Ile musimy zapłacić, za reklamę w Google?

Ile musimy zapłacić, za reklamę w Google?

Internet jest teraz dla niektórych, bardzo konkretnym źródłem dochodu. Cięgle rozwijająca i ewoluująca branża SEO sprawia, że ten, kto zarabia w Internecie, zmuszony jest to tego, żeby ciągle szukać nowych rozwiązań. Przyciąganie klientów, stało się istnym szaleństwem, a jego centrum to wyszukiwarki Internetowe. Wszystko zaczęło się w 1998, kiedy to ruszyła wyszukiwarka Google. Korzystanie z Internetu od tamtego czasu zmieniło się raz na zawsze. Nie trzeba było znać już pełnych adresów stron, wystarczyło tylko wpisać w wyszukiwarkę daną frazę, a Google robiło wszystko za nas. Gigant z Kalifornii bardzo szybko zdał sobie sprawę, jak wielkie pieniądze idą w parze z wyszukiwaniem wszystkiego w sieci. Dlatego też już w 2000 roku, wystartował AdWords, zwany też Google Ads. Program partnerski Google polega na wyświetlaniu w wynikach jako pierwszych tych stron, które mają wykupioną usługę AdWords. Inaczej mówiąc, jeśli szukamy sklepu zoologicznego w naszym mieście, to jako pierwsze w wynikach wyszukiwania, wyskoczą na właśnie linki do sklepów, które mają opłaconą kampanię Google Ads. Jest to bardzo sensowne i konkretne wsparcie naszej strony/sklepu/bloga, ponieważ pierwsze wyniki wyszukiwań, są klikane najczęściej. Ludziom nie chce się szukać tego czego pragną na wielu stronach, skoro mają to już na pierwszej stronie. Taka jest ludzka natura i ludzie z Google doskonale o tym wiedzą, stąd pomysł na AdWords. Ile kosztuje taka usługa i czy opłaca się ją wykupywać?

Im większe pieniądze, tym większe efekty.

Bardzo dużym plusem w kampanii AdWords jest to, że to my ustalamy budżet na dany miesiąc kampanii reklamowej. Dlaczego jest to korzystne? Ponieważ jeśli dysponujemy sporą ilością pieniędzy, to reklama AdWords zadziała spektakularnie mocno. Jeśli mamy jej mniej, to w dalszym ciągu będzie działała, ale nie tak mocno, jak wtedy, gdy zainwestujemy w nią dużą kwotę. Jeśli nie jesteśmy do końca przekonani, czy zapewni to naszej stronie widoczne korzyści, rozsądnym będzie, rozpoczęcie kampanii z mniejszym budżetem. Dzięki temu nie stracimy dużych pieniędzy, jeśli według nas kampania nie będzie przynosiła większych rezultatów. Jednakże większość dostępnych badań, dowodzi, że reklamy AdWords przynoszą zyski. Często, są to zyski dość wysokie. Wszystko zależy oczywiście od rodzaju kampanii, oraz tego jaka jest nasza strona internetowa. Jeśli strona jest logiczna oraz spójna, responsywna, oraz korzystamy ze słów kluczowych, to wzrost mamy gwarantowany.

Ile zainwestować?

Bardzo trudno jest podawać konkretne kwoty, ponieważ branża SEO ciągle się rozwija i zmienia. Dla przykładu, za daną kwotę, trzy lata temu można było osiągnąć całkiem inne wysokości, niż w dniu dzisiejszym. Dlatego bardzo korzystnym będzie działanie małym nakładem finansowym, ale za to długofalowe. Długotrwałe i nieprzerwane promowanie naszej strony, zapewni stał wzrost i z pewnością wpłynie na pozycjonowanie naszej strony w wynikach organicznych, czyli tych, których nie obejmują reklamy AdWords. Dzięki temu nasza strona pnie się w górę i jest duże prawdopodobieństwo, że osiągniemy upragniony sukces.