Profesjonalny E-mail marketing dla firm

Pewne metody reklamowania swojej firmy i swoich produktów, są z nami już bardzo wiele lat. Niektóre są z nami od samego początku, od kiedy powstały pierwsze komputery i chociaż ewoluowały przez ten czas, to i tak nadal są bardzo popularne. Mowa tu na przykład o e-mail marketingu, który jest wykorzystywany przez osoby prywatne, jak i przez przedsiębiorców, handlowców, właścicieli dużych i małych firm. E-mail marketing jak sama nazwa wskazuje, działa w oparciu o pocztę e-mail, która znajduje się w każdym komputerze. Pocztę e-mail ma się na swoich prywatnych domowych komputerach, jak i w na komputerach w pracy. Dzięki temu reklama ta ma bardzo duży zasięg i trafia do ogromnej liczby odbiorców, generując w ten sposób zainteresowanie potencjalnych klientów na usługi czy towary.

Dlaczego właśnie e-mail marketing?

Marketing do którego wykorzystuje się pocztę e-mail, jest bardzo solidną formą reklamy. Ten sposób reklamowania się, powstał jeszcze w czasach gdy nie było komunikatorów internetowych, portali społecznościowych, blogów i for tematycznych. I już wtedy zapewniał duży sukces reklamowy. Nic się nie zmieniło w dzisiejszych czasach mimo, że przybyło wiele nowych form reklamowania się w Internecie i poza nim. E- mail marketing jest bardzo prosty w swojej formie, każdy mały i duży przedsiębiorca sobie z taką kampanią reklamową sam poradzi. Kanał informacyjny w postaci poczty e-mail ma bardzo duży zasięg, każdy użytkownik Internetu ma co najmniej jeden adres a-email a nie którzy mają nawet po dwa czy trzy adresy na różnych platformach internetowych. Jak więc widać tym kanałem można trafić do ogromnej grupy docelowej odbiorców i wyrobić sobie w ten sposób odpowiednią renomę. Wokół takiej formy reklamy, nie można przejść obojętnie, bo każdy kto odczytuje codziennie swoją pocztę e-mail, przynajmniej rzuci okiem na każdą reklamę. Duża jest więc szansa, że odbiorca zainteresuje się tą konkretną ofertą i odpowie na nią. Reklama e-mailowa jest też w pełni mierzalna. Firma reklamująca się za pomocą tej metody, ma stały wgląd w to, kto reklamę odczytał, kto kliknął w link w niej zawarty, kto skorzystał z oferty firmy poprzez zakup produktów na stronie czy skorzystanie z usług. Jest to jedna z najbardziej niezawodnych reklam, pod względem pełnego monitoringu efektów. Dzięki temu można wprowadzić zmiany w mailingu, tak by zachęciły większą liczbę odbiorców do odpowiadania na wysłane e-maile. E-mail marketing trafia do większej liczby odbiorców i większa liczba odbiorców, ma szansę odpowiedzieć na ofertę. W przypadku tradycyjnych reklam stacjonarnych, jak na przykład ulotek reklamowych, taka reklama zwykle ląduje w koszu. W przypadku e-maili rzadko się to zdarza.

Tani sposób na marketing

To co zachęca do skorzystania z tej formy marketingu internetowego, jest również niski koszt takiej reklamy. Można nawet stwierdzić, że to jedna z najtańszych propozycji w tej kwestii. Przede wszystkim można zaoszczędzić na wynajmowaniu pracownika. Jeśli ma się małą firmę, jedno osobową albo kilku osobową, wtedy można się samemu zająć tą formą marketingu. Wystarczy na to poświęcić godzinkę dziennie i już można cieszyć się z dużych efektów tej reklamy. Można więc zaoszczędzić na wynajmowaniu pracownika, także w przypadku dużych firm, bo tę czynność reklamową, można po prostu zlecić jednemu z obecnych pracowników. Inną kwestią jest też to, że same e-maile kosztują tyle co wcale. Zwykle kwota jednego e-maila nie przekracza 1 grosza. Jest to więc tyle co nic i nikogo zbytnio nie obciąży. Szczególnie gdy porówna się to do reklam telewizyjnych czy radiowych, czy innych form reklamowania się w sieci, tam reklamy kosztują kilkaset a nawet kilka tysięcy złotych. Różnica jest więc ogromna i warto się nad tą kwestią zastanowić. Można więc stwierdzić, że jest to idealna propozycja dla małych firm, dla tych które dopiero się rozwijają i szukają oszczędności na każdym kroku. Z takim marketingiem wiele zaoszczędzą a szybko dotrą do odbiorców.

Jak powinna wyglądać reklama e-mailowa?

Mimo, że mogło by się wydawać, że reklama e-mailowa jest bardzo prosta, to jednak i nią rządzą pewne zasady, co do których trzeba się stosować, by reklama ta została pozytywnie odebrana przez odbiorców. Można skorzystać z różnych gotowych rozwiązań, które służą do wdrożenia w firmie profesjonalnego e-mail marketingu. Mają one gotowe szablony e-mailowe do których trzeba dodać tylko gotową treść, wcześniej przygotowaną. Treść ta nie powinna być zbyt długa, e-mail powinien być krótki i rzeczowy. Odbiorcy nie lubią zawiłych tekstów, w które muszą się wczytywać. Chcą się szybko dowiedzieć o co chodzi i skorzystać z odnośnika do strony, gdzie uzyskają większą liczbę informacji. Dlatego tak ważne jest by każdy tekst zawarty w e-mailu, zachęcał odbiorcę do zajrzenia na stronę www firmy i do skorzystania z jej usług. Do tekstu można dodać grafiki, nie powinny one jednak być zbyt przytłaczające i skomplikowane, powinny jedynie nawiązywać do oferty i graficznie przedstawiać główne produkty czy usługi firmy. Jak więc można zauważyć, nie jest trudną kwestią stworzenie e-maila reklamowego, zwłaszcza jeśli korzysta się z gotowych szablonów.

Aby móc wdrożyć kampanię reklamową polegającą na e-mail marketingu, należy zbudować bazę adresów e-mail. Adresy te można zdobyć na wiele różnych sposobów, przede wszystkim na stronie firmowej powinna się znaleźć informacja o udostępnieniu zgody na przesyłanie informacji handlowych. Taka informacja powinna się wyświetlać zaraz po wejściu na stronę, kliknięcie w zgodę, automatycznie dodaje adres e-mail do bazy marketingowej. Poza tym adresy e-mail można pobierać z mediów społecznościowych i z innych podobnych miejsc. Nie jest to nic skomplikowanego ani trudnego, nie zajmuje też wiele czasu, co jest istotną informacją.