Facebook przyjazny dla sprzedawców

0 Comments

Social Media biją obecnie rekordy popularności. Portale społecznościowe zrzeszają ludzi, którzy szukają ze sobą kontaktu, chcą poznać nowych ludzi, chętnie spędzają czas na rozmowach i śledzeniu swojego życia. Wśród kilku rodzajów portali społecznościowych, największym zainteresowaniem, przynajmniej w Polsce, cieszy się Facebook. Ludzie wykorzystują go do różnych celów. Czasem służy tylko do poznawania nowych ludzi, do utrzymywania znajomości, do przyglądania się życiu swoich znajomych. Jednak Facebook równie dobrze może służyć do pracy, można na nim reklamować siebie, swoje produkty i swoje usługi. Co więcej największą zaletą takiej reklamy jest to, że ma ona bardzo szeroki zasięg i jest całkowicie darmowa. Warto więc zapoznać się z tą formą marketingu internetowego, jeśli ma się firmę i chce się ją zareklamować w sieci i zdobyć popularność.

Kampania reklamowa na Facebooku

Kampanię reklamową na Facebooku, można bardzo łatwo przeprowadzić. Ale po kolei. Pierwszym krokiem promocji swojej strony na Facebooku, jest założenie sobie profilu. Nie jest to nic trudnego, wystarczy wejść na stronę Facebooka i zarejestrować się na tym portalu. Trzeba będzie ustawić sobie login i hasło a potem ustawić konto według własnych potrzeb. Jeśli ma to być profil firmy, wtedy wszystkie dane na profilu podaje się firmowe. Najważniejszą kwestią jest zamieszczenie na tym profilu odnośnika do strony internetowej firmy, tak by każdy potencjalny klient mógł na nią łatwo trafić i skorzystać z usług na niej oferowanych. Sama strona na Facebooku firmy, ma za zadanie prezentować oferowany przez firmę towar czy usługi i zachęcać do skorzystania z nich. Na stronie mogą być prezentowane różne zdjęcie, można też dodawać wpisy reklamowe, zachwalające dany produkt czy usługę. Z prowadzeniem kampanii w social mediach, każdy sobie poradzi. Nie jest to nic trudnego ani skomplikowanego. Jedną zasadą jest jedynie to, by być systematycznym w dodawaniu postów i jak najszybciej odpowiadać na wszystkie zapytania potencjalnych klientów. To klienci zawsze sobie cenią, dostęp do informacji i szybką odpowiedź.

Jak reklamować stronę na Facebooku?

Na Facebooku bardzo łatwo można zareklamować swoją stronę. Jest na to kilka propozycji. Przede wszystkim strona na Facebooku firmy, musi być ciekawa i interesująca, musi przykuwać uwagę. Dlatego powinna mieć ciekawe zdjęcie profilowe, nawiązujące do asortymentu czy usług firmy a także odpowiednio dopasowane do profilu firmy zdjęcie w tle. Te zdjęcia wyświetlają się zawsze, gdy ktoś wejdzie na ten profil, ponadto ikonka zdjęcia profilowego, pojawia się przy każdym wpisie dodanym na Facebooku, niezależnie od jego miejsca. W social mediach jest wiele miejsc, gdzie można całkiem za darmo dodać swoją reklamę. Są to zwykle grupy tematyczne. Grupy te mają charakter lokalny albo bardzo szeroki zasięg na cały kraj i nie tylko. Wszystko więc zależy od tego, do jakiej grupy docelowej chce się dotrzeć i co w ten sposób osiągnąć. Jedną z najważniejszych zasad jest to, by grupa ta miała tematykę zbliżoną do głównego profilu reklamującej się na niej firmy. W ten sposób trafi się do odbiorców, którzy są zainteresowani konkretną ofertą, a nie do przypadkowych osób. Reklama na grupach społecznościowych przynosi duże korzyści, większość odbiorców pozytywnie na nią reaguje. Oczywiście w takim wpisie na grupie sprzedażowej czy usługowej, musi się znaleźć odnośnik do profilu firmy na Facebooku, gdzie potencjalny klient znajdzie wszystkie potrzebne mu informacje.

Konkursy internetowe – sposób na przyciągnięcie klientów

Bardzo dobrym pomysłem na promocje swojej strony na Facebooku, a przy tym promocję całej firmy, jest organizowanie różnych konkursów na profilu swojej firmy. Konkursy te powinny mieć ciekawe nagrody do wygrania, ciekawe usługi, produkty itp. Użytkownicy Facebooka uwielbiają wszelkiego rodzaju uczciwe konkursy, w których na prawdę można wygrać coś za darmo. Na czym polega taki konkurs na Facebooku? Przede wszystkim trzeba dodać wpis, w którym zostanie konkurs ogłoszony. Ponadto we wpisie tym muszą się znaleźć wszystkie niezbędne informacje na temat tego konkursu, regulamin i zasady wzięcia udziału. Regulamin nie powinien być zbyt obszerny, powinien zawierać informacje o tym, kto może wziąć udział w takim konkursie, jak długo on potrwa, jaka jest nagroda główna i nagrody pocieszenia, jeśli firma takowe przewiduje. Dobrze jest dodać zdjęcie produktu czy usługi, które są nagrodą główną, w ten sposób zachęci się jeszcze większą liczbę osób do skorzystania z takiej propozycji. Jeśli chodzi o same zasady, to zwykle każdy uczestnik musi polubić profil firmy, polubić post, udostępnić post konkursowy na swoim profilu, tak by zobaczyli go jego znajomi a także dodać komentarz, w którym oznaczy określoną liczbę swoich znajomych, którzy również powinni wziąć udział w tym konkursie. Dzięki temu post konkursowy trafi do bardzo dużej grupy osób, których firma nie ma w znajomych i sama nie mogła by dodać posta na ich profilu.

Wszyscy chętnie biorą udział w takich konkursach, bo to nic nie kosztuje, a można coś ciekawego wygrać. Co więcej firma robi sobie w ten sposób bardzo ciekawą promocję i to także bez żadnego wysiłku ze swojej strony. Również za taką reklamę nic nie płaci, co jest dla niej bardzo korzystne. Nie ma się więc czemu dziwić, że firmy tak chętnie zakładają konta na portalach społecznościowych i organizują liczne konkursy, promocje i zniżki, by przykuć jak największą uwagę użytkowników Facebooka. Mało kto przejdzie obojętnie wobec możliwości dostania czegoś za darmo, a przy okazji może poznać cały asortyment oferowany przez firmę, czy jej usługi. Może też zadać różne nurtujące go pytania firmie, bez dzwonienia, co pozwala oszczędzić wiele czasu i pieniędzy. Warto więc założyć profil firmowy na social mediach.