Jak w przyszłości zmieni się branża SEO i pozycjonowanie?

Jak w przyszłości zmieni się branża SEO i pozycjonowanie?[/h2]

Branża SEO jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią biznesu. Ta świeża, bo dopiero dwudziestoletnia, forma biznesu, z dnia na dzień zyskuje coraz większe znaczenie w otaczającym nas świecie. Bo, tak naprawdę od wyników wyszukiwarek zależy często naprawdę wiele. I kryją się za tym ogromne pieniądze.
Wyobraźmy sobie teoretyczną sytuację. Jesteśmy przedsiębiorcą, który stawia drewniane domy. Jest to coraz bardziej modna forma budownictwa i mamy coraz to więcej zleceń. Nagle coś się dzieje. Zleceń jest coraz mniej. Czyżby konkurencja na rynku nas wygryzła? Przecież mamy stronę internetową, a na niej podane są wszystkie niezbędne informacje, telefon kontaktowy, jest nawet mapka, z dojazdem do centrali naszej firmy. Ale przecież konkurencja zawsze jakaś byłą, a my broniliśmy się sprawdzoną marką, dobrą ceną i stabilną oraz długoletnią pozycją na rynku. Cóż takiego się stało?
Stało się to, że mając już stronę internetową, odpuściliśmy całkiem jej pozycjonowanie, a konkurencja, pomimo, że buduje z przysłowiowego paździocha i jest o wiele droższa, to zainwestowała w pozycjonowanie. I teraz, kiedy potencjalny klient wpisuje w Google,,domy z bali’’ to jako pierwsze wyniki wyskakują linki do stron naszej konkurencji. Właśnie dlatego tracimy klientów, pomimo, że jesteśmy w tym, co robimy, naprawdę dobrzy i solidni.
Tak właśnie wygląda, mniej więcej to, jak ważne jest pozycjonowanie w dzisiejszym świecie.
Potrafi przełożyć się ono na realny świat i realne, często bardzo duże pieniądze.

Nec Hercules, contra plures!

Oczywiście możemy walczyć z całym światem, ale i tak nie ma szans na wygraną. Pozycjonowanie jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, kiedy prowadzimy jakąś działalność. Ponieważ dzięki niemu, trafia do nas więcej klientów. Więcej klientów to więcej zamówień i więcej transakcji, co przekłada się na grubszy portfel. Po prostu.
W jakim kierunku będzie się rozwijało pozycjonowanie, w najbliższych latach?

Każdy kto przewiduje, zyskuje dwa razy.

Branża SEO jest tak zmienną branżą, że w zasadzie nie sposób jednoznacznie stwierdzić, jakie będą trendy na najbliższe lata. Zapewne i w samym Google tego nie wiedzą, ponieważ Internet jest płynny i zmienny. Przewidywać jednak należy, choćby po to, żeby rozważać różne możliwe scenariusze. To co jest pewne na dzisiaj, to fakt, że Google każdego roku zmienia algorytmy około 500-700 razy. Tak, w ciągu roku. To pokazuje jak zmienna jest to branża. Wiemy na pewno, że na pozycjonowanie stron wpływa posiadanie certyfikatu SSL, używanie nagłówków h1, h2, h3. Wiemy także, że Internet zaczyna powoli przenosić się na urządzenia mobilne. Coraz więcej osób korzysta z Internetu w swoich smartfonach i trend ten stale rośnie, dlatego to, czy nasza strona jest responsywna, będzie miało realny wpływ na pozycjonowanie. A jeśli chodzi o nadchodzące na przyszłe lata trendy, to najlepiej jest po prostu na bieżąco obserwować rynek i branże i samemu wyciągać wnioski. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie zrobi tego lepiej od nas i żadna konkurencja nie będzie sabotowała naszych działań.