Jaką firmę wybrać do pozycjonowania strony?

0 Comments

Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z możliwości, jakie daje skuteczna reklama internetowa. Każdy, kto chce osiągnąć sukces, chce rozwinąć swoją firmę, powinien się postarać o dobrą reklamę w Internecie. Codziennie z Internetu korzysta kilka milionów użytkowników i chociaż wykorzystują oni Internet do różnych celów, to zakupy i poszukiwanie konkretnych usług, jest ich najczęstszym działaniem w sieci. Dlatego każda firma, która założy konkretną stronę internetową i w odpowiedni sposób ją zareklamuje w sieci, z pewnością odniesie sukces i wyróżni się na tle konkurencji.

Pozycjonowanie stron internetowych, podstawa w marketingu internetowym

Uważa się, zresztą słusznie, że jedną z najpopularniejszych form reklamowania się w sieci, jest pozycjonowanie stron www. Jest to czynność, za którą nie opłaca się samemu brać. Zajmują się tym specjalistyczne firmy, których domeną jest pozycjonowanie i seo. Warto im zaufać, że zrobią wszystko, by strona osiągnęła jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Pozycjonowanie stron internetowych, w najprostszych słowach polega na zdobywaniu linków do strony internetowej i umieszczanie ich w wyszukiwarkach internetowych, w tym w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie stron www, opiera się więc o link – building, czyli właśnie generowanie linków do strony internetowej. W skład pozycjonowania generalnie wchodzi także optymalizacja strony internetowej. Optymalizacja polega na zoptymalizowaniu strony internetowej, opiera się o jej modyfikację, dopasowanie jej do aktualnie obowiązujących standardów i potrzeb właściciela strony a także potrzeb potencjalnych klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy seo?

Wybór odpowiedniej firmy seo, która zajmie się pozycjonowaniem strony, wcale nie jest łatwy. W Internecie aż się roi od pseudo firm, które oferują nierealne ekspresowe zyski ze strony i najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Każdy znawca tematu doskonale wie, że aby pozycjonowanie było skuteczne i legalne, proces ten musi potrwać co najmniej kilka miesięcy. Dlatego firmy, które oferują wysoką pozycję w Google już po paru dniach a nawet tygodniach, nie działają zgodnie z zasadami Google i prędzej czy później taka pozycjonowana strona dostanie tak zwanego filtra Google, a to będzie dla niej prawdziwą klęską w kontekście marketingu. Dlatego wybierają firmę, przede wszystkim warto się zainteresować tymi ofertami, które są polecane przez znajomych, współpracowników, kontrahentów itp. Na pewno jedną z najgorszych opcji, jest skorzystanie z oferty e-mailowej. Takie oferty są wysyłane masowo, często są generowane przez system. Dlatego rzadko kiedy idzie na nie odpowiedzieć a to jest marnotrawstwem cennego czasu. Bardzo ważna jest opinia jaką dana firma seo ma w sieci. Warto sprawdzić wszystkie opinie i je zweryfikować. Na pewno warto odwiedzić stronę internetową wykonawcy, sprawdzić jego profil na portalu społecznościowym czy na Google Moja Firma. Trzeba też zwrócić uwagę na to, czy opinie na temat poszczególnych firm są krótkie i bezmyślne, czy długie i konkretne.

Nawiązanie współpracy

Kiedy już padnie decyzja o podjęciu współpracy z daną firmą, po rzetelnym jej sprawdzeniu, trzeba się zastosować do kilku porad. Przede wszystkim korzystając po raz pierwszy z oferty danej firmy, nie opłaca się podpisywać z nią umowy na długi okres. Jeśli firma nie spełni naszych oczekiwań, nie trzeba będzie długo marnować na nią pieniędzy. Warto też sprawdzić zapiski w umowie na temat przedwczesnego zerwania umowy czy wypowiedzenia umowy w razie niezadowolenia z usług. Jakie kary będą wtedy przysługiwać i jakie terminy obowiązują. Jeśli z kolei będzie się zadowolonym z wyników pozycjonowania strony www, można bez problemu przedłużyć umowę na dłuższy okres czasu, co będzie proste i bezproblemowe. Każdą umowę z wykonawcą, trzeba bardzo dokładnie przeanalizować i przeczytać. Każdy punkt w takiej umowie jest istotny. Można tu skorzystać z pomocy zaprzyjaźnionego prawnika, który fachowym okiem rzuci na umowę i znajdzie w niej wszelkie kruczki. Jeśli coś nam nie będzie odpowiadać w umowie, każdą umowę można negocjować. Umowa zawsze jest z korzyścią dla wykonawcy, trzeba więc zrobić wszystko, by była także korzystna dla nas samych. Wykonawca powinien się także zaoferować z wykonaniem audytu strony internetowej, jeszcze przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem strony. W ten sposób klient będzie miał pewność, że wykonawca z czasem nie zgłosi żadnych istotnych uwag co do strony i nie będzie trzeba marnować cennego czasu na optymalizację strony. Klient powinien również wymagać przejrzystych raportów w systematycznych odstępach czasu, odnoszących się do podjętych działań i osiąganych wyników. Raporty te powinny być jak najbardziej rozwinięte i szczegółowe, tak by klient mógł się w nich łatwo rozeznać. Bardzo istotną kwestią są też słowa kluczowe. Mogą się w tej kwestii pojawić różne problemy, zarówno ze strony klienta jak i wykonawcy. Klient może wyszczególnić nieodpowiednie słowa kluczowe, zbyt mało sprecyzowane i mało dokładne. Z kolei wykonawcy często proponują frazy kluczowe, które są bardzo oklepane i oczywiste. Nie stanowią żadnej konkurencji i dlatego trudno będzie się takim frazom przebić. Dlatego słowa kluczowe powinny być szczegółowo przedyskutowane i omówione, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Jak więc można zauważyć, z pewnością opłaca się zatrudnić profesjonalną firmę seo, która zajmie się optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej. Jednak jej wybór powinien być bardzo szczegółowo przeanalizowany i przemyślany, tak by znaleźć najlepszą propozycją w Internecie. Firma, którą wybierzemy powinna cieszyć się wysoką renomą i dużą popularnością, to będzie świadczyło o jakości oferowanych przez nią usług.