Nawigacja przyjazna dla SEO

Najlepszą wizytówką dla każdej firmy, która chce także pokazać się w Internecie i w ten sposób zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą, jest strona firmowa w Internecie. Nawet jeśli ma się siedzibę stacjonarną, w której załatwia się większość spraw służbowych, to w dzisiejszych czasach strona internetowa jest podstawą, bo kogo nie ma w Internecie, ten jest niewidoczny dla odbiorcy. A więc stworzenie strony internetowej, jest pierwszym krokiem do wprowadzenia firmy do nowoczesnych czasów i zapewnieniu jej możliwości rozwoju. Stronę internetową można stworzyć szybko i sprawnie, warto w tym celu poszukać znanej firmy SEO, która ma w tej kwestii doświadczenie i może się poszczycić zadowoleniem z usług swoich klientów. Firma ta powinna być kompetentna i uczciwa i zapewniać nie tylko usługę samego stworzenia strony internetowej, ale także dostosowanie jej do aktualnych wymogów SEO. Firma taka musi też koniecznie świadczyć usługę pomocy technicznej, w razie jakichkolwiek pojawiających się na stronie błędów i problemów z działaniem strony www.

Nawigacja to podstawa

Warto współpracować z firmą, która zajmuje się tworzeniem dobrze zoptymalizowanej strony www dla naszej firmy, na każdym etapie jej działań. Powinniśmy mieć wgląd w szatę graficzną strony, w jej układ, w wybór czcionek i oczywiście w nawigację strony. Nawigacja strony odgrywa ogromnie ważną rolę w odbiorze tej strony przez odbiorców ale także w łatwym zarządzaniu stroną. Nawigacja powinna być dobrze skonstruowana i przemyślana, jeszcze zanim strona zostanie udostępniona odbiorcom. Co składa się na dobrą nawigację? Łatwość w poruszaniu się po stronie, głównie dzięki linkowaniu wewnętrznemu, intuicyjne menu dopasowane do potrzeb odbiorców, a także wygodny i przejrzysty układ strony, dzięki któremu każdy użytkownik będzie mógł się po tej stronie wygodnie poruszać. Porządna nawigacja strony, wpływa też na zainteresowanie botów internetowych, które są odpowiedzialne za umieszczenie strony w wyszukiwarce Google. Czym strona jest bardziej atrakcyjna, panuje na niej większy ruch, jest łatwa w odbiorze i w obsłudze, tym wyżej znajdzie się na liście wyszukiwania Google, a to dla każdej strony będzie korzystne.

Jak poprawić jakość strony?

Jeśli ze stroną są jakiekolwiek problemy i to zaraz po jej uruchomieniu, oznacza to, że nie została ona dobrze zoptymalizowana. Jednak na szczęście można na to co nie co poradzić. Przede wszystkim trzeba się zająć technicznymi aspektami strony. Przede wszystkim trzeba zoptymalizować kod HTML strony, w taki sposób by strona była atrakcyjna i czytelna także dla odbiorców, którzy oglądają ją na urządzeniach przenośnych i mobilnych. Trzeba też zadbać o wygląd adresu URL, nie może on być zbyt długi, ani skomplikowany, poza tym powinien zawierać jakieś najbardziej treściwe słowo kluczowe, które będzie charakteryzować działalność strony www. Należy także popracować nad tytułem strony, nad jej opisem i nagłówkami. To kwestie na które odbiorca zwraca bardzo dużą uwagę, to właśnie z tych informacji dowiaduje się, czy dana strona zawiera treści, które go interesują. Te kwestie są jednak tak samo ważne dla robotów Google, to po nich właśnie przystosowują je one do fraz wyszukiwanych przez odbiorców. Zarówno w tytule, jak i w opisie strony, koniecznie muszą się także znaleźć frazy kluczowe, nie może ich też zabraknąć w treściach zamieszczanych na stronach. Frazy nie mogą być byle jakie, nie pasujące do profilu strony. Powinny być treściwe, rzeczowe, najlepiej porządnie rozbudowane, tak by odbiorca łatwo po nich trafił na naszą stronę.

Jak ułatwić poruszanie się po stronie klientowi?

Aby odbiorca, który odwiedził naszą stronę, chciał na nią jeszcze wrócić i znowu skorzystać z naszej oferty, strona musi mieć porządną nawigację. Bardzo ważne w tym jest także linkowanie wewnętrzne. Polega ono na tym, że pisząc o danej rzeczy na przykład o budowie domu, w tekście zamieszcza się podlinkowane frazy kluczowe, które będą przenosić użytkownika do innych podstron i do innych artykułów na temat zbliżony tematyką do tematu głównego. Czyli jeśli na przykład pisze się o budowie, to można w tekście podlinkować frazę ‚drzwi wejściowe’ i wtedy odbiorca będzie mógł się swobodnie i szybko przenieść do artykułu poświęconego tematyce drzwi wejściowych. Linkowanie wewnętrzne może też mieć inny charakter, przydatne linki, które przeniosą odbiorcę do innych ciekawych artykułów, można dodać pod tekstem w formie ciekawych tytułów artykułów, o podobnej tematyce. To bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego odbiorcy, którym na pewno się on zainteresuje, bo ułatwi mu to poruszanie się po stronie.

Na pewno wpływ na atrakcyjność strony internetowej, mają także grafiki dodawane na stronę. Większość odbiorców jest wzrokowcami, dlatego pierwszą uwagę zwracają właśnie na grafiki i infografiki zamieszczone na stronie. Jeśli więc doda się po jednej lub kilka grafik, zdjęć czy infografik do każdego artykułu zamieszczonego na stronie, to odbiorca chętniej przeczyta ten artykuł. Grafika na stronie jest także ważna dlatego, że Google zapewnia możliwość wyszukiwania nie tylko samych treści w Internecie ale także różnych grafik. Często więc odbiorca trafia na daną stronę internetową, właśnie po grafice. Bardzo ważną kwestią jest także to, by odbiorca nie tyle wchodził na naszą stronę, ale też by wykonywał na niej jakieś działania. Jeśli ma się sklep internetowy, to pożądaną interakcją odbiorcy jest zapełnienie koszyka i zrobienie zakupów. Jeśli zaś prowadzimy bloga, wtedy chcemy by odbiorca zostawiał na stronie komentarze, jeśli zaś mamy profil na Facebooku, wtedy chcemy by odbiorca dał lajka naszej stronie i chętnie ją udostępniał. Takie interakcje są dla każdej strony bardzo korzystne, zwłaszcza pod kątem wymogów algorytmów Google.