Event Marketing – działania PRowców

Branża eventowa z roku na rok coraz bardziej się rozwija i ewoluuje. Odbiorcy mają coraz większe potrzeby a także oczekiwania, dlatego reklamodawcy dwoją się i troją by sprostać ich oczekiwaniom. Eventy już od dłuższego czasu są niezłym sposobem na wypromowanie marki, na zwiększenie jej świadomości u odbiorców. A w dobie Internetu każdy odbiorca ma bezpośredni dostęp do wszelkiego rodzaju eventów, dlatego też reklamodawcy tak wiele ich tworzą. Dzięki nim mogą trafić do różnych grup docelowych i zdobywać w ten sposób ich uznanie i wyrabiać sobie renomę. Event Marketing jest więc ciekawym sposobem na pozyskiwanie zainteresowanie, ma wiele zalet i niewiele wad. Warto się mu bliżej przyjrzeć.

Cel Event Marketingu

Event Marketing to jedna z form komunikacji reklamodawcy z odbiorcą a raczej z określoną grupą docelową odbiorców. Do celów komunikacyjnych wykorzystuje się organizację wydarzeń, spotkań, zawodów, turniejów, meczy, imprez czy spotkań towarzyskich. Event Marketing jest też skutecznym narzędziem do budowania długotrwałej relacji z odbiorcami, do budowania świadomości marki, do zyskania rozgłosu. Inna nazwa tej strategii marketingowej, to marketing wydarzeniowy, bo skupia się wokół organizacji wydarzeń. Takie wydarzenie ma na celu wypromowanie jakiegoś produktu, marki, osoby na szeroką skalę, wszelkimi dostępnymi narzędziami marketingowymi. Zwykle wydarzenia organizowane w kwestii Event Marketingu, tyczą się reklamy wizerunku, reklamy osoby albo mają cel charytatywny. Eventy organizowane w celach charytatywnych mają zawsze jakiś szczytny cel, na który zbiera się pieniądze od odbiorców. Ale i takie wydarzenie sprzyja reklamie firmy, która organizuje to wydarzenie. Bo ta impreza charytatywna już zawsze będzie się kojarzyła z daną marką i jej organizatorem, a to będzie wywoływać pozytywne emocje u odbiorców.

Event Marketing Internetowy

Mimo, że mogło by się wydawać, że event marketing tyczy się tylko i wyłącznie wydarzeń stacjonarnych, to wcale nie jest to oczywistością. Bardzo modne stały się eventy internetowe, które zazwyczaj są organizowane na portalach społecznościowych albo na kanałach na YouTube. Te miejsca zapewniają odpowiednie narzędzia do organizowania takich eventów. Celem i tematem przewodnim takiego internetowego eventu, może być dosłownie wszystko. Może to być nowy produkt wprowadzany do oferty sklepu, mogą to być urodziny sklepu czy firmy, może to być zmiana nazwy marki itp. Tego typu wydarzenia w Internecie cieszą się ogromną popularnością, tym bardziej, że każdy ma do nich dostęp bez konieczności wychodzenia z domu. Na takich wydarzeniach często organizuje się jakąś nagrodę do wygrania, za udział w evencie. To bardzo dobre zagranie marketingowe, które przyciąga jeszcze większą uwagę. Główną nagrodę można wygrać już za samo zameldowanie się na takim evencie, ale można też ją wygrać na przykład za najliczniejsze udostępnianie wydarzenia w social mediach i polecanie go swoim znajomym.

Reklama wydarzenia eventowego w Internecie

Każdy event trzeba najpierw odpowiednio zareklamować, aby wiadomość o tym wydarzeniu trafiła do jak największej liczby odbiorców i by jak najwięcej ludzi wzięło w nim udział. Reklama może być krótkim wpisem na stronie głównej firmy czy sklepu, banerem reklamowym, wpisem na portalu społecznościowym i na łamach jego grup dyskusyjnych, wpisem na forach internetowych poświęconych tematyce imprez, krótkim filmikiem na kanale YouTube. Wszystko zależy od tego, do jakiej grupy docelowej chce się dotrzeć tą reklamą i która jest najłatwiejsza do zorganizowania w krótkim czasie. Każda reklama wydarzenia, które nadchodzi, musi się składać z kilku ważnych elementów. Przede wszystkim musi mieć ciekawy nagłówek, który zainteresuje odbiorców już na pierwszy rzut oka. Nagłówek ma ściśle określać nazwę imprezy i jej motyw przewodni. Oczywiście w reklamie musi się znaleźć logo firmy, która organizuje imprezę albo jej nazwę. Kolejnym ważnym a nawet najważniejszym elementem takiej reklamy, jest dokładana data, godzina i miejsce wydarzenia. Poprzez określenie miejsca, rozumie się wskazanie miejsca w Internecie, gdzie zostanie udostępniony event na żywo. Będzie to albo strona internetowa firmowa, albo profil na social mediach albo kanał na YouTubie. Dzięki podaniu tak konkretnych informacji, każdy odbiorca będzie wiedział, że musi sobie zarezerwować czas na wzięcie udziału w evencie o określonej porze. W krótkiej reklamie takiego wydarzenia, warto też wspomnieć o nagrodach do wygrania, o długości trwania eventu i o innych istotnych informacjach na temat wydarzenia. Jak więc widać reklama każdego eventu internetowego, jest konieczna, by zainteresować odbiorców dla tego wydarzenia.

Eventy internetowe są bardzo interesującym wydarzeniem, niezależnie od ich tematyki i motywu przewodniego. Ich celem jest zareklamowanie produktu, usługi czy osoby, ale też przede wszystkim zapoznanie odbiorców z marką. Organizacja eventu internetowego, jest tak samo wymagająca, jak organizacja eventu tradycyjnego o charakterze stacjonarnym. Tak samo wymaga poświęcenia temu zajęciu wiele czasu, poszukania sponsorów, zorganizowanie nagród, zapewnienie tła muzycznego i wizualnego. Trzeba też znaleźć kogoś, kto taki event poprowadzi od początku do końca i zrobi to w taki sposób, że zainteresuje odbiorców. Osoba ta musi być reprezentatywna, musi się ładnie wysławiać i wyglądać atrakcyjnie. Ale przede wszystkim musi mieć odpowiednie podejście do odbiorców, wiedzieć czym ich zachęcić i jak przekonać ich do danej oferty. Często takie eventy łączą się z innymi wydarzeniami i są prowadzone na kilku polach jednocześnie. Mogą mieć wymiar stacjonarny a jednocześnie także i internetowy. W ten sposób można zyskać największe zainteresowanie odbiorców z różnych części kraju, a nawet z zagranicy.