Jak wykorzystać You Tube do promocji firmy?

Najbardziej popularną platformą video w Internecie, jest obecnie YouTube. Miejsce to służy różnym celom, codziennie jest odwiedzane przez miliony użytkowników Internetu. Odwiedzają oni to miejsce, by obejrzeć ciekawe filmiki i teledyski muzyczne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że YouTube jest też idealnym miejscem do reklamowania swoich towarów i usług, czy do reklamowania swojego bloga i strony internetowej. To możliwość bardzo nowoczesnej reklamy, którą na pewno opłaca się bliżej zainteresować.
Dla kogo reklama w YouTube?
Na kanale video YouTube, każdy może się reklamować. Nie ma tu żadnych ograniczeń. Wystarczy postępować zgodnie z zasadami YouTuba i już można zacząć przyglądać się skuteczności takiej reklamy w Internecie. Reklamę na kanale YouTube, mogą zamieszczać wszyscy, może to być na przykład właściciel sklepu internetowego. W jego wypadku reklama w formie krótkiego filmiku, będzie prezentować najciekawsze produkty w jego ofercie a także kontekst w jakim można ich używać. Z kolei firma, która oferuje usługi na przykład związane z ocieplaniem domów, może na YouTubie dodać reklamę, która będzie pokrótce pokazywać jak wygląda ocieplanie domu różnymi metodami, oferowanymi przez tą firmę. Reklamy na YouTubie oglądają liczni użytkownicy Internetu, jest to więc idealne miejsce do tego by się skutecznie zareklamować i zdobyć nowych klientów. Dzięki temu każda firma może odnieść sukces. Odbiorcy internetowi cenią sobie to co nowoczesne i modne, dlatego taka reklama szczególnie przypada im do gustu. Poza tym można śmiało stwierdzić, że reklama w formie filmiku video, wzbudza silne emocje u odbiorcy. Są to dużo większe emocje, niż przy jakimkolwiek innym rodzaju reklamy internetowej. Emocje te zaś wpływają na podejmowanie decyzji, dlatego jeśli reklama kogoś rozbawi, wzruszy, podnieci, uszczęśliwi, to z pewnością taka osoba chętnie skorzysta z danego produktu czy usługi, które zostały zareklamowane w ten sposób.
Jak założyć konto na YouTube i zacząć kampanię reklamową?
Aby zareklamować się na najbardziej popularnej platformie video w Internecie, wystarczy postępować krok po kroku z instrukcją zawartą na stronie YouTube. Według niej podstawą jest posiadanie konta Google, bo jest ono zsynchronizowane z tą platformą video, a także z narzędziem Google AdWords, służącym do płatnej reklamy w Internecie. Jeśli ma się już konto Google, wystarczy go zsynchronizować, jeśli się go nie ma, trzeba go stworzyć od nowa, podając login i hasło do tego konta. Następnie trzeba stworzyć filmik reklamowy. Można go stworzyć samemu, albo skorzystać z płatnej pomocy fachowców w dziedzinie tworzenia ciekawych filmów na potrzeby sieci. Film można na YouTuba przesłać z dowolnego urządzenia, z komputera, z telefonu komórkowego, z tabletu, jeśli zaś film, który chce się wykorzystać w reklamie był już wcześniej dodany na ten kanał video, wystarczy go wybrać spośród innych pozycji. Film można też łatwo dodać z innej strony w Internecie, wystarczy przekleić adres URL do wyznaczonego miejsca. Kolejnym krokiem jest określenie, do kogo ta video reklama ma trafić. Czyli prostymi słowami, trzeba określić grupę docelową, która będzie zainteresowana obejrzeniem takiej reklamy i skorzystaniem z oferty w niej przedstawionej. Grupa docelowa może się skupiać na danych demograficznych użytkowników Internetu, na miejscu zamieszkania, na wieku, płci, ale też na zainteresowaniem, pasjach, pracy zarobkowej, sposobie życia itp. Ostatnim etapem tworzenia reklamy na YouTubie, jest określenie jaką sumę pieniędzy chce się na tą reklamę wydać. Trzeba więc ustalić konkretny budżet dla danej kampanii reklamowej. Za reklamę na YouTubie płaci się tylko wtedy, kiedy zostanie ona odtworzona i wywoła pozytywną reakcję, na przykład w postaci wejścia na stronę internetową osoby, która za pomocą tego kanału się reklamuje. To bardzo wygodne dla klientów, bo nie muszą płacić za reklamę, jeśli nie wywołuje ona żadnych pozytywnych reakcji, ani nie generuje ruchu na stronie.
Charakterystyka reklamy – treść
Mimo, że reklama na kanale YouTube opiera się o filmiki, to jednak nie można zapoznać o stworzeniu unikalnej i charakterystycznej treści dla tej reklamy. Oczywiście najważniejszą kwestią jest nagłówek, który będzie wskazywał o czym dana reklama jest. To bardzo ważna informacja dla odbiorcy, to zwykle do nagłówka przywiązuje się największą uwagę i to od niego zależy, czy się obejrzy daną reklamę. Reklama musi mieć także swój tekst. Ma on opisywać firmę, jej działalność, najpopularniejsze usługi czy towary przez nią oferowane. Tekst ma być krótki ale treściwy, powinno się w nim zawrzeć wszystkie istotne treści. Jeśli reklama ma charakter promocyjny, w treści reklamy koniecznie trzeba zawrzeć informację na temat ram czasowych trwania tej promocji. Do treści należy dopasować obraz miniatury dla wyświetlanej reklamy. Miniaturę widzi każdy użytkownik Internetu, zanim wejdzie w daną reklamę i ją obejrzy. Miniatura ta odgrywa więc tutaj bardzo ważną rolę. Miniatura ma być jak najbardziej dopasowana do charakteru reklamy i do tego, co ma ona do pokazania odbiorcom.
Celem reklamy na YouTubie, jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Dlatego pod reklamą video, musi się znaleźć link, który przeniesie odbiorcę na prywatny kanał w YouTubie, albo bezpośrednio na stronę internetową firmy czy sklepu. Takie ustawienia można sobie już samemu ustawić, są jednak one bardzo ważne, nie można o nich zapominać. Korzystając z YouTuba przy tworzeniu kampanii reklamowej, warto też skorzystać z narzędzi pomocniczych, które ta witryna udostępnia. Szczególnie przydatny jest na przykład program analityczny, który analizuje i raportuje liczbę wejść na stronę reklamodawcy, liczbę odsłon reklamy i odzew odbiorców w postaci ich reakcji, komentarzy i opinii.