Linkowanie wewnętrzne i linkowanie zewnętrzne

Prowadzenie sklepu w Internecie, może przynosić bardzo duże zyski. W obecnej dobie ludzie bardzo chętnie robią zakupy internetowe, bo zapewniają one im wiele wygody i komfortu. Bez wychodzenia z domu mogą kupić dosłownie wszystko, co jest im do szczęścia potrzebne. Dlatego też sklepy internetowe, nie zależnie od asortymentu, który oferują są obecnie tak popularne. Jednak promocja sklepu internetowego do najłatwiejszych działań nie należy, a to dlatego, że w Internecie panuje ogromna konkurencja i wiele sklepów oferuje ten sam asortyment. Co więc jednak zrobić, by wypromować swój sklep i zyskać stałych i nowych klientów? Potrzebna tu będzie konkretna kampania reklamowa. Jej celem jest zbudowanie świadomości marki produktów dostępnych w sklepie internetowym, ale także zaprezentowanie swoich towarów na szeroką skalę. Najważniejszą kwestią jest tu wysoka pozycja w wyszukiwarce internetowej Google, z której korzystają wszyscy użytkownicy Internetu.

Linki zewnętrzne, jak je pozyskiwać?

Pozycjonowanie, czyli uzyskiwanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej, to dosyć złożona czynność, bo składa się na nią kilka różnych działań SEO. Przede wszystkim na pozycjonowanie składa się skrupulatna optymalizacja strony. Optymalizacja to wszelkie działania mające na celu poprawę jakości strony internetowej, wyeliminowanie wszystkich błędów i dostosowanie strony do aktualnych wymogów Google pod różnymi kątami. Częścią optymalizacji jest także linkowanie zewnętrzne i linkowanie wewnętrzne.

Linkowanie zewnętrzne inaczej external linking, to czynności polegające na zdobywanie jak największej liczby odnośników do strony własnej, z innych stron internetowych. Celem takich działań jest skuteczne pozycjonowanie, czyli znalezienie się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej Google. Linki mają prowadzić albo do strony głównej albo do innych podstron. Takie zagranie marketingowe jest niezwykle korzystne dla każdej strony internetowej a to dlatego, że algorytmy Google wyżej sobie cenią strony, które pozyskują linki zewnętrzne i to w dużej liczbie, niż takie, które tego nie robią. Co istotne, linki te muszą być wartościowe dla odbiorcy a zwłaszcza dla robotów Google, muszą być pobierane ze stron zaufanych, które mają dużą wartość treściową dla odbiorcy. Strony z linkowaniem zewnętrznym, mają dużą szansę na znalezienie się wysoko na liście wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Jak tworzy się linki zewnętrzne?

Bardzo łatwo się mówi o pozyskiwaniu linków zewnętrznych, ale jak to się robi? Przede wszystkim trzeba sobie najpierw wytyczyć miejsca, z których najlepiej się pozyskuje linki zewnętrzne. Najlepsze do tego są portale społecznościowe, strony, które są powiązane tematycznie z profilem naszej strony www, katalogi internetowe. Na portalu społecznościowym można stworzyć profil firmy i umieścić na nim linki w formie odnośników do strony firmowej w Internecie. Linki te mogą się znajdować na stronie głównej profilu albo też mogą być dodawane na grupach dyskusyjnych, tam jest duża szansa na to, że linki będą często klikane i potencjalni klienci trafią łatwo na stronę firmy a przy tym skorzystają z jej usług. Linki ze stron, które są powiązane tematycznie z branżą czy działalnością naszej firmy, również przyniosą oczekiwane rezultaty. Aby móc skorzystać z takiej możliwości należy wykupić miejsce na reklamę na stronie znanej marki, która oferuje podobny asortyment czy usługi jak my. Można też dodawać linki do stron przyjaciół, współpracowników, stałych klientów, strona ta jednak ma prezentować wartościowe treści, bo wtedy linki na tym wiele zyskają w oczach Google. Można się również zdecydować na pozyskiwanie linków z katalogów. Mimo, że ta opcja nie jest już tak popularna jak kiedyś, to jednak warto i tą opcją się zainteresować, jeśli chce się zyskać zainteresowanie Google naszą stroną, co pomoże w pozycjonowaniu. Decydując się na linkowanie katalogowe, warto poszukać bardzo wartościowych katalogów, na przykład Onet, Interia czy WP, bo wtedy linki te będą jak najbardziej wartościowe.

Linkowanie wewnętrzne na stronie

Linkowanie zewnętrzne jest bardzo ważne i nie należy pomijać takich działań SEO, w dążeniu do budowaniu świadomości marki i zdobywaniu rozgłosu w Internecie. Ale nie można jednocześnie zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Polega ono na umieszczaniu linków w tekstach na stronie głównej i na podstronach, które będą odsyłać do innych podstron lub do strony głównej. Linkowanie wewnętrzne przede wszystkim ma na celu ułatwienie poruszania się po stronie www wszystkim potencjalnym odbiorcom, którzy tą stronę odwiedzą. Jeśli będą oni czytali artykuł na jednej z podstron tyczący się pozycjonowania i w tekście padnie hasło optymalizacja, to podlinkowanie tej frazy, sprawi, że odbiorca będzie mógł zaraz po kliknięciu w ten link przenieść się do artykułu poświęconego optymalizacji, który znajduje się na innej podstronie. Internal linking czyli linkowanie wewnętrzne sprawia, że witryna jest przyjazna i dla odbiorców i dla robotów. Takie działania sprawiają, że strona jest przejrzysta, czytelna i zrozumiała a to każdy sobie ceni. Linkowanie wewnętrzne może mieć dwojaki charakter, może być to charakter kontekstowy albo lista wpisów powiązanych. Linki kontekstowe, jak już wyżej wspomniano, wstawia się w treść artykułów czy opisów dodawanych na stronie witryny. Zaś linkowanie w postaci listy wpisów powiązanych, dodaje się pod artykułem, który jest zbliżony tematyką do innych wpisów i odbiorca może sobie od razu przejrzeć wszystkie inne artykuły na dany temat. Obie formy linkowania wewnętrznego, zapewniają wiele korzyści i na pewno warto o nie zadbać dla swojej witryny internetowej.

Linkowanie wewnętrzne i linkowanie zewnętrzne, to niezbędne działania SEO, dla promocji witryny internetowej i budowania świadomości marki.