Poprawa wydajności strony internetowej

Strona internetowa to wizytówka każdej firmy czy osoby. Od tego jak się będzie prezentowała, zależy jest sukces a tym samym także sukces firmy. Dlatego zanim zacznie się myśleć o reklamie, trzeba bardzo dokładnie doprecyzować wygląd i działanie strony internetowej. Optymalizacja strony www, pod kątem wyszukiwarek internetowych ale także pod kątem oczekiwań odbiorców, jest procesem dosyć złożonym. Trzeba zadbać o wiele ważnych kwestii a każda z nich jest tak samo ważna, jak pozostałe. Optymalizacja strony internetowej, pozwoli dopasować ją do aktualnych algorytmów Google, dzięki czemu roboty Google będą ją mogły prawidłowo zakwalifikować do odpowiedniej kategorii wyszukiwarki internetowej. Ale też strona będzie dzięki temu lepiej działać, na czym zależy każdemu odbiorcy.

Narzędzia pomocnicze

Jest kilka popularnych narzędzi pomocniczych, które warto wykorzystać jeśli chce się zrobić dobrą stronę internetową, albo chce się maksymalnie zoptymalizować tą stronę, która już istnieje, ale nie przynosi żadnych zysków. Optymalizacja służy głównie poprawieniu wydajności strony internetowej, a więc lepszemu jej odbiorowi przez odbiorców i roboty Google. Narzędzia pomocnicze w zdecydowanej przewadze proponuje właśnie Google. Jego oferta w tej kwestii jest bardzo duża, oferuje on zarówno narzędzia darmowe jak i płatne.

Jednym z ważniejszych narzędzi, z którego warto skorzystać jest Google PageSpeed Insights. To jedna z nowszych propozycji Google, która oferuje wiele ciekawych zastosowań. Celem nadrzędnym tego narzędzia internetowego jest sprawdzenie czasu ładowania się strony internetowej. Sprawdza ono czas ładowania zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach przenośnych, na telefonach czy tabletach. Jego pobocznym celem jest określenie działań, które przyciągną większą uwagę odbiorców i utrzymają ją na stałe. Narzędzie to jest oparte o działanie Ligthouse, silnik, który nadaje kierunek wszystkim działaniom. Dzięki niemu pobierane są aktualne i rzeczywiste dane dotyczące wydajności strony i jej określonego pochodzenia. Poza tym określa on czynności, które mają poprawić wydajność strony internetowej. Dodatkowo zadaniem tego narzędzia, jest sprawdzenie czy strona spełnia wymogi Google, w kwestii stron internetowych. Jest to więc idealne narzędzie dla osób, które dopiero tworzą stronę internetową i dla tych, co chcą poprawić jej wydajność, ale nie wiedzą jak to zrobić.

Jak wyeliminować problemy ze stroną?

Często pojawiające się na stronie problemy, zawieszanie się strony, długie jej ładowanie, nie otwieranie się linków wewnętrznych, jest powodem spadku zainteresowania stroną przez odbiorców. Dlatego trzeba jak najszybciej wychwycić wszystkie błędy i się ich skuteczne pozbyć. Jest kilka częstych problemów ze stronami internetowymi, na każdy z nich można jednak znaleźć szybki sposób eliminacji. Największym problemem jest słaba szybkość ładowania się strony www. Jest na to jednak kilka sposobów. Przede wszystkim trzeba zainwestować w usługi hostingowe, dzięki nim można utrzymać szybki czas ładowania się strony. Dodatkowo usługi hostingowe często też są już wyposażone w usługi związane z buforowaniem strony. Oznacza to, że przechowują one pliki JavaScipt, HTML czy CSS w pamięci podręcznej, dzięki czemu kolejne odwiedziny na stronie przebiegają szybko i sprawnie, bo strona szybko się ładuje. Należy również zapobiec sytuacjom, że JavaScipt czy CSS, ładuje się szybciej niż treść na stronie, można to zrobić poprzez wstawienie kodu Java Script i CSS w miejsce. css i. js, to znacznie wpłynie na szybkość ładowania się strony internetowej.

Główna treść na stronie, powinna być dobrze widoczna dla odbiorcy bez konieczności przewijania przez niego strony głównej. W tej kwestii należy popracować także nad samym kodem HTML. Trzeba go jak najbardziej zminimalizować, usunąć z niego wszystkie niepotrzebne wstawki, dzięki temu strona o wiele szybciej będzie się ładować niż dotychczas.

Ważnym elementem na każdej stronie są także grafiki i załączone pliki. Mogą one zajmować bardzo dużo miejsca na stronie, przez co będzie się ona ładować o wiele wolniej niż powinna. Konieczna jest więc optymalizacja obrazów i plików, zwłaszcza skompresowanie plików, bo dzięki temu będą one szybciej przesyłane do przeglądarki i szybciej ładowane na stronie, co odbiorcom na pewno się spodoba.

Google Analytisc

Innym popularnym narzędziem, który znacznie pomoże w optymalizacji strony internetowej a także w jej szeroko pojętym pozycjonowaniu, jest Google Analytisc. To narzędzie nie ma sobie równych w kategorii narzędzi do analizowania i wystawiania raportów. Jest ono łatwe w obsłudze, bardzo intuicyjne i pomocnicze. Generuje kilkadziesiąt raportów dziennie, które wskazują błędy na stronie, liczbę odwiedzin strony, czas ładowania strony, klikalność w linki zewnętrzne i wewnętrzne itp. Te wszystkie informacji pozwolą stworzyć nową strategię marketingową i zapewnią sukces każdej kampanii reklamowej w Internecie. Narzędzie to jest oparte o różne algorytmy Google, jest zsynchronizowane z Google AdWords i innymi narzędziami i witrynami związanymi z Google. Każdy kto nie wie, dlaczego jego strona ma słabą odwiedzalność, czemu nie cieszy się zainteresowaniem w Internecie, powinien skorzystać z tego narzędzia a także z innych narzędzi pomocniczych, które szybko pozwolą określić problem i znaleźć na niego rozwiązanie.

Strona dobrze zoptymalizowana, to taka strona, która ma interesujący wygląd i interesującą treść. To strona często odwiedzana, dzięki dobremu pozycjonowaniu, a co się z tym wiąże, to strona, która ma doskonałe frazy kluczowe. Taka strona jest precyzyjna, dokładna, działa prawidłowo, szybko się ładuje na każdym urządzeniu i wpływa na zainteresowanie ofertą firmy w grupach docelowych. Dlatego na pewno opłaca się zadbać o dobrą optymalizację strony.