupy klientów. Najczęściej słysząc o promocji w sieci, myślimy o płatnych kampaniach reklamowych, np. Google AdWords lub promocji w social mediach. Równie często właściciele przeznaczają olbrzymie budżety na SEO i pozycjonowanie strony. Czy to jedyne możliwości? Dziś chcielibyśmy pokazać kilka sposobów na promowanie się online za darmo.

Promocja za darmo – najskuteczniejsze metody działania w sieci

Można wydawać prawdziwy majątek na reklamę naszego e-biznesu. Istnieje jednak szereg działań, które w znaczący sposób poprawiają widoczność naszego sklepu czy oferty, równocześnie nie generując kosztów. W jaki sposób się reklamować, żeby nie musieć od razu inwestować?

Newsletter – metoda skuteczna od lat

Można na niego narzekać, jednak jest to wciąż jeden z najskuteczniejszych kanałów do indywidualnej komunikacji z klientem. Pozwala zaprosić go na wydarzenie, pokazać, co ciekawego dzieje się w naszej firmie, przedstawić najnowszą ofertę. Wszystko to możemy zrobić samodzielnie, bez dodatkowych kosztów, jeśli skorzystamy z któregoś z darmowych programów do mailingu.

Jakie są korzyści? Klient na bieżąco wie, co się u nas dzieje, utrwala sobie wizerunek marki, a też może akurat będzie potrzebował konkretnej usługi lub produktu i wówczas na pewno się do nas odezwie.

Bądź ekspertem, dziel się wiedzą

Podstawą współczesnego biznesu jest treść i informacja. Zazwyczaj w przypadku sklepu lub strony ofertowej niezbyt możemy wykazać się naszymi zdolnościami i wiedzą. Najczęściej pojawiają się tam podstawowe informacje o firmie oraz katalog produktów z opisami, zawierającymi najważniejsze frazy kluczowe.

Gdzie zatem budować swój wizerunek? Z pomocą może przyjść firmowy blog. To świetne rozwiązanie, które stanowi dodatkową podstronę dla naszej witryny, do której możemy przyciągać potencjalnych klientów, szukających informacji na dany temat.

Blog odpowiada za prestiż i wiarygodność marki. W oczach klientów pozwala zbudować wizerunek sprzedawców-profesjonalistów, którzy dokładnie znają się na tym, czym się zajmują. Dzięki temu wzrasta zaufanie i chęć do wydania ciężko zarobionych pieniędzy właśnie w tym a nie w innym sklepie.

Bloguj regularnie – wówczas możesz liczyć, że strona będzie się wspinać w wynikach Google, a czytelnicy chętniej będą ją odwiedzać, widząc, iż coś się na stronie dzieje.

Raz na jakiś czas warto również zamieścić dłuższy, rozbudowany wpis, który będzie zawierał sporo treści merytorycznie ciekawej, ale też wartościowej dla robotów Google. Należy się wówczas dobrze przygotować, tworząc rzetelny poradnik, analizę trendów na rynku itp. Artykuły tego typu są niezmiernie przydatne dla czytelników, wnosząc sporo wiedzy, rozwiązując ich problemy i rozwiewając wątpliwości.

Bądź dobrym gościem, czyli kilka słów o wpisach gościnnych

Kolejną opcją dla osób lubiących pisać, które pragną darmowej promocji swojej strony, są wpisy gościnne.

Na czym polegają? Zazwyczaj odbywa się to w niezmiernie prosty sposób. Należy znaleźć stronę powiązaną tematycznie z naszą branżą i zaproponować jej właścicielom publikację naszego tekstu. Reklama może odbywać się na różnych poziomach – może dotyczyć Ciebie jako eksperta, Twojej firmy lub może się w niej znajdować link do Twojej strony.

Co zyskujemy dzięki takim wpisom? Zdecydowanie poszerzamy grono naszych odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów, do których w inny sposób moglibyśmy nie dotrzeć. Ponadto budujemy renomę naszej firmy, jako marki profesjonalnej, opartej na rzetelnej wiedzy i doświadczeniu. Dodatkowo jeśli uda się uzyskać kolejny mocny odnośnik do Twojej witryny, wesprzesz tym samym swoje działania SEO.

SEO od podstaw dla każdego

Trudno zakładać, że nauczymy się w ciągu tygodnia pozycjonować strony niczym profesjonalny SEO-wiec. Warto jednak nauczyć się choć podstaw dotyczących optymalizacji strony, dzięki czemu samodzielnie poprawimy widoczność strony dla robotów Google oraz żywych użytkowników. Czasami wystarczy uzupełnić dane meta, poprawić nagłówki i tytuły oraz usunąć powtarzające się treści, żeby zauważyć jak strona szybuje do góry w wynikach wyszukiwania. SEO naprawdę nie jest takie złe, jak je prasa maluje.

Istnieje wiele darmowych programów, które pomagają przeanalizować stronę. Do najczęściej stosowanych należą oczywiście narzędzia oferowane przez Google.

Pokaż się światu – ofensywa w social mediach

Social media to obecnie jeden z najczęściej odwiedzanych miejsc w Internecie. Dlatego właśnie nie można o nim zapominać i warto wykorzystywać je w aktywny sposób do promocji marki, a nawet również sprzedaży online.

Jak prowadzić kanały social mediowe, żeby było to skuteczne? Przede wszystkim liczy się regularność. Jest ona dobrze postrzegana zarówno przez śledzące profil osoby, jak również roboty i algorytmy, odpowiedzialne za zasięg postów. Warto odpowiednio wcześniej zaplanować działania na dłuższy czas, dzięki czemu oszczędzamy sobie zbędnej pracy, a nasze social media działają jak należy.

Należy również pamiętać o wysokiej jakości treściach (zarówno tekstowe, jak i graficzne), które zaciekawią i skłonią odbiorców do zaangażowania się – polubień, komentowania i udostępniania, za czym oczywiście idzie bonifikata w postaci większych zasięgów organicznych (czyli bezpłatnych).

Reklama za darmo? To jest możliwe

Podsumowując nasze rozważania, darmowa reklama w Internecie naprawdę jest możliwa i zdecydowanie działa. Pisanie bloga, obsługa kanałów social media czy zdobycie podstaw SEO wymagają nieco czasu i zachodu, ale skutkują większą widocznością strony, lepszą rozpoznawalnością marki i firmy oraz przekładają się na sukcesy biznesowe i zyski. Warto zatem zastanowić się nad wdrożeniem ich w każdym przedsiębiorstwie.