Najczęściej popełniane błędy SEO

0 Comments

Optymalizacja stron internetowych, pod kątem wyszukiwarek, to bardzo istotna kwestia. Właściwe pozycjonowanie zapewnia stronie internetowej dobrą pozycję na liście wyszukiwania a dzięki temu strona jest o wiele bardziej widoczna w Internecie i zyskuje większą popularność. Często jednak zdarza się i tak, że strona mimo pozycjonowania nie jest w stanie osiągnąć najlepszych pozycji w wyszukiwarce, wtedy można mieć pewność, że jest ona źle zoptymalizowana i popełniono jakieś błędy SEO, która mają wpływ na kiepskie pozycjonowanie.

Audyt strony internetowej

Aby odkryć co jest ze stroną internetową nie tak, co wpływa na jej kiepską pozycję w wyszukiwarkach internetowych, trzeba zrobić audyt strony internetowej. Tą czynnością zajmują się firmy SEO z dużym doświadczeniem, które doskonale wychwytują wszystkie błędy na stronie i są w stanie je poprawić, by strona znów była atrakcyjna dla botów internetowych i dla odbiorców. Taką firmę można bez problemu znaleźć w Internecie, warto poszukać firmy, która ma duże doświadczenie w tej dziedzinie i która cieszy się nieskazitelną opinią. Dzięki temu ma się pewność, że korzysta się z fachowych usług, które korzystnie wpłyną na jakość strony internetowej i jej promocję. Koszt usługi wykonania audytu, jest uzależniony od tego, czy zleca się tylko sam audyt czy także pozycjonowanie z konkretną optymalizacją strony. Zwykle bardziej się opłaca skorzystać z kompleksowych usług, bo wtedy wychodzą one taniej. Ale sam audyt nie jest kosztowną usługą, z pewnością każdą mniejszą i większą firmę będzie na nią stać.

Błędy SEO łatwe do naprawienia

Zadaniem audytu strony www, jest sprawdzenie w jakim stanie strona się znajduje. Czy przynosi zyski, czy jest dobrze zoptymalizowana. Zwykle następstwem audytu jest właśnie optymalizacja strony a potem jej właściwe pozycjonowanie. Można wymienić kilka popularnych błędów SEO, które zdarzają się i najlepszym.
Jednym z podstawowych błędów, jest na przykład nieprzyjazny adres URL. Adres ten ma ogromne znaczenie dla odbiorców i dla botów internetowych, jeśli jest więc zbyt długi, skomplikowany i zawiły, wówczas narobi więcej szkód niż przyniesie korzyści. Adres URL musi być łatwy do zapamiętania, jeśli będzie za długi, nikt nie będzie w stanie go zapamiętać. Adres URL ma też odzwierciedlać charakter strony i musi zawierać słowa kluczowe, bo adres ten również wspomaga pozycjonowanie. Kolejną kwestią jest brak unikalnych meta tagów do strony. Najczęściej pojawiającym się błędem w tej kwestii, jest ustalanie tych samych meta tagów do wszystkich podstron na stronie www. Oczywiście dużym błędem jest także pominięcie meta tagów albo zły dobór słów w meta tagach, ma to bardzo niekorzystny wpływ na promocję strony w Internecie. Jeśli chodzi o inne popularne błędy w kwestii SEO, to z pewnością trzeba wspomnieć o braku odpowiednich przekierowań do strony www. Przekierowania są istotne, jeśli właściciel strony chce by strona była widoczna pod adresem www i bez niego, a także w sytuacji, gdy w nazwie produktów na stronie sklepu internetowego, następuje istotna zmiana, wtedy musi się pojawić przekierowanie do nowej nazwy na podstronie sklepu. Inna kwestia, która jest łatwa do naprawienia w sytuacji złej jakości strony www, jest zły dobór słów kluczowych. Jak wiadomo słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w pozycjonowaniu i w reklamie, dlatego też muszą one być bardzo precyzyjnie dobrane. Słowa kluczowe podobnie jak meta tagi, muszą przede wszystkim pasować do specyfikacji i charakteru strony. Powinny one być jak najbardziej precyzyjne i dokładne, by odzwierciedlały co strona ma do zaoferowania odbiorcom internetowym. Frazy nie mogą być zbyt ogólne, bo wyszukiwarka nie będzie mogła ich odpowiednio dopasować do danej branży.

Bardziej kłopotliwe błędy SEO

Na stronie mogą się również pojawić błędy SEO o większej randze. Z takimi problemami poradzi sobie tylko wykwalifikowana firma o dużym doświadczeniu i sporej wiedzy technicznej. Jednym z poważniejszych błędów SEO, jest brak optymalizacji grafik na stronie. Każdy obrazek na stronie, musi posiadać swoją nazwę a także atrybut alt, w którym znajdzie się słowo kluczowe. Tak powinno być, by strona była łatwa do odnalezienia w wyszukiwarce, a wielu webmasterów o tym zapomina lub po prostu ignoruje tą kwestię. Kolejną kwestią jest słabo przemyślany link building. Ten proces jest bardzo czasochłonny i długotrwały, działania które są nieprzemyślane, zbyt dynamiczne i takie, które liczą na natychmiastowy efekt, na pewno nie pomogą stronie w dobrym pozycjonowaniu. Bardzo ważną kwestią jest także użycie złej technologii do budowania strony internetowej. A od tej właśnie technologii, którą się użyje, zależy poprawne indeksowanie strony przez wyszukiwarki internetowe. Jednak chyba najważniejszą kwestią jest po prostu zła optymalizacja strony. Co można przez to rozumieć? Taka strona ma mnóstwo słów kluczowych, poupychanych w sposób bardzo nienaturalny i sztuczny. W ten sposób strona staje się zagracona i mało sensowna, zwłaszcza jeśli chodzi o treści na stronie. Często też pojawia się na niej duplikacja treści, co wyszukiwarka internetowa może potraktować jako zwykły SPAM. W ten sposób można łatwo stracić swoją wypracowaną pozycję w wyszukiwarce internetowej.

Błędy SEO mogą być różnorodne. Jedne mają większe znaczenie i koniecznie trzeba je szybko usunąć, inne zaś są łatwe do naprawienia, często są same usuwane przez roboty internetowe, które potrafią sobie z nimi bez problemu poradzić. Jak więc można zauważyć, zanim zacznie się stronę internetową pozycjonować w wyszukiwarkach internetowych, trzeba ją najpierw poddać audytowi i w odpowiedni sposób zoptymalizować do takiej wersji, która będzie przyjazna dla odbiorców i dla robotów internetowych. Dzięki temu pozycjonowanie na pewno będzie skuteczne.