Inbound marketing – ścisłe określenie odbiorcy

Reklama internetowa, ma bardzo duży zasięg. Dzieje się tak dlatego, że z Internetu obecnie korzysta tak wiele ludzi na świecie, że trudno by reklama do nich nie trafiała. Niektóre reklamy są mocno rzucające się w oczy i trudno ich nie zauważyć, są też reklamy, które mają bardziej dyskretny charakter, są mało zauważalne, a jednak docierają do odbiorców bez problemu. Content Marketing czyli inaczej marketing treści, dzieli się na dwie kategorie, na Outbound Marketing a także na Inbound Marketing. O tyle, o ile Outbound Marketing polega na aktywnym szukaniu odbiorców przekazu reklamowego, o tyle Inbound Marketing jest jego przeciwnością, bo polega na tym, że odbiorca sam szuka produktów czy usług reklamującej się firmy.

Działania Inboud Marketingu

Mimo, że Inbound i Outbound marketing, to dwie różne przeciwności, to mimo wszystko mają one wiele cech wspólnych. Wszystkie działania tych dwóch strategii marketingowych, mają na celu pozyskanie klienta i dotarcie z reklamą do jak największego grona odbiorców docelowych. Działania Inbound Marketingu, skupiają się na tworzeniu takich treści marketingowych, by odbiorca sam miał ochotę ich poszukać w Internecie i by były one łatwe do odnalezienia. Marketing ten inaczej zwany jest marketingiem przychodzącym i w żaden sposób nie wywiera on presji na odbiorcy. Wielu użytkowników Internetu nie lubi nieustannie migających banerów reklamowych, które wyświetlają się na każdej stronie na którą wejdą, a także spotów reklamowych czy pop-upów, czyli okienek które automatycznie otwierają się po wejściu na daną stronę. Takie reklamy wielu użytkowników Internetu zwyczajnie drażnią i wprowadzają ich w zły i negatywny nastrój. A to nie sprzyja zainteresowaniu się reklamą pewnych produktów czy usług. Dlatego też właśnie Inbound Marketing cieszy się tak dużym zainteresowaniem, bo wywołuje u odbiorcy same pozytywne reakcje a nie agresję i wściekłość.

Do kogo jest skierowany Inbound Marketing?

Inbound Marketing to jest często nazywany Marketingiem za Przyzwoleniem. Oznacza to, że trafia on tylko do tych odbiorców, którzy wyrazili na to wcześniejszą zgodę. A więc są to osoby, które mają profile na portalach społecznościowych i ‚polubiły’ profil reklamującej się firmy; osoby, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą e-mail marketingu a także osoby, które wyraziły zgodę na wyświetlanie się danych informacji na stronie, którą odwiedziły. Tylko do tych osób, dociera wtedy reklama i wszyscy są z tego powodu zadowoleni. Inbound Marketing to także strategia marketingowa, której celem jest określona grupa odbiorców. Taką grupę docelową tworzy się w oparciu o działalność firmy, o produkty które chce się sprzedać. Oznacza to, że firma która oferuje kostkę brukową, odbiorców będzie szukała wśród osób, które mieszkają w domach prywatnych. Osoby mieszkające w kamienicach czy na blokach, nie będą w centrum zainteresowania takiej firmy. Ponadto jeśli firma oferuje usługi brukarskie na terenie województwa śląskiego, to grupą docelową dla jej reklamy będą mieszkańcy województwa śląskiego.

Narzędzia Inbound Marketingu

Jednym z najważniejszych narzędzi internetowych dla Inbound Marketingu, jest blog firmowy. To podstawa w tego typu strategii marketingowej. Bloga nie trzeba samego w sobie reklamować, tak naprawdę reklamuje się on sam. Jednak od tego jak bardzo jest on popularny i jak łatwo można go znaleźć w Internecie, uzależniona jest aktywność na stronie bloga. Czym więcej ludzi komentuje wpisy, dodaje lajki, zostawia swoje opinie, tym większy ruch na tej stronie się generuje. A to przekłada się na zwiększenie wartości takiego bloga, dla botów internetowych. Jest to więc trochę takie błędne koło, ale jedno jest pewne, jeśli poświęci się dużo uwagi prowadzeniu bloga firmowego, wtedy prędzej czy później osiągnie się sukces w tej dziedzinie. Blog firmowy jest idealnym na to, że wcale nie trzeba odbiorcom na siłę przekazywać informacji reklamowych, nachalnie się im narzucać, jeśli odbiorca będzie szukał czegoś konkretnego, z pewnością sam trafi na stronę bloga a potem na stronę firmową. W ten sposób można zaoszczędzić wiele pieniędzy i czasu na żmudne poszukiwanie klientów, skoro klienci mogą sami do nas przyjść. Czym więcej będzie publikowało się postów, czym bardziej będą one wiarygodne, rzetelne i atrakcyjne dla odbiorcy, tym większy ruch będzie panował na stronie. Użytkownicy chętnie będą komentować ciekawe posty, będą zadawać pytania, wstawiać emotoikonki i grafiki. Dzięki temu blog mocno na tym zyska i będzie atrakcyjną propozycją dla wszystkich osób, które są zainteresowane tą tematyką blogu i szukają w Internecie na ten temat informacji.

Tak samo wygląda sprawa z social media. Profil na Facebooku, który ma ciekawą ofertę dla klientów, nie musi być wcale reklamowany w każdym możliwym miejscu. Grunt by był to w pełni aktywny profil, na którym dużo się dzieje. Jeśli każdego dnia na takim profilu będą dodawane zdjęcia, relacje, filmiki i wpisy, to z pewnością taki profil przyciągnie uwagę odbiorców. Jeśli dodatkowo na profilu co jakiś czas będą organizowane różne konkursy, będą dodawane promocje i zniżki, wtedy tym bardziej profil ten zyska na atrakcyjności. Zdecydowana większość użytkowników Internetu, spędza po kilka godzin dziennie w social mediach. Dlatego decydując się na założenie profilu firmowego na Facebooku czy na innym portalu społecznościowym, można znaleźć bardzo duże grono odbiorców i rozkręcić swój biznes. To nic nie kosztuje, co również jest tego ogromną zaletą. Co prawda trzeba na to poświęcić czas, ale nie jest to nic trudnego a zyski bardzo szybko można zauważyć. Warto więc zainteresować się Inbound Marketingiem, bo ma on wiele do zaoferowania wszystkim właścicielom małych i dużych firm. To jedna z najciekawszych strategii marketingowych.