Jak działa remarketing i dlaczego powinieneś się nim zainteresować?

Myślisz, że zrobiłeś już wszystko, co było możliwe, żeby pozyskać klientów przez Internet? Wykorzystałeś wszystkie kanały, ludzie chętnie odwiedzają Twoją stronę, a część z nich nawet dokonuje zakupów. A gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz zwiększyć sprzedaż, bez konieczności pozyskiwania nowych, unikalnych użytkowników? Wystarczy, że skorzystasz z remarketingu i dotrzesz do osób, które już na Twojej stronie były. Jak to działa i na czym polega? O tym opowiemy poniżej.

Marketing online? Jak go tworzyć i do czego jest potrzebny?

Reklama w Internecie jest dźwignią nowoczesnego handlu. Trudno wręcz wyobrazić sobie prowadzenie współcześnie firmy, która nie istnieje w świecie wirtualnym, choćby w formie wizytówki w popularnych katalogach firm. Większość osób dostrzega już obecnie konieczność posiadania strony internetowej, która pozwala na nawiązanie szybkiego kontaktu z szeroką grupą potencjalnych klientów, którzy często mogliby inaczej nie trafić do sklepu stacjonarnego.

Promocja w sieci rozwija się bardzo dynamicznie i ma różne oblicza. Możemy skupiać się na kampaniach w wyszukiwarkach (np. Google AdWords), w których koncentrujemy się na przygotowywaniu reklam dedykowanych konkretnym odbiorcom. Zobaczą je oni po wpisaniu właściwej frazy kluczowej w pasku wyszukiwania.

Można również reklamować się w social mediach, zajmować e-mail marketingiem lub skupić się na pozycjonowaniu i optymalizacji strony. Wszystko zależy od naszych aktualnych potrzeb i celów przedsiębiorstwa.

Z każdego z tych kanałów pozyskiwany jest ruch na stronie internetowej lub w sklepie. Dla części osób kończy się on zakupem i finalizacją transakcji. Druga grupa, czyli ci, którzy nie dokonali konwersji, kryje w sobie jednak spory potencjał, często niewykorzystywany w wystarczającym stopniu przez przedsiębiorców. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi im zdobywające coraz większą popularność narzędzie, nazywane remarketingiem.

Remarketing – tajna broń skutecznej sprzedaży

Czym jest remarketing? Jest to rodzaj kampanii reklamowej, prowadzonych za pośrednictwem wyszukiwarki Google, ściśle powiązany z reklamami AdWords. Obecnie podaje się, że z tego giganta na rynku wyszukiwarek korzysta w naszym kraju aż 92% użytkowników Internetu. Możemy więc mówić o najprawdziwszym monopolu. Stąd też wszelkie działania reklamowe w tym kanale mają olbrzymią skuteczność i wielki zasięg.

Zadaniem remarketingu jest powtórne wysłanie treści reklamowej do osób, które już wcześniej odwiedziły nasz sklep. Dzięki temu docieramy do osób, mających już świadomość naszej marki, będących zainteresowanych naszą ofertą. Sprawia to, że szansa na skuteczną sprzedaż z takiej kampanii reklamowej jest zdecydowanie większa.

Czym się wyróżnia remarketing na tle innych reklam?

Treści remarketingowe wyróżniają się tym, że pojawiają się również w kanałach partnerów Google. Można je zobaczyć w takich serwisach, jak YouTube, OLX, pudelek, Interia. pl itp. Czyli wszędzie tam, gdzie tętni internetowe życie, a użytkownicy aktywnie przeglądają kolejne strony i podstrony.

Warto również zwrócić uwagę na kolejną cechę charakterystyczną tego typu reklam. W głównej mierze opierają się one na przekazie graficzny z niewielkim dodatkiem tekstu. Może to być na przykład informacja o promocji na konkretny typ butów, który akurat nam się spodobał lub przypomnienie zdjęcia pięknej lampy do salonu, nad którą zastanawialiśmy się kilka dni temu. Większość osób to wzrokowcy i tak właśnie przeprowadzają swoje zakupy w sieci – kupują oczami. Dlatego działania remarketingowe skutecznie przyciągają uwagę, angażują użytkownika i sprawiają, że spora ilość osób wraca do wcześniej przerwanych zakupów.

Zasada działania – jak to się wszystko odbywa?

Mechanizm funkcjonowania promocji tego typu jest niezmiernie prosty. W większości przypadków wystarczy prosty kod, dzięki któremu możemy zapisać u odwiedzających osób specjalne pliki, tak zwane „ciasteczka” (z ang. cookies. Pozwala to na dodanie przeglądającego witrynę użytkownika do listy remarketingowej. Na jej podstawie później wysyłane są wiadomości reklamowe.

Jak to będzie wyglądać od strony użytkownika? Po odwiedzeniu naszej witryny, gdy będzie przeglądał zasoby Internetu, na różnych stronach będą mu prezentowane reklamy przedstawiające nasze produkty i usługi.

Zalety remarketingu

Podstawową zaletą tego typu działań jest możliwość kontroli i określenia ilości wyświetleń reklamy przez konkretne osoby z naszej listy remarketingowej. Co nam to daje? Sprawia, że poszczególni użytkownicy nie są atakowani nieustannie reklamami naszych produktów. Nie od dziś bowiem wiadomo, że osaczenie często przynosi efekt wprost przeciwny do zamierzonego, zwłaszcza w reklamie.

W ramach remarketingu możemy również tworzyć podlisty, bazujące na konkretnych upodobaniach i potrzebach klientów. Dzięki temu możemy pokazywać inną reklamę osobom, które oglądały wyłącznie damskie sukienki w naszym sklepie z odzieżą lub prezentować wyłącznie oferty promocyjne dla ludzi, którzy szukali wcześniej okazji.

Remarketing ze wszystkim swoimi narzędziami i odsłonami pozwala tworzyć rozbudowane kampanie promocyjne, dedykowane ściśle określonym osobom. Dzięki temu zyskujemy lepsze dopasowanie przekazu promocyjnego, a co za tym idzie większą szansę na sukces promocji, która finalnie przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe naszego sklepu.

Remarketing – klucz do serca klientów?

Kampania remarketingowa nie pomoże nam pozyskać nowych klientów, o tym możemy zapomnieć. Jest jednak skuteczną metodą przekonania do nas ludzi, którzy wcześniej mieli pewne wątpliwości i nie wiedzieli, czy na pewno chcą skorzystać z naszych usług. Czasami lepiej bowiem skupić się na grupie już znanej i dobrze o nią zadbać, niż nieustannie szukać nowych odbiorców. Jeśli chciałbyś, żeby więcej osób realizowało zakupy na Twojej stronie zamiast porzucać koszyki, to remarketing jest właśnie dla Ciebie.