Nowa usługa Google Ad Grands

Reklama internetowa czasem jest bardzo kosztowna. Wszystko zależy od tego, jak ma duży zasięg i jakie efekty można dzięki niej uzyskać. Jest mnóstwo sposobów reklamowania się w sieci, jedne są kosztowniejsze, inne tańsze, są też i takie propozycje, które nie wymagają żadnego nakładu finansowego. Taka propozycja szczególnie cieszy organizacje Non-Profit, które normalnie muszą szukać sponsorów na to, by móc w odpowiedni sposób zareklamować swoją działalność w Internecie. Oni szczególnie korzystają więc z darmowych możliwości reklamowania się, bo jest to dla takich organizacji bardzo korzystne.

Darmowa usługa Google

Google wychodzi na przeciw różnym odbiorcom, teraz i organizacjom charytatywnym. To dla nich właśnie stworzono usługę Google Ad Grands, z której każda taka organizacja może skorzystać, jeśli tylko spełnia określone przez Google warunki. Usługa ta jest ściśle powiązana z usługą Google AdWords, czyli z płatną reklamą Google, która jest bardzo skuteczna. Tyle, że w tym wypadku, nie trzeba nic płacić za reklamę, jeśli tylko robi ją organizacja charytatywna. Może to być reklama o wartości aż do 10000 dolarów, jest to więc ogromna kwota i warto z takiej możliwości skorzystać. Tym bardziej, że jest to kwota na miesiąc, a więc za tą kwotę można przez miesiąc reklamować swoją inicjatywę i pozyskiwać darczyńców, nic za to nie płacąc.

Co trzeba zrobić, by móc skorzystać z takiej darmowej reklamy dla organizacji Non Profit?

Najważniejszą kwestią jest poprawne wypełnienie wniosku. Aby wniosek ten przeszedł, musi być dopasowany do kryteriów, jakie Google w tej kwestii wyznacza.
– Pierwsze kryteria tyczą się miejsca, w których organizacja jest prowadzona. Miejsce to musi zostać zatwierdzone przez Google, ma ono swoją całą listę krajów, w których organizacje mogą prowadzić swoje kampanie reklamowe.
– Drugim kryterium jest rejestracja w specjalnym programie o nazwie Technologie. org. pl. Bez rejestracji w tym programie, nie będzie można się zarejestrować w Google Ad Grands.
– Kolejnym etapem jest zgodzenie się z polityką Google. Polityka ta zawiera wiele kwestii, tyczą się one między innymi tolerancji rasowej, tolerancji w kwestii orientacji seksualnej i tolerancji religijnej. Bez uiszczenia potwierdzenia polityki Google, dalszy proces rejestracji firmy w Google Ad Grands będzie zablokowany.
– Ważną kwestią jest również posiadanie strony internetowej organizacji. Strona ta musi mieć jasne przesłanie misji charytatywnej, ściśle określać cele zbiórek i mieć wiele wartościowej treści, odpowiednio zoptymalizowanej.
Jest kilka dyskwalifikujących kryteriów. Odnoszą się one głównie do tego, jakie instytucje nie mogą się zgłosić do Google Ad Grands. Wśród nich można znaleźć takie instytucje jak: szkoły, uniwersytety, przedszkola, instytucje rządowe, szpitale, przychodnie itp. Muszą to być tylko i wyłącznie organizacje charytatywne, które zajmują się tylko i wyłącznie działaniami charytatywnymi.
Ostatnim etapem rejestrowania się w Google Ad Grands, jest opisanie swojej działalności. Opis ten nie może być zbyt długi, ma on ograniczoną liczbę znaków. Dlatego w jak najmniejszej licznie znaków, trzeba zawrzeć konkretną i rzeczową treść. Powinna ona zawierać opis działania organizacji, jej główny cel, ewentualnie dokonania na tym polu. Ma być zwięźle, krótko i rzeczowo, no i oczywiście informacje te muszą się w 100% zgadzać z prawdą. Na koniec wniosek zostanie zweryfikowany, po pozytywnej weryfikacji, można zacząć dodawać reklamy w Google Ad Words.

Pierwsza reklama w ramach usługi Google Ad Grands

To jak będzie wyglądała pierwsza i każda reklama w ramach usługi Google Ad Grands, nie ma żadnego znaczenia. Grunt by była ona interesująca i ciekawa dla odbiorców. Strona organizacji tak jak w każdym innym przypadku marketingu internetowego, musi zostać odpowiednio zoptymalizowana, by przykuwała uwagę. Jej wygląd ma ogromne znaczenie ale także łatwość w poruszaniu się po tej stronie. Strona powinna mieć także zoptymalizowany kod HTML, by można ją było przeglądać także na innych urządzeniach przenośnych a nie tylko na komputerze. Czym strona będzie atrakcyjniejsza, tym większe zyski będzie przynosić. Ogromną rolę odgrywają tu wpisy na stronie, mają one zachęcić odbiorców do podarowania datku na określony cel charytatywny. Wpis powinien więc być wzruszający i trafiający prosto w serce, ale musi też szczegółowo opisywać dany cel zbiórki, zawierać zdjęcia i grafiki, to wszystko z pewnością przyciągnie uwagę odbiorców. Organizacje Non Profit, czynią wiele dobra, dobrze więc, że Google wyszło z taką inicjatywą i udostępniło im możliwość reklamowania swojej działalności w Internecie całkowicie za darmo. Gdyby takie organizacje miały płacić za reklamę, wtedy ich działalność nie miała by szans przetrwania. A jeśli w ogóle by się nie reklamowały, to nie trafiły by do żadnego odbiorcy, szczególnie do większej grupy docelowej. Ludzi o dobrym sercu nie brakuje w żadnym państwie, dlaczego więc się ograniczać tylko do Polski, skoro można czerpać pomoc z całego świata.

Google ma wiele świetnych usług, które są pomocne w rozkręcaniu biznesu. Mowa tu nie tylko o Google Ad Grands ale także o Google Earth oraz o G Suit. Ale nie tylko Google pomaga w tej kwestii. Są również i inne strony, które chętnie pomagają organizacjom Non Profit. Wśród nich znajduje się na przykład You Tube, portal, który ma ogromny zasięg. Warto więc i za jego pośrednictwem reklamować swoją działalność, zwłaszcza gdy zbiera się pieniądze na naprawdę szczytny cel. Dzięki takiej pomocy każda organizacja charytatywna, będzie mogła pomóc tym najbardziej potrzebującym i to bez większego wysiłku, bo reklama internetowa ma ogromny zasięg i trzeba z niej korzystać jeśli jest taka potrzeba. A w przypadku organizacji charytatywnych, ta potrzeba jest zawsze.