Pozycjonowanie w Internecie – czym właściwie jest SEO?

Pozycjonowanie w Internecie – czym właściwie jest SEO?
Kiedy czegoś szukasz w Internecie, gdzie najczęściej wpisujesz zapytanie? Dostępnych jest, naprawdę spora ilość wyszukiwarek, które swojego czasu zrewolucjonizowały korzystanie z Internetu. Mamy Bing, Yahoo, DuckDuckGo, nasz rodzimy Nekst. Ale tak naprawę największy prym, w temacie wyszukiwarek wiedzie Google.
Gigant działa nieprzerwanie od 1998 czyli już ponad dwadzieścia lat i według badań obsługuje grubo ponad 90% wszystkich wyszukiwań w Internecie. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to Twój klient na pewno, jeśli czegoś szuka, to zapewne robi to w Google.
Seo czyli tak naprawdę co?[/h3]
Sercach Engine Optimization, lub w skrócie SEO, jest to nic innego, jak zbiór działań marketingowy, których celem jest jak uzyskanie jak najwyższej uzyskanie pozycji w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google. Nazywane też często optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych.
Pozycjonowanie stron, to tak naprawdę, kluczowa sprawa, jeśli chodzi o to jak wysoko dana strona będzie znajdowała się w wyszukiwarkach.
Jeśli mamy na przykład sklep z narzędziami i jako nowocześni i przyszłościowo myślący przedsiębiorcy, postanowiliśmy pójść z duchem czasu, zakładając własną stronę, na której klienci mogą zobaczyć jakie produkty oferujemy, to właśnie najlepszy czas, żeby zainteresować się pozycjonowaniem. To, że założyliśmy stronę internetową, wcale nie oznacza, że internauci będą ją odwiedzać. Jeśli nie znają jej adresu – a jest tak w 90 % przypadków – to będą starali się znaleźć to, czego chcą, wpisując odpowiednią frazę w wyszukiwarkę Google. Jeżeli wpiszą frazę,,sklep z narzędziami’’ i nie podadzą konkretnego miasta, to wyskoczą im strony, które mają właśnie najwyższą pozycję w Google.
Nasz sklep z narzędziami będzie na szarym końcu, ponieważ, po pierwsze jest to świeżo założona strona, a po drugie, nie zainwestowaliśmy w pozycjonowanie i w wynikach Google będzie się ona znajdowała na szarym końcu.
Dlatego tak kluczową sprawą jest pozycjonowanie. To ono sprawia, że nasza strona zaczyna żyć i że przyciąga uwagę, ale także i pieniądze. Wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ponieważ coraz więcej mówi się o SEO, czyli o pozycjonowaniu w sieci.
Kluczowym momentem dla każdego przedsiębiorcy, będzie decyzja o inwestycji w pozycjonowanie. Ale jak i gdzie to robić?
Postaw na specjalistów i zawodowców!
W Internecie jest dzisiaj masa firm, które oferują swoje usługi przy pozycjonowaniu. Wystarczy wpisać w Google frazę,,pozycjonowanie stron’’ i wyskoczą nam dziesiątki firm, które zajmują się właśnie tym, co przed chwilą zrobiliśmy. Dość ironiczne, ale jak widać skuteczne. Warto zainwestować w profesjonalistów i zawodowców, ponieważ posiadają oni odpowiednie zaplecze, żeby wywindować naszą stronę internetową najwyżej, jak się da.
Ile kosztuje taka usługa? To zależy od firmy, ale zazwyczaj są to koszty o przedziale cenowym, między 250-1000 zł. Wszystko zależy oczywiście od tego jak wysoko chcemy uplasować naszą witrynę, oraz od tego jak dużym prestiżem i popularnością cieszy się firma, której powierzamy to zadanie.