Google AdWords czy Google AdWords Express?

Wśród licznych form reklam internetowych, jest kilka, które zasługują na szczególne wyróżnienie. Jedną z takich reklam, jest oczywiście reklama Google AdWords. O tej reklamie słyszał każdy właściciel strony internetowej. Google AdWords dzieli się na tradycyjną, pełną wersję, oraz na okrojoną i uproszczoną wersję Google AdWords Express.

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords to jedna z najpopularniejszych reklam internetowych a raczej narzędzie do reklamowania strony www. Każdy kto chce, by jego strona internetowa stała się popularna i pozyskiwała nowych klientów, chce by przynosiła ona zyski i ciągle się rozwijała, powinien zainwestować w reklamę Google AdWords. Usługa ta jest nieco podobna do pozycjonowania stron www, bo również opiera się o wyszukiwarkę internetową Google. Google AdWords polega na umieszczaniu reklamy w wyszukiwarce na konkretną fazę. Fraza ta musi być starannie sprecyzowana i odnosić się ściśle do profilu strony internetowej. Bardzo ważne jest to, by cała reklama była w odpowiedni sposób skonfigurowana, bo tylko dzięki temu będzie się ona wyświetlać wyłącznie tym użytkownikom Internetu, którzy poszukują usług oferowanych właśnie przez tą stronę. Aby w pełni wykorzystać możliwości Google AdWords, trzeba do tego zatrudnić osobnego pracownika. Jest to możliwe tylko w przypadku, gdy ma się duży budżet przeznaczony na marketing internetowy, bo sama reklama Google AdWords swoje kosztuje a do tego trzeba jeszcze opłacić dodatkowego pracownika. Dlatego też zwykle z tej formy reklamy korzystają duże firmy i przedsiębiorstwa, dla których nie jest problemem zainwestowanie w taką reklamę. Google AdWords daje duże możliwości i ogromny wybór różnych funkcji i narzędzi. Dzięki Google AdWords można dokładnie zbadać konkretne frazy kluczowe, sprawdzić koszt wyświetlania się danej reklamy, znaleźć najciekawsze frazy, no i oczywiście skutecznie zareklamować się w sieci poprzez wyszukiwarkę internetową. To bardzo sprecyzowane narzędzie, dokładne i wnikliwe, które zapewnia bardzo wysokie wyniki i pomaga odnieść stronie internetowej sukces.

Jak określić najlepsze słowa kluczowe dla strony?

Frazy kluczowe są podstawą w kampaniach Google AdWords. Wydawać by się mogło, że sprecyzowanie kilku fraz kluczowych dla swojej strony internetowej, wcale nie jest skomplikowaną kwestią. Nic jednak bardziej mylnego. Od słów kluczowych bardzo dużo zależy, zwłaszcza pozycja strony www w wyszukiwarce internetowej i zainteresowanie nią potencjalnych klientów. Każde słowo kluczowe ma nawiązywać do danych usług czy towarów, im jest bardziej precyzyjne tym lepiej. Od tradycyjnych słów kluczowych, tych o profilu ogólnym, dużo lepsze są słowa kluczowe z tak zwanym ogonem, czyli po prostu słowa kluczowe, które są bardziej precyzyjne. Chcąc na przykład zainteresować potencjalnych klientów swojego sklepu internetowego naturalnymi kosmetykami do cery wrażliwej, trzeba właśnie taką frazę wybrać a mianowicie ‚kosmetyki naturalne do cery wrażliwej’, zamiast frazy ‚kosmetyki naturalne’. W ten sposób zawęzi się wyszukiwania do tej konkretnej oferty i jest większa szansa, że potencjalny klient trafi na naszą stronę i to właśnie u nas zakupi dany produkt a nie u konkurencji. Łatwiej i taniej reklamuje się na proste frazy kluczowe, ale duże skuteczniejsze są dłuższe frazy kluczowe z ogonem. W doborze najlepszych słów kluczowych dla danej strony, pomocne są różne internetowe narzędzia. Wśród nich można wyróżnić takie pozycje jak: LSIGraph, którego celem jest wskazanie ciekawych synonimów dla fraz; Planer słów kluczowych w Google, narzędzie to wskazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy i stawki za nią; Ubersuggets, polega na identyfikacji nowych słów kluczowych; Google Trends, Google, Allegro czy Ceneo, serwisy te dają dużo podpowiedzi do słów kluczowych, także LSI.

Google AdWords Express

Google AdWords ma także swoją mniej znaną i popularną odmianę, o której również warto wspomnieć. Mowa tu o Google AdWords Express, które jest jednym z narzędzi do reklamowania Google. Jest ono dostępne od 2011 roku. Narzędzie to ma pomóc małym i średnim przedsiębiorcom, którzy nie mają zbyt wiele czasu na reklamę w sieci. Google AdWords Express ma więc znacznie zautomatyzować kampanię marketingową, by zaoszczędzić czas i pieniądze. Z tej możliwości korzystają głównie przedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają dodatkowych pracowników, zwykle pracują oni sami. To co odróżnia to narzędzie od Google AdWords, to głównie uproszczona nawigacja i zminimalizowanie czasu na ustawienia reklamy. Taką reklamę tworzy się z tym narzędziem szybko i bezproblemowo, oszczędzając wiele czasu i nerwów. Zadaniem Google będzie zoptymalizowanie tej reklamy i umieszczenie jej w takim miejscu, które będzie najkorzystniejsze dla danego profilu i branży działalności. Reklamy są umieszczane zarówno w mapach Google, jak i w urządzeniach mobilnych, no i oczywiście w wyszukiwarce internetowej. Uruchamianie kampanii w Google AdWords Express, nie zajmie więcej niż 15 min, co jest sporym osiągnięciem i nawet jeśli ktoś nie jest zbyt obeznany z marketingiem internetowym, to z tą formą reklamy z pewnością sobie poradzi.

Zarówno Google AdWords w pełnej wersji, jak i w wersji Google AdWords Express, ma swoje wady i zalety. Jeśli komuś zależy na oszczędności czasu i działań marketingowych, to powinien się zdecydować na Google AdWords Express. Jeśli zaś ktoś chce mieć świadomy wpływ na podejmowanie decyzji w kampanii marketingowej i chce by docierały do niego wszystkie istotne informacje i dane, koniecznie powinien się zdecydować na pełną wersję Google AdWords. W przypadku Google AdWords Express, ma się małą kontrolę nad dostosowywaniem reklam do swoich potrzeb, w drugim przypadku reklama będzie precyzyjnie dopasowana do profilu strony i oferowanych usług czy towarów.