Najtańszy sposób na pozycjonowanie strony

Nie każdy przedsiębiorca ma duże rezerwy finansowe, które może wykorzystać na marketing internetowy. A jak wiadomo, bez dobrej i skutecznej kampanii reklamowej, nie trafi się do odbiorców i nie osiągnie się sukcesu. Są jednak sposoby na to, by tanim kosztem a czasem nawet całkiem za darmo, zareklamować się w Internecie i w ten sposób zyskać rozgłos potrzebny dla budowania świadomości marki. Jedną z najlepszych propozycji w tym kontekście, jest pozycjonowanie. Co prawda jeśli zleci się pozycjonowanie jakiejś firmie SEO, wtedy trzeba będzie za to zapłacić. Ale jeśli posiada się umiejętności techniczne SEO, zna się na prawach rządzących się pozycjonowaniem, zna się algorytmy Google, wtedy można samemu zająć się pozycjonowaniem swojej strony internetowej i nic za to nie płacić. To będzie generować spore oszczędności, które można wykorzystać na wiele sposobów.

Pozycjonowanie – od czego zacząć?

Pozycjonowanie nie jest skomplikowane ani trudne, trzeba jednak mieć o nim niejakie pojęcie, by dobrze się za nie wziąć. Skuteczne pozycjonowanie to takie działania, które wywindują stronę na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Działania te są bardzo różne, tyczą się optymalizacji, linkowania zewnętrznego i wewnętrznego itp. Na początek więc trzeba się zająć optymalizacją strony internetowej, by była ona jak najbardziej przyjazna dla odbiorców internetowych ale też przede wszystkim dla robotów Google. Bo to właśnie od tych robotów zależy, jaką pozycję przyjmie strona w wyszukiwarce. Optymalizacja strony pod kątem robotów, to przede wszystkim dobrze dobrane frazy kluczowe, w oparciu o które odbiorcy będą szukać naszych usług czy towarów w Internecie.

Frazy kluczowe odgrywają w pozycjonowaniu bardzo istotną rolę. Słowa te powinny być jak najbardziej dopasowane do profilu działalności naszej firmy, do branży w której działa, do usług i towarów, które oferuje. Czym bardziej unikalne słowo kluczowe, tym większa szansa, że będzie ono docenione przez algorytmy Google. Warto też w dużej mierze skupić się na słowach kluczowych z długim ogonem. Są to po prostu frazy kluczowe bardziej szczegółowo opisujące dany produkt czy usługę. Zwykła fraz kluczowa to na przykład rower stacjonarny. Ta sama fraza ale z długim ogonem, to nowoczesny rowerek stacjonarny marki Avents dla dorosłych. Użytkownicy, którzy szukają poszczególnych towarów w Internecie, zwykle w wyszukiwarkę wbijają długie frazy, by znaleźć tylko konkretne propozycje towarów, których potrzebują a nie wszystkie podobne produkty z danej kategorii. W ten sposób mogą oni oszczędzić wiele czasu i nerwów przy poszukiwaniu, błyskawicznie odnajdują propozycje sklepów, które ich interesują. Dlatego słowa kluczowe powinny być dobrze przemyślane i oczywiście umieszczone na stronach witryny, zarówno na stronie głównej, jak i w na podstronach. Powinny się one także znaleźć w adresie URL strony a także w linkach zewnętrznych.

Dalsza optymalizacja strony

Optymalizacja strony to nie tylko działania SEO związane z frazami kluczowymi, ale także inne działania na stronie, które mają na celu uatrakcyjnienie jej w oczach odbiorców i robotów Google a także usprawnienie działania tej strony. Każda strona internetowa powinna mieć w dzisiejszych czasach swoją wersję mobilną a to dlatego, że zdecydowana większość internetowych użytkowników, wykorzystuje do przeglądania stron internetowych telefony komórkowe, tablety czy inne przenośne urządzenia. Dlatego podstawą jest optymalizacja kodu HTML do strony witryny, w taki sposób by była ona czytelna na urządzeniach przenośnych. Kolejną kwestią jest treść na stronie internetowej. Niezależnie od tego jaki charakter ma strona, czy jest to strona firmowa z usługami, czy sklep internetowy czy blog, to treść odgrywa na niej bardzo dużą rolę. Także i ta treść musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana. Odbiorca chce czytać tą treść wygodnie i z zainteresowaniem. Jeśli teksty będą na stronie zamieszczone chaotycznie, nie będą spójne, albo za każdym razem będą miały inny układ, wtedy taka strona nie będzie się wydawała profesjonalna. To niezwykle ważne by trzymać się jednego schematu, przy tworzeniu treści na stronie, by każdy tekst był podzielony na akapity, miał ciekawe nagłówki. Musi też posiadać wyróżnione i podlinkowane wewnętrznie frazy kluczowe, a także wyszczególnione ważniejsze części tekstu. Także i sama treść musi być dobrze dopracowana, można w niej zastosować elementy storytellingu a więc opowiadać w nich jakąś historię związaną z danym produktem czy usługą. Takie zagranie marketingowe przynosi duże korzyści, bo odbiorcy chętniej czytają takie teksty i bardziej interesują się daną ofertą.

Porządna optymalizacja to skuteczne pozycjonowanie

Cały wysiłek, który włoży się w optymalizację strony internetowej, wpłynie na skuteczną optymalizację i uzyskanie bardzo dobrej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. Strona, która będzie wysoko w Google, będzie bardziej zauważana przez odbiorców a to przełoży się na ich zainteresowanie ofertą zamieszczoną na tej stronie. W ten sposób każda firma może osiągnąć sukces i to praktycznie nie wykorzystując żadnych środków finansowych na reklamę w Internecie. Jak więc widać można zrobić całkiem darmową promocję strony w Internecie, jeśli tylko zastosuje się do powyższych rad. Można sobie też poczytać różne wpisy na forach internetowych czy na social mediach o pozycjonowaniu i optymalizacji, dzięki temu zupełnie za darmo poszerzy się swoją wiedzę na ten specyficzny temat. Tego typu stron pomocnych dla świeżo upieczonych przedsiębiorców, jest w Internecie mnóstwo, na pewno warto się im bliżej przyjrzeć i skorzystać z porad na nich zawartych. To nic nie kosztuje i nie wymaga żadnego wysiłki, tym bardziej jest to oferta dla osób, które chcą zaoszczędzić na promocji strony w Internecie.