Jak zaistnieć na Facebooku – płatne kampanie reklamowe

Polacy kochają social media. Badania z roku 2017 pokazały, że aktywnie korzysta z Internetu niemal 26 milionów osób w naszym kraju, a aż 14 milionów z tej grupy deklaruje swoją obecność w sieciach społecznościowych. Z tego powodu to idealne miejsce dla wszystkich, którzy pragną reklamować swoje towary lub usługi.

Królem wszystkich social mediów od pewnego czasu jest wciąż Facebook. Jego twórcy, wychodząc naprzeciw osobom, które potrzebują zaistnieć, stworzyli szereg możliwości i sposobów na dotarcie do nowego grona odbiorców. Najpopularniejszym z nich są płatne kampanie reklamowe, z których korzysta olbrzymia ilość małych, średnich, ale też dużych przedsiębiorców. Dlaczego to rozwiązanie jest tak skuteczne i w jaki sposób je wykorzystać do reklamowania swojej marki? O tym opowiemy w poniższym tekście.

Do czego służy promocja na Facebooku?

Na początek pytanie: kto może reklamować swoją działalność za pośrednictwem Facebooka? W zasadzie jest to ścieżka dobra dla każdego. Wszystko powinno być jednak dopasowane do celu, jaki nam przyświeca i który chcemy osiągnąć.

Prowadzenie fanpage’a firmowego w social mediach, zwłaszcza na Facebooku wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku marki oraz na jej rozpoznawalność i widoczność. W zależności od naszych potrzeb możemy tworzyć kampanie nastawione głównie na promowanie firmy, uzyskiwanie konwersji do sklepów internetowych, informację o wydarzeniach czy tworzenie wizerunku eksperckiego w danej branży oraz takie, które zwiększą ilość obserwujących i aktywnie czytających naszego bloga.

Oczywiście, w zależności od pomysłu i planu marketingowego stosuje się inne komunikaty w reklamie wizerunkowej i sprzedażowej. Posty takie wyświetlają się użytkownikom jako materiały sponsorowane. W jaki sposób budować kampanie reklamowe na Facebooku?

Kampania na Facebooku od podszewki

Istnieje kilka narzędzi, które sprawiają, że Facebook jest skuteczną metodą pozyskiwania nowych klientów. Najważniejszym z nich jest targetowanie treści. Na czym ono polega?

Targetowanie pozwala dotrzeć z naszą treścią do konkretnej grupy, zamieszkującej na przykład dane państwo, region, miasto lub nawet dzielnicę. To świetne rozwiązanie dla firm o różnym zasięgu. Dlaczego? Bo dzięki niemu można budować ogólnopolskie kampanie reklamowe globalnych producentów samochodowych, jak również promować i zachwalać towary w naszym lokalnym sklepie z ekologicznymi warzywami w Wieliczce.

W ramach targetowania można również wybrać szereg innych parametrów, które w zależności od kraju mogą nieco się różnić. Zazwyczaj mamy do wykorzystania filtry dotyczące wieku, rodziny, związku, pracy.

W tej chwili może pojawić się pytanie: A skąd Facebook wie to wszystko o użytkownikach? Cóż, w większości przypadków sami udzielają mu tej wiedzy. I nie mamy wcale na myśli wypełniania wszystkich pól w ankiecie osobowej na swoim profilu. Facebook również magazynuje informacje na podstawie tego, co ludzie czytają, lubią i udostępniają. A to już naprawdę olbrzymia baza danych.

Personalizowana reklama – zainteresowania

Oprócz wyżej wymienionych parametrów Facebook pozwala również na personalizowanie kampanii reklamowych pod kątem zainteresowań. Możemy śmiało skupić się na osobach, fascynujących się biznesem, kulinariami lub lokalną rozrywką lub sportem. Istnieje również możliwość dokładniejszego precyzowania tych informacji. Jeśli pragniemy trafić do konkretnych odbiorców, można wprowadzać szereg wykluczeń dla niektórych grup, które znajdują się poza spektrum naszych zainteresowań.

Kiedy korzystać z kampanii na Facebooku?

Istnieje szereg narzędzi marketingu internetowego, które są odpowiednie do długofalowych akcji promocyjnych. Na przykład powszechnie znane Google Ads pojawiają się użytkownikowi, dopiero gdy potrzebuje danej usługi. Facebook działa nieco inaczej. Reklamy wyświetlane są rotacyjnie wybranej grupie użytkowników. Dlatego jest to wręcz idealne narzędzie dla wypromowania nowych produktów lub marek, które pragną zaistnieć na rynku. To wymarzone środowisko zwłaszcza dla branży modowej, motoryzacyjnej i kreatywnej.

W ramach kampanii płatnych na Facebooku mamy do dyspozycji olbrzymią różnorodność reklam. Możemy postawić na tradycyjny post z grafiką, pokaz zdjęć a także video, żeby jak najskuteczniej przykuć uwagę potencjalnych, nowych użytkowników.

Czy Facebook jest dla Twojej firmy?

Można powiedzieć, że Facebook jest niemal dla każdego. Warto zauważyć, że spędzamy w nim porównywalną ilość czasu, co na innych stronach i serwisach internetowych. Jest jednak jedna zasadnicza różnica, która przemawia na korzyść amerykańskiego medium społecznościowego. Co to takiego?

Na Facebooku zupełnie dobrowolnie zostawiamy olbrzymią ilość informacji o sobie, których nie publikowalibyśmy nigdzie indziej.
Jest to istna kopalnia możliwości, które na dodatek można w świetny sposób łączyć ze sobą. W przypadku fanpage’a firmowego dobrze sprawdza się łączenie akcji nieorganicznych (płatnych) z angażowaniem już obecnych czytelników (zasięg organiczny). Komentarze, polubienia i udostępnienia tych ostatnich również wpływają na zasięg naszych treści. Warto zatem dbać o regularne publikowanie ciekawych materiałów, które nie dość, że sprawiają, że ludzie je czytają, to na dodatek udostępnią je dalej swoim znajomym.

Od pewnego czasu krąży powiedzenie, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. A jak wygląda sytuacja z Twoją firmą? Czy istnieje ona na tym potężnym portalu społecznościowym? Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić. W obecnych czasach liczy się widoczność i nietuzinkowość. Jeśli ludzie nie mają dostępu do naszej marki, nie mogą się nią zainteresować. Facebooku pomaga to zmienić. Zatem do dzieła – setki klientów czekają, żeby dowiedzieć się czegoś o Tobie.