Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania

Wyszukiwarka internetowa to jedno z pierwszych miejsc, jakie zwykle odwiedzamy w sieci. Z wyszukiwarki internetowej korzysta każdy użytkownik Internetu, nie zależnie od wieku, płci, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Nic więc dziwnego nie ma w tym, że właśnie wyszukiwarka internetowa jest najlepszym miejscem do reklamowania się wszystkich stron, które chcą zdobyć rozgłos i zaistnieć na rynku danej branży. Jednak co zrobić by znaleźć się na jednej z pozycji wyszukiwania Google? Wystarczy zająć się pozycjonowaniem swojej strony w sposób zgodny z algorytmami i zasadami Google.

Kilka słów o pozycjonowaniu

Jednym z najczęstszych haseł, które kojarzą się z skuteczną reklamą internetową, z budowaniem marki, jest właśnie pozycjonowanie. Hasło to można sprecyzować w jednym prostym zdaniu. Pozycjonowanie to takie działania SEO w Internecie, których celem jest zajęcie dogodnej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Wyszukiwarka internetowa ma setki stron z wynikami na jedną frazę kluczową, dlatego też znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, jest ogromnym sukcesem. A utrzymanie się na tej pozycji, jest dopiero udanym przedsięwzięciem. Pozycjonowanie to tak naprawdę szereg różnych działań, w jego zakres wchodzi optymalizacja strony internetowej a także optymalizacja kodu HTML strony, linkowanie zewnętrzne czyli pozyskiwanie linków z innych witryn w Internecie, z social mediów, z for i katalogów stron, linkowanie wewnętrzne na stronie, a także dobór odpowiednich słów kluczowych do strony.

Pozycjonowanie i słowa kluczowe do strony, są ze sobą nierozerwalnie złączone. Jeśli mówi się o jednym to myśli się także o drugim. Nie ma skutecznego pozycjonowania bez wytypowania odpowiednich słów kluczowych do strony. Nie ma słów kluczowych bez porządnej optymalizacji strony. Pozycjonowanie ma zaprezentować stronę pod kątem określonych fraz poszukiwanych przez odbiorców internetowych. Dlatego to właśnie te frazy pełnią tu tak ważną rolę.

Jak wybrać słowa kluczowe ze strony?

To jakie słowa kluczowe będą charakteryzować daną witrynę, zależy głównie od jej profilu i tego co oferuje odbiorcom internetowym. Słowa ta powinny odzwierciedlać ofertę strony, kojarzyć się z jej działalnością, muszą też być napisane zgodnie z zasadami językowymi. Nie jest trudno wybrać słowa kluczowe ze strony, wystarczy wczytać się w treści na stronie i poszukać najbardziej charakterystycznych słów dla danej treści i dla całej strony. Warto jednak popracować nad tym, by wybrane słowa nie były zbyt oklepane i mało mówiące. Odbiorcy internetowi, którzy korzystają z wyszukiwarki internetowej Google, szukają towarów i usług konkretnie określonych. Mało kto wpisuje w wyszukiwarkę ‚buty’, większość bardziej rozbudowuje poszukiwaną frazę, chcąc znaleźć coś konkretnego, odpowiedniego dla jego potrzeb i wpisuje na przykład ‚modne buty damskie’, ‚buty balerinki dla dziewczynki’, ‚klasyczne męskie buty ze skóry’ itp. Jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę ‚buty’, to wyświetli mu się tyle stron do przejrzenia, że nie będzie on chciał tracić na to czasu i zrezygnuje z poszukiwań odpowiednich butów. Dlatego też wybierając frazy kluczowe do strony, trzeba wyszczególnić frazy z długim ogonem czyli trochę bardziej rozbudowane pod względem treści, bo dzięki temu odbiorca bez problemu trafi na naszą stronę, jeśli mamy poszukiwany przez niego towar.

Gdzie umieszczać frazy kluczowe w witrynie

Już w momencie tworzenia treści na stronę, należy wziąć pod uwagę frazy, które powinny się tej treści znaleźć. Wtedy łatwiej jest stworzyć spójny i ciekawy tekst, który nie będzie naszpikowany sztucznie frazami kluczowymi. Tekst ma być przede wszystkim czytelny i łatwy w odbiorze, no i oczywiście interesujący dla odbiorcy. Zaś dla robotów Google ważne jest by frazy kluczowe umieszczone w treści na stronie, naturalnie się z tekstem komponowały, były mocne i ciekawe. Staramy się więc umieścić ciekawe frazy w pisanym tekście na stronie, stosując przy tym podlinkowanie wewnętrzne do innych podstron w witrynie. To bardzo ważne by te frazy podlinkować, jest to ważne dlatego, że dzięki takim działaniom SEO, odbiorcom będzie się łatwo poruszało po witrynie a roboty uznają taką witrynę za atrakcyjną i umieszczą ją wysoko w wyszukiwarce internetowej.

Frazy kluczowe należy także umieścić w adresie witryny. Warto zwrócić uwagę na to, by frazy te znalazły się w tym adresie w sposób naturalny a nie sztuczny. Powinny być prawidłowo odmienione i dopasowane tematyką do motywu przewodniego sklepu internetowego czy strony firmowej lub innej. Kolejnym miejscem na frazy na stronie www, są nagłówki. Czym jest ich więcej w tekście, tym tekst lepiej się prezentuje i jest łatwiej czytelny. Nagłówki dzielą tekst na akapity i na poszczególne działy, taki tekst łatwo się czyta i wiele się z niego wynosi. Umieszczenie frazy kluczowej w nagłówku, ukierunkowuje odbiorcę do trafienia właśnie w ten konkretny artykuł czy opis na stronie.

Należy pamiętać również o tym, że frazy kluczowe mogą być także dodawane w tekście w formie synonimów, w różnych odmianach. Nigdy tak naprawę nie wiadomo, jaką dokładnie frazę odbiorca wpisze w wyszukiwarkę, w jaki sposób tą frazę odmieni. Stosowanie synonimów w treści na stronie, daje pewność, że niezależnie od tego w jakiej formie fraza zostanie wpisana do wyszukiwarki, to na pewno odbiorca trafi na naszą witrynę. Można oczywiście skorzystać z pomocnego narzędzia Google Analytisc, dzięki któremu można zbadać odbiorców, pod kątem najczęściej wpisywanych przez nich słów w wyszukiwarkę internetową. Ale i tak stosowanie synonimów, z pewnością będzie korzystne dla każdej strony internetowej. Przekonało się o tym wiele firm, które tworzyły kampanie reklamowe i zajmowały się pozycjonowaniem stron w sieci internetowej, a to o czymś świadczy.