Historia wyszukiwarki Google

0 Comments

Historia wyszukiwarki Google.

Dzisiaj, kiedy chcemy znaleźć coś, co nas interesuje, bądź sprawdzić, nurtujące nas zagadnienie, wpisujemy po prostu daną frazę w wyszukiwarkę Google, klikamy szukaj i po ukazaniu się nam wyników, wiemy już co i jak. Jest to niesamowitym ułatwieniem i dzięki temu, jeśli ktoś potrafi używać wyszukiwarek z głową, to może zwiększyć swoją wiedzę w niespotykany wcześniej sposób. Zrobi to szybciej i efektowniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Wiedza wszystkich pokoleń, które były przed nami, leży teraz, tak naprawdę na wyciągnięcie ręki. Ale kiedy to wszystko się zaczęło? Kiedy powstała wyszukiwarka Google i od kiedy nastąpiła owa rewolucja w wyszukiwaniu i posługiwaniu się informacjami zdobytymi w mgnieniu oka?

Ponad 20 lat innowacji.

Wszystko zaczęło się ponad dwadzieścia lat temu w Kalifornii, na Uniwersytecie Stanforda. To właśnie tam, dwoje zdolnych studentów, czyli Larry Page oraz Sergey Brin, w ramach projektu studenckiego stworzyli wyszukiwarkę internetową, która w przyszłości będzie najpopularniejszą metodą szukania wszelkich informacji, nie tylko stron internetowych.
Warto tutaj nadmienić, jak wyglądało korzystanie z Internetu przed wyszukiwarkami. Kiedy nie było jeszcze wyszukiwarek, należało znać dokładny adres strony, którą chcieliśmy zobaczyć. Wyszukiwarki takie jak google zrewolucjonizowały podejście do Internetu, ponieważ pozwoliły na szukanie odpowiedniej frazy kluczowej, która musiała znajdować się na danej stronie.
7 września 1998 roku Brin i Page założyli spółkę pod firmą Google Inc. Niedługo później wystartowała wyszukiwarka Google i właśnie w ten sposób wszystko się zaczęło.
Warto wspomnieć tutaj o samej nazwie wyszukiwarki, ponieważ została ona wymyślona bardzo błyskotliwie. Nazwa wyszukiwarki pochodzi od matematycznego terminu, jakim jest googol czyli 10 do 100 potęgi. Miało to też odzwierciedlać ambicje firmy, która chciała zindeksować jak największą liczbę stron internetowych.

Panta rhei.

Nowe metody wyszukiwania potrzebnych informacji, przyniosły istną rewolucję w całym Internecie. Teraz każdy chciał być jak najwyżej w wyszukiwaniach Google, bo wiadomym było, że jeśli będzie się pierwszym, to ludzie najczęściej będą wybierać właśnie naszą stronę/sklep/bloga. I właśnie w tym momencie zaczyna się istny szał na pozycjonowanie. Już w 2000 roku Google wprowadziło możliwość wyświetlania swoich stron na pierwszym miejscu, w formie reklamy, po zakupieniu usługi AdWords. Jak grzyby po deszczu, zaczęły pojawiać się firmy, które oferowały wyniesienie naszej strony, na jak najwyższe miejsce w wyszukiwaniach wyszukiwarek. Mania na pozycjonowanie trwa do dziś i jest bardzo istotnym elementem całego działania przedsiębiorców w Internecie. Jeśli dzisiaj zakładamy sklep i robimy do niego specjalną dedykowaną stronę, lub po prostu sklep internetowy, to niezbędnym będzie zainwestowanie w pozycjonowanie. Inaczej nie przebijemy się przez miliony innych stron, które oferują takie same usługi. Na szczęście takie usługi nie są bajońsko drogie i w rozsądnej cenie, możemy wybić na wierzch, naszą stronę, bloga lub sklep internetowy.