Google Analytics – w czym jest pomocne?

Najbardziej popularną wyszukiwarką internetową, jest Google. Korzystają z niej praktycznie wszyscy, bo nie ma ona sobie równych i wybija się na tle konkurencji. A to dlatego, że jest bardzo porządnie dopracowana, jest niezwykle pomocna przy szukaniu czegokolwiek w Internecie. Za jej używanie nic się nie płaci, co także jest jej wielką zaletą. Nie ma się co dziwić, że wszyscy jej codziennie używają. Google to prawdziwa potęga, która nieustannie się rozrasta. Co jakiś czas pojawiają się nowe opcje, z których każdy może korzystać. Są one przeznaczone dla zwykłych użytkowników Internetu ale także dla przedsiębiorców. Google jest bardzo łatwe w obsłudze i to nie tylko sama wyszukiwarka Google ale też różne jej usługi, których jest bardzo dużo. Wśród nich na wyróżnienie, zasługuje usługa Google Analytisc. Usługa, z której powinien skorzystać każdy właściciel firmy usługowej czy sprzedażowej, który chce zareklamować swoją stronę w Internecie.

Na czym polega Google Analytics?

Google Analytisc to usługa, która umożliwia dokładne analizowanie strony www pod względem funkcjonalności. Ma ona określić ruch na stronie internetowej a także ma podać informacje o tym, skąd ten ruch jest generowany, czyli jakie są jego źródła. Usługa Google Analytisc, jest skierowana do osób, które prowadzą własną firmę i za pomocą strony internetowej chcą tą firmę wypromować. Usługa ta ma pomóc w promocji strony, a raczej pokazać czy dana reklama jest skuteczna czy wręcz przeciwnie. Jest to typowe narzędzie analityczne, jak sama nazwa wskazuje, określa statystki serwisów internetowych, oczywiście udostępnianych w ramach Google. Usługa Google Analytisc jest bezpłatna, jeśli ma się wykupioną usługę Google AdWords, w innym przypadku również może być darmowa, pod warunkiem, że liczba wejść na stronę w miesiącu nie przekracza 5 milionów. Jeśli zaś strona jest odwiedzana o wiele częściej, to wówczas konieczne jest uiszczenie opłaty za tą usługę. Ale zazwyczaj uiszczanie takiej opłaty nie jest konieczne. Google Analytisc, jest niezwykle przydatnym narzędziem, ma wiele zalet, którym powinno się bliżej przyjrzeć.

Zalety Google Analytics

Usługa ta ma mnóstwo zalet i jest niezwykle przydatna przy prowadzeniu firmy i kampanii reklamowej w Internecie. Wśród najlepiej ocenianych zalet tej usługi, znajduje się generowanie raportów w różnych formatach plików, w PDF, TSV czy CSV. Ponadto usługa jest zintegrowana z aplikacjami e-commerce, czyli najpopularniejszymi platformami do sprzedaży internetowej. Dzięki Google Analytisc, można łatwo zintegrować się z Google AdWords, co jest bardzo wygodne i przydatne. Codziennie generowane są raporty statystyczne, tyczące się różnych sfer ruchu na stronie i działań na niej podjętych przez użytkowników. Raportów tych jest około 80, jest to więc całkiem spora liczba raportów do przeczytania. Usługa udostępnia także możliwość tworzenia segmentów użytkowników w oparcie o ruch na stronie www. Dużą zaletą tej usługi jest także to, że jest ona dostępna w wielu różnych językach, nie tylko w języku polskim, ale także w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, słoweńskim, wietnamskim, greckim, węgierskim, hindi i w wielu innych językach z całego świata. Usługa ta daje też możliwość pobierania danych analitycznych, z różnych stron internetowych jednocześnie, bez większych ograniczeń, co jest sporym ułatwieniem dla firm, które posiadają po kilka stron, które intensywnie reklamują w Internecie na różnych stronach www. Dodatkową zaletą tej usługi, jest możliwość poznania preferencji i potrzeb konkretnej grupy docelowej w Internecie, pod kątem zapotrzebowania na usługi i na towary. Dzięki temu można zaktualizować ofertę swojej strony internetowej i dostosować ją do potrzeb konsumentów, w ten sposób czerpiąc z niej większe zyski.

Dodatkowe usługi w ramach Google Analytisc

Jest jeszcze kilka dodatkowych usług, które są świadczone w ramach Google Analytisc. Usługa ta dostarcza danych o wieku, płci, miejscu zamieszkania, zainteresowań użytkowników Internetu, którzy odwiedzają naszą stronę. To pomaga stworzyć jeszcze lepszą kampanię reklamową, niż dotychczas. Dzięki temu zyskuje się świadomość, do kogo ofertę w przyszłości kierować, w jakich grupach docelowych umieszczać reklamę, by zaciekawić nią odbiorców. Usługa Google Analytisc dostarcza również informacji na temat zachowania odbiorców naszej strony www. Pokazuje co odwiedzający naszą stronę, robią zaraz po wejściu na stronę. Informacje te tyczą się kategorii na stronie, które są odwiedzane w pierwszej kolejności, kategorii i wpisów, przy których użytkownik zostaje najdłużej na stronie, towarów, które najchętniej ogląda, czy zadaje pytania przez formularz kontaktowy. Dzięki takiej szczegółowej analizie, można również wykryć, z którymi elementami strony użytkownicy mają największe problemy. Które z nich najwolniej się ładują, które w ogóle nie chcą się załadować, które powodują frustrację u odbiorców. Warto też poobserwować koszyk na stronie sprzedażowej, często zdarza się, że koszyk ten jest porzucany. Można sprawdzić tego przyczyny, właśnie dzięki usłudze Google Analytisc. Bardzo często przyczyną takiego zachowania, jest zbyt skomplikowany proces dodawania produktów do koszyka albo jego finalizacja.

Jak więc widać, usługa Google Analytisc, jest niezwykle przydatna. Z pewnością warto z niej skorzystać, jeśli chce się poprawić jakość świadczonych usług na swojej stronie internetowej. Dzięki niej reklama będzie o wiele skuteczniejsza i będzie docierała do większego grona odbiorców, ściśle określone. Z tej usługi korzystają największej i najbardziej znane platformy internetowe, które są odwiedzane przez miliony użytkowników każdego dnia. To świadczy o jakości tej usługi i jej licznych zaletach, z których opłaca się skorzystać.