Proste narzędzia Content Marketingu

Pod pojęciem Content Marketing, mieści się nic innego, tylko marketing treści. Aby stworzyć właściwą kampanię reklamową w Internecie, zdobyć rozgłos i zbudować markę, nie wystarczy tylko stworzyć stronę www. Trzeba ją jeszcze umieć w odpowiedni sposób wypromować. W tym celu trzeba zastanowić się nad odpowiednią strategią marketingową, zrobić dobrą optymalizację strony, by móc ją korzystnie wypozycjonować. Jednak to właśnie od treści na stronie zależy zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Im lepiej treść jest dopasowana i spójna, tym większym będzie się cieszyła zainteresowaniem. Dlatego to właśnie Content Marketing odgrywa tak ważną rolę w marketingu internetowym, to dzięki niemu można wzbudzić zainteresowanie i pozyskać potencjalnych klientów.

Cel Content Marketingu

Cele i założenia Content Marketingu, są bardzo różnorodne. Można je sobie samemu ustalić, w zależności od tego co się chce osiągnąć. Jednym z najczęstszych celów, jest jednak budowanie świadomości marki u odbiorców i staranie się o pozycję lidera w danej branży. To jeden z najważniejszych celów, bo każda firma chce się wypromować i chce by jej produkty były znane w całej społeczności internetowej. Kolejnym celem może być budowanie relacji z odbiorcami w social mediach, budowanie ich zaangażowania, w tym także wywołanie efektu wirusowego. Właściciel strony chce by jak najszybciej została ona dostrzeżona w Internecie. Chce by było o niej głośno, w tym celu właśnie stronę reklamuje się w social mediach i na forach internetowych. Celem jest też oczywiście pozyskanie ruchu na stronie i zmożenie aktywności odbiorców, poprzez na przykład kupowanie produktów czy korzystanie z usług dostępnych na stronie. Często też celem content marketingu jest pozyskiwanie nowych klientów a także dbanie o ich lojalność. Ostatnim z celów jest oczywiście sprzedaż produktów i usług, poprzez stronę internetową. Jak więc widać, cele mogą być bardzo różnorodne, wszystko zależy od tego co się chce osiągnąć, na czym nam jako właścicielom strony najbardziej zależy. Aby móc w ogóle te cele osiągnąć, trzeba sięgnąć po narzędzia pomocnicze, które poradzą sobie z różnymi kwestiami i będą nieocenioną pomocą.

Podstawowe narzędzia w Content Marketingu

Aby móc wdrożyć Content Marketing, warto się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia, które będą pomagały w tworzeniu odpowiednich treści na stronie www. Kwintesencją Content Marketingu jest systematyczne tworzenie treści i dodawanie ich na stronie internetowej. Systematyczność jest potrzebma do tego, by utrzymać zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do częstych odwiedzin na stronie. Systematyczność odgrywa tu więc zasadniczą rolę. Warto więc zaopatrzyć się w internetowy terminarz, który będzie przypominał o dodawaniu postów na stronie. Pozwoli on też dokładnie zaplanować tematykę dodawanych postów, ich długość itp. Taki terminarz jest podstawowym narzędziem Content Marketingu. Bardzo ważną rolę ogrywają też narzędzia internetowe, które służą do monitorowania działań na stronie. Bardzo ważnym narzędziem pomocniczym, będzie też Google Analytisc. Za korzystanie z tego narzędzia, nie trzeba nic płacić, co jest jego wielką zaletą. A jeśli chodzi o inne zalety, to narzędzie to jak sama nazwa wskazuje, służy do analizowania różnych kwestii związanych z działaniem strony. Przede wszystkim Google Analytisc tworzy raporty o ruchu na stronie, liczbie odwiedzających, liczbie użytkowników, którzy kliknęli w link promujący czy w baner internetowy. Jego zadaniem jest także poznanie danych demograficznych odbiorców, takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania itp. Dzięki temu będzie można łatwiej stworzyć grupę docelową, do której chce się skierować swoją ofertę usług czy towarów. Dzięki Google Analytisc, można nawet określić, które słowa kluczowe odegrały decydującą rolę w trafieniu na naszą stronę odbiorców. Google Analytisc jest niezbędnym narzędziem do prowadzenia kampanii marketingowych, bez niego trudno było by śledzić poczynania użytkowników Internetu i wysuwanie wniosków na temat ich działań, które były by korzystne dla strony www.

Narzędzia pomocnicze

Poza oczywistymi narzędziami monitorującymi w Google, warto też skorzystać z kilku dodatkowych narzędzi pomocniczych, które z pewnością również się przydają. Jednym z takich szczególnie polecanych narzędzi, jest narzędzie do monitorowania skróconych linków Bitly. Jego zadaniem jest jak nazwa wskazuje, skracane zbyt długich, zbyt rozwiniętych linków, dla celów social mediów. Nie trzeba nigdzie zakładać konta ani się rejestrować, co więcej Bitly jest całkowicie darmowe, co również jest jego wielką zaletą. Krótszymi linkami łatwiej się zarządza i łatwiej się nimi operuje. Zadaniem tego narzędzia, jest monitorowanie linków pod względem ich skuteczności, a więc tego ile razy były kliknięte i przez jakiego odbiorcę. Bitly oferuje nie tylko możliwość skracania linków, ale także zmieniania ich treści, tak by prezentowały się one o wiele korzystniej i atrakcyjniej. Każdy link oprawiony w narzędziu Bitly, może dostać swoją nazwę i zwięzłą notatkę, która pomoże w lepszej organizacji. Jeśli chodzi o płatne narzędzia do monitorowania, które są podstawą w Content Marketingu, to na pewno warto zwrócić uwagę na narzędzie SentiOne. Narzędzie to monitoruje głównie treści wpisów, zamieszczanych na forach internetowych, na blogach i vlogach i na portalach społecznościowych. Każda wypowiedź w danym temacie, jest sprawdzana pod kątem słów kluczowych.

Content Marketing to bardzo ważna kwestia związana z prowadzenie kampanii reklamowej. Treść jaką zamieszcza się na stronie, musi być dopracowana, by zachęcić odbiorców do bliższego zagłębienia się w temat. Skuteczny marketing treści, pozwoli osiągnąć stronie sukces i wybić się na tle innych podobnych propozycji, ma więc ogromne znaczenie.