Reklama na portalu społecznościowym Facebook

Portale społecznościowe cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Praktycznie każdy użytkownik Internetu, ma konto na jednym z portali społecznościowych. Do wyboru jest kilka portali, ale jednym z najpopularniejszych portali przynajmniej w Polsce jest Facebook. To prosty w obsłudze portal, który daje ogromne możliwości. Może służyć do nawiązywania znajomości, do odświeżania i utrzymywania relacji z przyjaciółmi, do pozyskiwania kontaktów biznesowych i oczywiście do reklamowania swoich usług i towarów. Każda firma, która chce się zareklamować w sieci, powinna założyć sobie konto na Facebooku i na nim w sposób systematyczny i skrupulatny prowadzić kampanię reklamową przez cały czas.

Zawężenie grupy docelowej

Chcąc skorzystać z możliwości jakie dają media społecznościowe w odniesieniu do marketingu, przede wszystkim trzeba założyć sobie konto na portalu społecznościowym. Kolejnym krokiem jest wytypowanie i zawężenie grupy docelowej dla swoich usług i towarów. Na Facebooku aktywnie działa wiele różnych grup o charakterze dyskusyjnym i sprzedażowym. Można dodać się do dowolnej liczby grup, Facebook nie daje w tej kwestii żadnych ograniczeń. Ustalenie docelowej grupy odbiorców, ma ogromne znaczenie. Jeśli ma się sklep z akcesoriami dla małych dzieci, to szuka się grup, których profilem jest rodzina, dzieci, matki itp. Dodanie się do grupy o całkowicie innym profilu, na przykład motoryzacyjnym, będzie się mijać z celem. Warto też określić, czy ma to być grupa lokalna czy może ona mieć szerszy zasięg. Musimy zdecydować czy będziemy udostępniać nasze usługi klientom z całego kraju czy tylko tym mieszkającym w naszej okolicy. Dodawanie postów reklamowych w odpowiedniej grupie odbiorców, poskutkuje dużym zainteresowaniem a to przełoży się na wysokie profity z prowadzenia działalności gospodarczej.

Marketing szeptany na portalu społecznościowym

Jednym ze skuteczniejszych sposobów reklamowania się w mediach społecznościowych, jest marketing szeptany inaczej zwany też marketingiem wirusowym. Określenie wzięło się stąd, że taka reklama szerzy się szybko i niezauważalnie dokładnie jak wirus. Marketing szeptany ma on kilka zadań, jego głównym celem jest jednak pozyskanie nowych klientów i poprawienie wizerunku firmy. Marketing szeptany to nic innego niż świadome działania rekomendujące dla danej strony czy profilu na Facebooku. Marketing ten jest praktykowany w całym Internecie, na forach internetowych, blogach ale przede wszystkim na portalach społecznościowych, w tym na Facebooku. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy, w którą wcale nie trzeba inwestować, można się tym zająć samemu bez większego wysiłku i bez ponoszenia żadnych kosztów. No chyba, że nie ma się na to czasu, wtedy marketing szeptany, można zlecić wykwalifikowanej firmie seo. Polecanie sobie produktów pomiędzy znajomymi i nieznajomymi, to wciąż najpopularniejszy sposób zareklamowania danego produktu. Marketing szeptany polega na tym, że w sposób dyskretny zachwala się dany produkt czy usługę. Może on być przeprowadzany w sposób jawny, na oficjalnych profilach Facebookowych poprzez przedstawicieli a także w sposób utajniony, właśnie na grupach docelowych. Celem marketingu szeptanego jest także budowanie świadomości marki i generowanie ruchu na profilu, co przełoży się na zainteresowanie produktami, ich zakupem, czy skorzystaniu z usług oferowanych na stronie.

Inne formy marketingu na Facebooku

Na Facebooku można się jeszcze reklamować i zdobywać zainteresowanie potencjalnych klientów, poprzez inne czynności. Bardzo popularne stały się na przykład konkursy internetowe. Firmy, które prowadzą swoją działalność na Facebooku, mają własne strony internetowe na których promują swoje produkty i usługi, od czasu do czasu powinny reklamować się za pomocą konkursów facebookowych. Taki konkurs można bardzo łatwo stworzyć, jego zasady powinny być jednak ściśle określone w regulaminie, udostępnionym na profilu facebookowym. Tak by każdy użytkownik odwiedzający ten profil, miał do niego wgląd. Konkurs może mieć przeróżny przebieg, ważne by był ciekawy dla potencjalnych klientów i by gwarantował im ciekawą nagrodę. W sklepie odzieżowym może to być dowolne ubranie, w sklepie obuwniczym buty, na stronie agroturystyki, pobyt weekendowy itd. Czym lepsza nagroda główna, tym większe zainteresowanie zyska się poprzez taki konkurs. Na czym polega skuteczność marketingowa konkursów facebookowych? Zadaniem każdego klienta, który chce wziąć udział w konkursie, jest nie tylko skomentowanie postu czyli wygenerowanie ruchu na stronie, udostępnienie strony na swoim profilu facebookowym, ale także zachęcenie jak największej liczby swoich znajomych do wzięcia udziału w konkursie i polubieniu strony. W ten sposób pozyskuje się ogromne grono odbiorców, do których w pojedynkę nie ma się dojścia. Każdy chce wygrać coś darmowego, a czym lepsza nagroda tym większa motywacja do udostępniania postu konkursowego. Warto też zapewnić kilka nagród pocieszenia, za drugie, trzecie i czwarte miejsce, na przykład w postaci zniżki na zakupy czy usługi lub jakiś mały drobiazg. Klienci uwielbiają takie konkursy i chętnie do nich powracają. Konkursy facebookowe są bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi do danej marki, nie są trudne w organizacji, a przynoszą spodziewane rezultaty.
Z pewnością warto też od czasu do czasu organizować na swojej stronie ciekawe promocje, zniżki i rabaty. Takie wyprzedaże czy obniżka cen za usługi w danym miesiącu, mocno przykuwają uwagę i również generują dużo większy ruch na stronie.

Reklamowanie się na Facebooku, daje duże możliwości. Dzięki mediom społecznościowym można szybko osiągnąć sukces zawodowy, zdobyć popularność i zbudować wiarygodną markę. Nic więc dziwnego, że każda firma zakłada profil na portalu społecznościowym, tym bardziej, że to nic nie kosztuje.