Prowadzenie blogu firmowego – prosta reklama internetowa

Nowo powstała firma, musi w jakiś sposób zaistnieć na rynku. W tym celu musi zadbać o odpowiednią promocję swojej strony poprzez reklamę stacjonarną a także poprzez reklamę internetową. Reklama internetowa ma w tej kwestii szczególne znaczenie dlatego, że w dzisiejszej dobie wszyscy korzystają z Internetu. Dlatego firma, która się zareklamuje w tym miejscu, ma większe szanse na rozgłos i zdobycie popularności. W Internecie można się reklamować na wiele rozmaitych sposobów, wszystko zależy od wyników jakie chce się osiągnąć. Podstawą w internetowej reklamie, jest założenie strony www dla firmy. Strona ta powinna być wizytówką firmy, pokazywać ją z jak najlepszej strony. Musi także zawierać wszystkie istotne informacje na temat prowadzonej przez firmę działalności, zawierać jej dane kontaktowe itp.

Blog firmowy – od czego zacząć?

Drugą ważną kwestią związaną z reklamą internetową, jest blog firmowy. Założenie bloga nic nie kosztuje, jego prowadzenie również jest bezpłatne, nie jest to też nic trudnego. Jednak trzeba pamiętać o tym, że blogiem trzeba się nieustannie zajmować, codziennie trzeba dodawać nowe wpisy i grafiki, w ten sposób nie straci się zainteresowania osób, które tą stronę odwiedzają. Blog firmowy ma oczywiście służyć do promowania firmy, dlatego wpisy na nim dodawane mają mieć charakter pozytywny i zachwalający. Większe firmy zlecają to zadanie swoim pracownikom, których zadaniem jest właśnie promocja i prowadzenie bloga firmowego. Jednak dopiero co powstałe firmy, które często są jednoosobowe, same zajmują się prowadzeniem bloga. Na szczęście samo założenie bloga nie jest trudne. Wystarczy wejść w odpowiednią domenę i tam założyć bloga. Wystarczy wybrać adres domeny, który jest wolny, stworzyć ciekawy układ i kolorystykę strony i już można dodawać pierwsze wpisy.

Reklama bloga

Aby jednak blog firmowy nie zniknął w ogromnej sieci internetowej, trzeba go w odpowiedni sposób wypromować. W tym pomocne będą na przykład media społecznościowe. Wystarczy zapisać się do kilku grup dyskusyjnych czy sprzedażowych, które są blisko powiązane tematyką z profilem naszej firmy i angażować się w dyskusje przy okazji dodając odnośniki do naszego bloga firmowego. Wpisy te nie mogą być zbyt nachalne, ale powinny zaciekawić potencjalnych odbiorców. Innym miejscem gdzie można takie odnośniki dodawać, są fora internetowe. Takich for jest mnóstwo, każde forum ma inną tematykę. Jeśli więc prowadzi się salon kosmetyczny, to warto zapisać się na fora o tematyce kosmetycznej i tam zapraszać do odwiedzenia swojego blogu, który również jest o tematyce kosmetycznej. Z pewnością każda osoba, która takie forum odwiedza, będzie zainteresowana tą propozycją i chociażby z ciekawości odwiedzi nasz blog. Czym większy ruch na blogu dzięki temu powstanie, tym bardziej firma stanie się popularna, bo osoby odwiedzające blog, chętnie też skorzystają z oferty usługowej naszej firmy.

Reklama na blogu

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że nie tylko dzięki samemu posiadaniu bloga, można więcej zarabiać, bo goście na blogu chętnie będą korzystać z usług naszej firmy. Bardzo istotne jest też to, że na swoim blogu firmowym można udostępnić pole reklamowe dla innych firm i w ten sposób zarabiać tak na prawdę nic nie robiąc. W ten sposób promuje się bardzo wiele firm, dodając reklamy i banery reklamowe na blogach, które są ściśle powiązane z ich profilem działalności. To bardzo ważne by reklamy te miały tą samą tematykę co sam blog, bo w ten sposób łatwiej jest taki blog wypromować w Google. To na jaką cenę właściciel bloga wyceni sobie możliwość dodania reklamy banerowej na swoim blogu, zależy od tego jak długo działa w swojej branży, jak bardzo rozpoznawalna jest jego marka, w jaki sposób promuje swojego bloga firmowego w Internecie. Przy wyrobionej marce, można naprawdę sporo zarobić na swoim blogu. Aby ustalić odpowiedni cennik usług za dodawanie reklam na swoim blogu, trzeba skorzystać z internetowego narzędzia Google Analytics.

Kolejną propozycją dla właścicieli blogów firmowych, jest dodawanie wpisów sponsorowanych. Na tą działalność nie każda firma się decyduje, bo wówczas nie ma wpływu na treść dodawanych wpisów mimo, że pobiera za to opłatę i może na tym zarabiać. Jeśli jednak ktoś dąży to wypromowania swojej marki, chce osiągnąć sukces zawodowy i nieustannie pracuje nad dobrym wizerunkiem swojej firmy, to nie będzie chętny na dodawanie wpisów sponsorowanych. Blog firmowy ma promować własną firmę i to o niej mają być dodawane codzienne wpisy. Na blogu firmy kosmetycznej, muszą być umieszczane wpisy o zabiegach, które ta firma oferuje w swoim stacjonarnym salonie. Dodatkowo mogą się pojawiać wpisy na temat domowej pielęgnacji, masaży i kosmetyków. Jeśli już firma zdecyduje się na udostępnienia miejsca na swoim blogu na banery reklamowe, powinny one być ściśle związane z tą tematyką i profilem działalności firmy. Jeśli na takim blogu kosmetycznym, pojawią się banery reklamujące samochody, wówczas Google nie będzie mogło prawidłowo zakwalifikować strony do danej kategorii, przez to też szybko ona zniknie z wyszukiwarki internetowej.

Prowadzenie bloga internetowego, daje dużo możliwości. Przede wszystkim blog służy do promocji firmy, ma ją przedstawiać z jak najlepszej strony. Poza tym musi być spójny, konkretny i pisany systematycznie, co w przypadku blogów ma ogromne znaczenie. Blog na którym będą dodawane wpisy raz na jakiś czas, straci zainteresowanie odbiorców i ciężko będzie je odzyskać. Promocją bloga trzeba się też nieustannie zajmować, by pozyskiwać coraz to większe grono odbiorców. Większość typów reklamowania bloga nic nie kosztuje, ale jeśli chce się naprawdę porządnie wypromować blog firmowy, wówczas dobrze jest skorzystać z pomocy wykwalifikowanych specjalistycznych firm informatycznych.