Jak powinna wyglądać porządna strona internetowa?

Internet opiera swoje działanie o strony internetowe. To one są główną kwintesencją całej sieci internetowej. Strony internetowe służą różnym celom, są na nich sklepy internetowe, blogi, profile na portalach społecznościowych, fora dyskusyjne czy po prostu są to strony tematyczne, poświęcone jakiemuś zagadnieniu. Można śmiało stwierdzić, że w Internecie można znaleźć wszystko, od przedmiotów, przed usługi, na osobach i informacjach kończąc. To ogromna baza wszelkiego rodzaju informacji, na każdy możliwy temat. Nic więc dziwnego, że wszyscy chętnie z Internetu korzystają, bo dzięki temu mają dostęp do tego co się dzieje na świecie. Jednak by strona internetowa przyciągała uwagę i była widoczna w Internecie, musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana, musi zawierać pewne konkretne elementy, by mogła zostać dobrze pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. A więc ogromne znaczenie ma układ strony i to zarówno dla botów internetowych, które dopasowują ją do konkretnych branż i kategorii, ale też dla odbiorców, by przyjemnie im się ją odbierało.

Adres strony, słowa kluczowe – obróbka techniczna strony www

Najważniejsza jest oczywiście strona główna każdej strony internetowej. Ma ona za zadanie streścić pokrótce cały charakter strony i jej ofertę. Ma to jednak zrobić w sposób nie nachalny i rzeczowy. Czym bardziej będzie ona przekombinowana tym gorzej, bo będzie trudniejsza w odczytaniu. Strona internetowa musi mieć także dobrze przemyślany adres URL. To od niego w głównej mierze zależy czy odbiorca trafi na właściwą stronę. Zbyt długi i zawiły adres, pełen niezrozumianych dla odbiorcy znaków i liczb, będzie trudny do namierzenia w Internecie. Tak samo ważne są słowa kluczowe do strony głównej i do podstron serwisu. Słowa te odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych. Muszą więc być dobrze przemyślane i dopasowane do charakterystyki strony i jej motywu przewodniego. Zły dobór słów kluczowych, utrudni pozycjonowanie. Całą strona główna musi zostać w pewien sposób zdefiniowana, to bardzo ważne by miała jakiś konkretny motyw przewodni. Nie można prowadzić strony o wszystkim i o niczym, bo wtedy taka strona będzie do niczego i nikogo nie zaciekawi. Jeśli jest się specjalistą od mody, to cała strona powinna być tej tematyce poświęcona, jeśli zaś zna się na samochodach, wtedy strona powinna mieć charakter motoryzacyjny. Na stronie głównej nie może zabraknąć sekcji ‚o firmie’, ‚o nas’ itp. W tym miejscu ma się duże pole do popisu, można opisać markę którą się promuje, bazowe produkty, historie firmy, profil działalności, doświadczenie, pracowników, podejście do klientów, referencje. Jak więc widać można w tym miejscu pisać o wszystkim, grunt by stworzyć więź z odbiorcom, poprzez rzeczowe opisanie swojej firmy, jej osiągnięć i oferty. Odbiorcy cenią sobie uczciwość, dlatego też na stronie głównej nie można w niczym nakłamać ani oszukać, bo wtedy klienci szybko się zorientują w sytuacji i zrobią złą opinię firmie.

Wygląd strony www

Tak samo ważne jak aspekty techniczne, są też ważne aspekty wizualne. Odbiorca, który odwiedza taką stronę, ma po niej pewne oczekiwania. Przede wszystkim strona ta ma go zaciekawić swoją grafiką, układem i menu. Poza tym poruszanie się po stronie ma być dla niego jak najłatwiejsze i najwygodniejsze. A więc ogromne znaczenie ma układ strony, odnośniki które się na niej zastosuje, kategorie i podkategorie. Menu strony musi być odpowiednio nazwane i podzielone na kategorie. W każdej kategorii powinien się znaleźć odnośnik do podkategorii w tej kategorii. Menu ma też mieć atrakcyjny wygląd, a więc ważne są czcionki i kolory jakie się do ich stworzenia użyje. Menu ma się też rzucać w oczy, zaraz po wejściu na stronę, powinno się więc znajdować u góry strony w widocznym miejscu. Zaś same kategorie i podkategorie, mogą się znajdować po lewej albo prawej stronie. Stosowna nawigacja pozwala odbiorcy na swobodne poruszanie się po niej. Jeśli chodzi o nawigację, czyli inaczej menu, to na pewno powinny się w nim znaleźć takie hasła jak: o nas, produkty/usługi, realizacje, referencje, kontakt, galeria itp. Taka nawigacja przyspiesza proces zamawiania produktów czy usług, dzięki niej można też zadać pytanie firmie, na które dostanie się szybką odpowiedź.

Odpowiednia treść to podstawa

Nie można zapominać także o treści, którą zamieszcza się na stronie. To ona zwykle wpływa na zainteresowanie odbiorców. Każda treść, nie zależnie od tego czy tyczy się produktów, usług czy jest po prostu informacją na jakiś temat, powinna być bardzo solidnie dopracowana. Treść musi się spodobać odbiorcom, na tyle by ich zaciekawiła i zainspirowała ich do skorzystania z danych usług. Każdy tekst powinien być w odpowiedni sposób oprawiony. Musi zawierać tzw hero image czyli konkretny nagłówek plus ewentualnie pod nagłówek. Dobrze jeśli pod nagłówkiem znajdzie się grafika czy obraz, które to jeszcze bardziej przyciągną uwagę. Treść powinna zawierać słowa kluczowe, po których łatwo będzie można stronę znaleźć w wyszukiwarce internetowej. To na słowach kluczowych bazuje całe pozycjonowanie, jest to więc kwestia niebywale istotna. W tekście mogą się również znaleźć odnośniki do innych artykułów o podobnej tematyce, do strony głównej, czy formularza kontaktowego. Wszystko zależy od specyfikacji strony i jej układu.

Strona internetowa powinna być wizytówką firmy. Ma ona ją przedstawiać w jak najlepszym świetle. Dlatego też powinno się poświęcić wiele czasu i energii na stworzenie porządnej strony głównej, takiej która będzie interesować odbiorców i zachęcać ich do skorzystania z oferty firmy. Poza tym odpowiednio opracowana strona www, będzie łatwa w pozycjonowaniu a dzięki temu zyska renomę i popularność w Internecie, a to będzie pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu.