Pozycjonowanie – mity, które wcale nie pomagają.

Pozycjonowanie – mity, które wcale nie pomagaj.

To, jak ważne jest pozycjonowanie, wie chyba każdy kto zetknął się z wyszukiwarkami internetowymi oraz SEO. Możemy mieć niesamowicie porywającego bloga, lecz jeśli pozycjonowanie jest słabe, to zostanie on w odmętach Internetu na zawsze, nie dostąpiwszy blasku atencji ze strony internautów. Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy wstanie się wybić i zacząć zarabiać naprawdę sporę pieniądze. Pozycjonowanie jest względnie nowym zagadnieniem, ponieważ sama wyszukiwarka Google ma dopiero, albo już ponad dwadzieścia lat. Dlatego w Internecie jest masa przeróżnych poradników, mówiących co zrobić, żeby nasza witryna była lepiej pozycjonowana. Oczywiście każdy chce zaistnieć w sieci i owe złote metody są skrzętnie sprawdzane. Dlatego też wiadomo, które z nich się sprawdzają, a które wręcz przeciwnie, nie tylko nie pomagają się wybić, ale wręcz szkodzą witrynom na których się znajdują. Czytajcie uważnie, bo mity potrafią sprawić wiele zawodu.

To, że coś jest wiele razy powtarzane, wcale nie znaczy, że musi być prawdziwe.

Jak mówi pewien YouTuber,,to, że coś jest logiczne, wcale nie oznacza, że musi być prawdziwe’’. To samo tyczy się logicznych z pozoru porad internetowych dotyczących pozycjonowania. Zacznijmy od czegoś lekkiego. Wiele osób, które chce poważnie rozkręcić swój interes, jakim może być dla przykładu sklep internetowy, inwestuje w AdWords zwane także Google Ads. Jest to z pozoru bardzo rozsądne posunięcie. Wykupując pakiet AdWords, nasza witryna będzie pojawiała się jako pierwsza i dzięki temu zaczniemy mieć większy ruch na naszej stronie. To prawda, że na pewno zwiększy się ruch na naszej stronie, ale wykupienie AdWords automatycznie nie zwiększy pozycji promowanej witryny. Wykupienie Google Ads, tylko pośrednio wpłynie na pozycjonowanie, ponieważ kluczem do dobrego pozycjonowania, jest odpowiednie skonstruowanie strony, dobra merytoryczna i wartościowa treść, słowa kluczowe i tak dalej. To właśnie dobrze przemyślane i składne działania wpływają na korzystne dla nas pozycjonowanie.
Kolejnym bardzo popularnym mitem jest to, że jeśli dodamy do naszej strony social media, to znacząco wpłynie to na pozycjonowanie. Samo w sobie dodanie linków do social mediów wcale nie wpłynie znacząco na pozycjonowanie naszej strony. Jeśli natomiast dzięki tym linkom zwiększy się ruch na stronie, to wtedy jak najbardziej będzie to wpływało. Chodzi tu przede wszystkim o to, że samo posiadanie na Facebooku 10 tysięcy polubień nic nie da, jeśli ludzie będą tylko lubili naszą witrynę, a nie będą na nią wchodzili.

Rozwój, który nieustannie ewoluuje.

Branża SEO ciągle się zmienia i rozwija. Jest to stosunkowo nowa gałąź biznesu, dlatego jest tak bardzo nieprzewidywalna. Mało który użytkownik Internetu zdaje sobie sprawę, że Google zmienia swoje algorytmy około 500 razy w ciągu roku! Dlatego też wiele rzeczy ulega ciągłej zmianie i to co kiedyś było prawdziwe i realnie sprawdzone, tak dzisiaj może należeć właśnie do mitów, które pozostały po tym co było. Internet nieustannie się rozprzestrzenia i zmienia, dlatego jeśli chcemy być na bieżąco, musimy być ze wszystkimi nowinkami z branży zapoznani od razu, kiedy tylko się pojawiają.