Moda na Instagram w biznesie

Social media nieustannie się zmieniają. Od pewnego czasu można zaobserwować, że Facebook traci nieco pozycję na rzecz Instagrama. Niby wszystko pozostaje w rodzinie, gdyż Mark Zuckerberg, dostrzegając ukryty w tej aplikacji potencjał, kupił ją za kwotę miliarda dolarów. Jednak można zauważyć, że stary dobry Facebook już nie jest tak atrakcyjny dla najmłodszych pokoleń oraz dla biznesu.

Czy zatem miejscem dla przeprowadzania działań z zakresu e-handlu może być firmowe konto na Instagramie oraz czy w ogóle warto je zakładać?

Jak stworzyć solidny kanał biznesowy na Instagramie?

Instagram w przypadku firm może być świetnym narzędziem, przynoszącym olbrzymie korzyści wizerunkowe, a w szerszej perspektywie również sprzedaże.

Jak to działa w praktyce? Konto biznesowe na Instagramie daje sporo możliwości – zarówno w działaniach organicznych (bezpłatnych), jak i płatnych kampaniach reklamowych, mających promować konkretne zdjęcia i produkty.

W jaki sposób zbudować kanał, który będzie ciekawy, ładny wizualnie oraz skuteczny? Należy przestrzegać kilku prostych zasad.

Dowiedz się z kim współzawodniczysz

Nikt nie jest samotną wyspą, zwłaszcza w biznesie, nawet tym internetowym. Zakładając konto firmowe na Instagramie, warto zatem wcześniej prześledzić dotychczasowe poczynania konkurencji. Zyskujemy dzięki temu wiedzę, jakiej treści szukają obserwatorzy, co lubią, w co się szczególnie angażują. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej pozyskamy informacje, jak prowadzić nasz własny kanał, poprzez naukę na błędach i sukcesach konkurencji.

Analiza aktualnych trendów

Instagram to wiecznie żywe medium, trochę przypominające świat wielkiej mody. Tu treści i trendy zmieniają się regularnie. Hashtag, który dziś święci największe triumfy, za kilka tygodni może już być zupełnie zapomniany. Dlatego też nie można spocząć na laurach po przeczytaniu kilku artykułów. Dobrze prowadzone konto na Instagramie to nieustanna nauka i śledzenie, co w trawie piszczy.

Wyciąganie wniosków, czyli tworzenie mistrzowskiego contentu

Kiedy już dokładnie obejrzymy i poznamy, co ma do powiedzenia nasza branża i świat trendów instagramowych, należy przeanalizować te dane i stworzyć własne treści do publikacji. Warto wcześniej przygotować harmonogram publikacji. Podobnie jak w przypadku wielkiego poprzednika, czyli Facebooka, tak i w tym social medium liczy się częstotliwość i jakość naszych publikacji. Zaplanowanie działań na przykład na miesiąc do przodu, pozwala ułatwić sobie pracę, a także powoduje wzrost zasięgów organicznych, a co za tym idzie większa ilość osób ma szansę zobaczyć nasz profil.

Trzymaj rękę na pulsie – bądź aktywnym użytkownikiem

Minęły już czasy, gdy biuro pracowało od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem profilu instagramowego firmy, niestety musisz nastawić się na bycie online regularnie. Koniecznie reaguj na komentarze, wstawiaj lajki i wchodź w interakcje z innymi użytkownikami. Warto skupiać się na treściach dotyczących naszej branży, rzetelnych i przydatnych komentarzach, które sprawią, że zaistniejemy w społeczności jako osoba kompetentna i godna zaufania.

Piękno się liczy – wygląd konta na Instagramie

Nie można również zapominać o samych zdjęciach, dodawanych na profilu. Szukaj ciekawych rozwiązań, łącz obraz z tekstem, stosuj filtry, które sprawią, że każda fotografia będzie ciekawa i atrakcyjna wizualnie. Wówczas zdecydowanie łatwiej przykujesz uwagę nowych obserwatorów.

#skutecznapromocja

Podstawowym narzędziem, które zrewolucjonizowało Internet i social media jest tak popularny na instagramie hashtag. Ten niepozorny płotek, pozwala porządkować treści i zwiększać zaangażowanie odwiedzających Twój profil osób.

Określenie „hashtag” pochodzi z jeżyka angielskiego i wywodzi się od dwóch słów: hash – kratka oraz tag[/] – znacznik.

Po raz pierwszy znaczek tego typu pojawił się już w 1988 roku. Powstał na platformie Internet Relay Chat i służył do kategoryzowania wszystkich treści w ramach konkretnej grupy. Po wielu latach powrócił już w obecnie wykorzystywanej formie na Twitterze. Tak w roku 2007 zaczęła się jego nowa historia. Większość portali społecznościowych szybko wprowadziła go na swoich stronach, a prym w tym wiedzie właśnie Insta.

Jak stosować hashtagi na Instagramie, żeby były skuteczne? Kiedy tworzymy zupełnie nowy znacznik, należy zadbać o to, żeby był on równocześnie unikatowy, odnosił się wprost do Twojej działalności, pozwalał na łatwe zapamiętanie oraz był naprawdę prosty.

Nie musisz się ograniczać do używania wyłącznie jednego słowa. Niech hashtag składa się z kilku, które będą przykuwać uwagę.
Kolejnym świetnym sposobem na podniesienie skuteczności hashtagów jest też dodawanie do nich lokalizacji. Sprawdza się to zwłaszcza, gdy mamy lokalny biznes, np. restaurację, i chcielibyśmy, żeby znacznik w prosty sposób kojarzył się nie tylko z przedmiotem naszej działalności, ale też z miejscem jej prowadzenia.

Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze pytanie: gdzie najlepiej używać hashtagów? W ramach Instagrama hashtagi pojawiają się zdecydowanie najczęściej w porównaniu z innymi kanałami socialmediowymi. Warto dodawać nasze dedykowane hashtagi lub te, które stanowią równocześnie nasz główny slogan reklamowy, pod wszystkimi postami naszej firmy. Buduje to całościowy, stabilny wizerunek marki oraz zwiększa zaufanie do niej.

Czy hashtagi wpływają na zasięgi postów? Ostatnie badania pokazują, że jest taka zależność. Przykładowo zdjęcia z jednym hashtagiem generują wzrost zainteresowania wpisem o 19%, z kolei 11 znaczników to już wzrost na poziomie 552%.

***

Instagram to świetne miejsce do promowania wizerunkowego marki. Pozwala pokazać ją od najładniejszej strony i dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów. Trzeba jednak prowadzić go z pomysłem, dbać o najwyższą jakość treści i zdjęć oraz nieustannie pamiętać o hashtagach. Zatem zastanów się dobrze, jak od dziś będzie wyglądała #TwojaMarkaOnline?