Kiedy należy wprowadzić zmiany na naszej stronie internetowej?

Kiedy należy wprowadzić zmiany na naszej stronie internetowej?
Wiele stron, które zostały założone lata temu, tkwi w poprzedniej dekadzie i nie zamierza się zmieniać. Oczywiście to nie same strony nie chcą się zmieniać, bo nie posiadają (jeszcze) sztucznej świadomości i inteligencji, ale to ich posiadacze nie chcą nic zmieniać. Bo skoro strona jest, ma opłacony hosting i domenę do 2025 roku, to po co ja mam cokolwiek zmieniać. Jest dobrze, tak jak jest. Ja lubię tą stronę i pamiętam jak mi ją Mirek od Basi pisał w 2005 roku. Dużo osób myśli w wyżej wymieniony sposób, nie zdając sobie, tak naprawdę sprawy, z tego, jak bardzo Internet rozwiną się przez ostatnią dekadę. Wyszukiwarka Google ma w tym momencie tak skomplikowane algorytmy, że pierwsze algorytmy Google, użyte podczas premiery wyszukiwarki w 1998 roku, wyglądają, najprościej mówiąc, na prymitywne. Jeśli nie zdecydujemy się na re-design naszej strony, to sporo na tym tracimy. Dlaczego? Ponieważ Google pozycjonuje ją o wiele słabiej, niż konkurencje, a jeśli nasza strona ma charakter biznesowy, to najzwyczajniej w świecie, tracimy klientów i tracimy pieniądze. Bo to w co zainwestowaliśmy, jest teraz po prostu przestarzałe.
Co zatem ma znaczenie, przy dzisiejszym pozycjonowaniu?
Dzisiejsze pozycjonowanie Google różni się zasadniczo od tego, które mogliśmy obserwować lata temu. Wyszukiwarka Google analizuje teraz setki różnych czynników, a algorytmy potrafią się zmieniać nawet 700 razy w jednym roku. Dlatego ta branża jest tak nieprzewidywalna. Są jednak czynniki, o których wiemy na pewno, że wpływają pozytywnie na pozycjonowanie i dzięki nim, nasza stara strona, odżyje i zacznie piąć się do góry w wyszukiwarkach. Jakie to czynniki?
Co w trawie piszczy?
Samo Google, jakiś czas temu oficjalnie przyznało, że duży wpływ na pozycjonowanie, będzie odgrywało to, czy nasza strona zapewnia bezpieczeństwo, korzystającym z niej internautom, ponieważ Google stawia bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni za jeden z najważniejszych priorytetów. O czym tu mowa? Oczywiście o certyfikacie SSL. Szyfruje on dane dzięki czemu, pozostawione w formularzu zgłoszeniowym imię i nazwisko, oraz e-mail, nie trafią w niepowołane ręce. A proszę uwierzyć, że zdolny i inteligentny haker, jest wstanie nam zaszkodzić, posiadając tak, wydawało by się, niewielkie dane.
Duży wpływa na to jak pozycjonowana jest dzisiaj nasza strona internetowa, ma to, czy jest ona responsywna, czyli czy wyświetla się jednakowo, na wszystkich urządzeniach, korzystających z Internetu. Lata temu nie było potrzeby responsywności stron, ponieważ nie było na tyle zaawansowanych telefonów, żeby można było tak swobodnie korzystać z Internetu na urządzeniu mobilnym. W 2019, bardzo duża część całego ruchu internetowego, odbywa się właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, czy tablety. Dlatego tak ważnym, jest, aby nasza strona była responsywna. Zapewni nam to o wiele większy ruch, ze względu na to, że osoby używające urządzeń mobilnych, także będą mogły ją swobodnie odwiedzać. Warto podjąć temat modyfikacji swojej strony internetowej, ponieważ pozycjonowanie to przyszłość!