Reklama w usłudze Google Merchant Center

Internet jest ogromną potęgą, docierającą swoim zasięgiem na cały świat. Ludzie korzystają z Internetu w różnych celach. Jedni robią to być się uczyć, inni by pracować, jeszcze inni by się bawić i miło spędzać czas. Internet jest też miejscem, który daje duże pole do reklamowania się, niezależnie od tego czy chce się zareklamować swoją osobę, swoje usługi czy swoje towary. Tak naprawdę reklamy internetowe otaczają nas ze wszystkich stron, na każdej stronie, którą w Internecie odwiedzamy. A nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, bo nie każda reklama jest oczywista i mocno rzucająca się w oczy. Ale są też reklamy mocno widoczne, które ułatwiają podejmowanie decyzji w Internecie. W Internecie można się reklamować na kilkadziesiąt różnych sposobów, grunt to znaleźć sobie taką formę reklamy, która nas usatysfakcjonuje i będzie nam przynosiła zyski a nie będzie generowała strat.

Reklama sklepu internetowego

W Internecie można korzystać z różnych pomocnych narzędzi do reklamowania swoich usług i towarów, nie tylko z samych form reklam. Google wiedzie tutaj prym w tej kwestii, bo ma naprawdę dużo do zaoferowania. Jest mnóstwo narzędzi, które ułatwiają reklamę internetową, pozwalają dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców i pozwalają oszczędzić wiele cennego czasu, który w każdym biznesie się liczy. Jeśli ktoś posiada sklep internetowy a nie wie jak go w odpowiedni sposób zareklamować, to z pewnością powinien się zainteresować tym, co ma do zaoferowania usługa Google Merchant Center. To usługa przeznaczona stricte do właścicieli sklepów internetowych, ma ona pomóc w prowadzeniu sklepu i jego zareklamowaniu się w sieci internetowej a więc zdobyciu jak największej popularności i wyrobienia sobie marki. Aby móc z takiej usługi skorzystać, trzeba posiadać konto Google a także połączyć je z tą usługą i z usługą Google AdWords. Ta forma reklamy jest prezentowana w wyszukiwarce internetowej Google i wyświetla się w formie zdjęcia, opisu, ceny a także obowiązkowo nazwy sklepu. Dodatkowo można skorzystać z opcji dla zaawansowanych użytkowników tego narzędzia, która wskaże koszt dostawy bezpośrednio w wyświetlanej reklamie. Taki koszt dostawy dla wielu odbiorców jest ważną informacją, warto więc i taką opcję dodać do oferty reklamowej. Reklama ta wyświetla się u góry strony wyszukiwania, od razu więc rzuca się w oczy i trudno jej nie zauważyć. Tego typu reklama w wyszukiwarce Google, dociera do dużego grona odbiorców. Obecnie jest kilkanaście krajów, gdzie taka reklama jest widoczna i gdzie można skorzystać z tej usługi.

Kampania produktowa – na czym polega?

Bardzo łatwo prowadzi się kampanię produktową, w oparciu o to nowoczesne narzędzie Google. Kampania może być prowadzona dla dowolnej ilości produktów z aktualnej oferty sklepu, może to być jeden główny produkt a może ich być nawet kilkaset. Bez problemu można też z kampanii wykreślić te pozycje, których aktualnie brakuje w magazynach, które okazały się wadliwe albo chcemy je wycofać ze swojego sklepu. W tej usłudze można w prosty sposób skatalogować i skategoryzować produkty w sklepie, co jest dużym ułatwieniem. Zarządzanie Google Merchant Center, najlepiej jest powierzyć jednej osobie, która nieustająco będzie dbała o stronę wizualną i techniczną strony sklepu. Będzie też na bieżąco dodawać nowe produkty i usuwać te, których już zabrakło. Dostęp do tego narzędzia można tak naprawdę udostępnić każdemu, wystarczy w ustawieniach podać adres e-mailowy tej osoby, czy osób, jeśli chce się udostępnić zarządzanie większej liczbie pracowników. Dużo gorszą opcją, jest podanie komuś hasła do swojego Google Merchant Center, bo nigdy nie wiadomo, w jaki sposób hasło to może być później wykorzystane.

Dodatkowe atuty Google Merchant Center

Narzędzie Google Merchant Center, służy nie tylko do dodawania reklam w wyszukiwarce internetowej Google. Jego możliwości są o wiele większe i warto się o tym czegoś dowiedzieć. Przede wszystkim narzędzie to posiada kartę Diagnostyka. Dzięki tej karcie, można szybko wychwycić wszystkie problemy dotyczące produktów w swoim sklepie. Można też w tym miejscu sprawdzić, które produkty sprzedawały się najlepiej w ostatnich dniach a na które nie było żadnego popytu. W ten sposób można ustalić dalsze postępowanie, na przykład zrobić promocję na sklepie na produkty mało chodliwe albo całkiem je usunąć z oferty. Google Merchant Center udostępnia też opcję pozyskiwania opinii konsumenckich Google. Ta usługa nie jest jeszcze za bardzo popularna, dlatego sklep z takimi opiniami może się wyróżniać na tle innych konkurencyjnych ofert. Zaawansowani użytkownicy tego narzędzia, mają do dyspozycji jeszcze kilka dodatkowych usług w Google Merchant Center. Jedną z nich jest automatyczna aktualizacja produktów na stronie sklepu. Do tego potrzebne będą wdrożone już znaczniki mikrodanych o każdym z produktów w sklepie. W ten sposób reklama w Google będzie zawierała tylko aktualne oferty, wraz z ich ceną i dostępnością. To dla klientów bardzo ważne, by mogli korzystać tylko z aktualnych reklam umieszczonych w Internecie, by mogli zakupić produkty od ręki, bez oczekiwania na ich dostępność i by zawsze obowiązywała cena, która znajduje się w reklamie.

Można więc zauważyć, że narzędzie Google Merchant Center, służy wielu celom, ale jego głównym zadaniem jest zareklamowanie produktów sklepu internetowego. To narzędzie ma wiele zalet, z których warto skorzystać, bo dzięki temu prowadzenie sklepu internetowego, nie będzie generowało żadnych stresów ani problemów. Należy jedynie pamiętać, że narzędzie to współpracuje blisko z Google AdWords, w pewien sposób jest od niego uzależnione. Dlatego jeśli nie ma się konta Google i nie chce się korzystać z Google AdWords, wtedy można zapomnieć o możliwościach jakie daje Google Merchant Center.