Reklamy niejawne – jakie są najbardziej skuteczne?

Reklamy niejawne – jakie są najbardziej skuteczne?

W dzisiejszym świecie, jesteśmy zewsząd bombardowani niezliczoną ilością reklam. Spotykamy się z nimi niemalże na każdym kroku. Wstajemy rano, jemy śniadanie spoglądając na komodę na której już leży stos reklam marketów, które codziennie przynoszą pod drzwi. Wsiadając do samochodu, włączamy radio. Jest przed siódmą, więc na każdej stacji radiowej mamy zatrzęsienie reklam. Wchodząc do biura, mijamy włączony w poczekalni telewizor, na którym właśnie wyświetlane jest pasmo reklamowe. Siadając do swojego boksu w biurze, włączamy komputer z nadzieją, że nie wyskoczą na nas niego zmasowane reklamy. Tak wygląda dzisiaj nasz świat. Reklamy skutecznie wtargnęły, niemalże w każdą sferę życia. Reklamy w Internecie nie są aż tak irytujące, jak w innych mediach, ale także i tutaj potrafią one skutecznie podnieść ciśnienie. Czy wiesz, że jest również coś takiego jak reklamy niejawne? Coraz częściej są stosowane, a ich wyniki jasno pokazują jedno – czasami o wiele bardziej opłaca się reklama, która jest skierowana do ludzi, którzy nie mają pojęcia, że właśnie patrzą na reklamę. W XXI wieku, wyrobiliśmy już w sobie swoisty odrzut wszelkich reklam. Denerwują one nas, wytrącają z równowagi i najzwyczajniej w świecie, mącą nasz spokój. Ale wieli przedsiębiorców zaczyna stosować właśnie reklamy ukryte, w których to nawet nie mamy pojęcia, że właśnie patrzymy na reklamę.

Nie ilość, a jakość!

Wśród reklam niejawnych na pierwszym miejscy plasuje się pozycjonowanie. Cóż to takiego? Pozycjonowanie istnieje, w zasadzie tak długo, jak istnieją wyszukiwarki internetowe. Polega ono na dopasowywaniu stron, odnośnie wyników wyszukiwania. Wiadomym jest, że każdy chce, żeby jego strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, dlatego też tak ważne jest pozycjonowanie i dlatego firmy, które się Tm zajmują, inkasują coraz to większe pieniądze za swoje usługi.
Content marketing, jest obecnie coraz większym trendem, jeśli chodzi o sposoby na reklamy niejawne. Ma przede wszystkim na celu zbudowanie społeczności, wokół danej marki, firmy, bądź produktu. Nie jest ona budowana poprzez jawne reklamy, ale przez przygotowywanie dedykowanych społeczności treści.
Koleją formą niejawnej reklamy jest coraz częstsza współpraca firm z bolgerami. Ci, reklamują produkty danej firmy lub usługi, najbardziej naturalnie, jak tylko są w stanie i często nieświadomy tego odbiorca, daje nabrać się na taką ustawkę, bo skoro moja ulubiona blogerka korzysta z tego bidonu na wodę, to może faktycznie on jest taki dobry?
Tak właśnie działa współpraca z blogerami.

Miej się na baczności!

Wymienione tutaj sposoby, są tylko kilkoma kroplami w morzu zalewających nas zewsząd reklam niejawnych. Trzeba być bardzo wyczulonym, żeby nie dać nabrać się na niektóre z reklam. Bardzo często niejawne reklamy są stosowane po to, żeby jawnie nie ukazywać wad danego produktu lub marki. Dlatego miejmy się na baczności i przesiewajmy informacje, sitkiem utkanym z naszej logiki i składnego rozumowania. Warto jest zastanowić się, czy nie daliśmy się już przechytrzyć takim reklamom.