Tradycyjna reklama banerowa – wady i zalety

Mimo nowoczesnych czasów, niezwykłych technologii i możliwości jakie nam dają w życiu prywatnym i zawodowym, można znaleźć wielu tradycjonalistów, którzy cenią sobie klasyczne rozwiązania w każdej dziedzinie życia. Tyczy się to także promocji firmy w Internecie, czyli tak zwanego marketingu internetowego. Mimo wielu różnych możliwości reklamowania się w sieci, najbardziej tradycyjne rozwiązania, cieszą się największą popularnością. Taka jest właśnie reklama w formie banerów reklamowych. Banery od lat cieszą się popularnością, ich działanie jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć w pojawiający się na danej stronie baner reklamowy a ten od razu przenosi użytkownika Internetu na stronę firmy albo na stronę lądowania tzw landing page.

Gdzie można umieszczać banery reklamowe?

Jest mnóstwo miejsc w Internecie, gdzie można umieszczać banery reklamowe. Przede wszystkim takie banery można umieścić na swojej stronie internetowej. Mogą one być odnośnikami to poszczególnych działów i konkretnych artykułów, w zależności od profilu działalności i strony internetowej. Tak samo można też zamieszczać swoje banery na stronach internetowych znajomych, rodziny, bliskich przyjaciół czy współpracowników, oczywiście za ich zgodą. Dobrym miejscem do umieszczania banerów reklamowych, są też wszelkiego rodzaju blogi i fora dyskusyjne. Jeśli dany blog czy forum dyskusyjne, mają temat przewodni, pasujący do naszej działalności i profilu firmy, wtedy jak najbardziej w takich miejscach opłaca się umieszczać swoje banery, bo jest większa szansa na zainteresowanie tych konkretnych odbiorców naszą ofertą. Bardzo ważne jest w tego typie reklamowaniu się, znaleźć grupę docelową dla swojej reklamy i swoich usług czy towarów. Nie można banerów rozmieszczać gdzie popadnie na stronach, które nie mają nic wspólnego z reklamującą się firmą. Wtedy taki marketing to strata pieniędzy.

Banery reklamowe w ramach Google AdWords

Kolejną propozycją dla banerów reklamowych, jest usługa Google AdWords. Banery dodane w ramach Google Display Network są wyświetlane na całym świecie, na milionach stron internetowych. Jest to więc reklama o bardzo szerokim zasięgu i niesie ze sobą wiele korzyści. AdWords jest na tyle korzystną siecią reklamową, że dokładnie dopasuje reklamę banerową do konkretnej kategorii stron, w ten sposób trafi się do odpowiedniej grupy docelowej odbiorców. Ustawienie takiej reklamy w ramach AdWords jest bardzo proste. Wystarczy wybrać wyszukiwanie kontekstowe, a Google samo poszuka pasujących stron do danej tematyki strony. Poza tym można przeprowadzić selekcję stron, usuwając te propozycje, które nam nie odpowiadają.

Sam baner reklamowy może mieć dowolną formę. Może to być zapętlający się gif, krótki filmik video albo tradycyjna grafika lub napis. Baner ma przykuwać uwagę, ma być mocno rzucający się w oczy. Czym więc więcej ma kolorów i odcieni, czym ma więcej blasku i atrakcyjnych dodatków, tym jest bardziej atrakcyjny dla odbiorców. Na dobrze przygotowany baner, trudno jest nie zwrócić uwagi, szczególnie gdy grafika się porusza, mieni czy iskrzy. Czym jest bardziej efektowna, tym lepiej, bo bardziej zwraca na siebie uwagę. Decydując się na reklamę banerową, można od razu określić budżet jaki chce się na ten cel przeznaczyć. Przez to też można bardzo łatwo monitorować koszty z tym związane. Kiedy minie czas wyświetlania się opłaconej reklamy, reklama ta całkowicie znika z Internetu. W ten sposób nie są generowane żadne dodatkowe koszty, które mogły by zaskoczyć zleceniodawcę. Są dwie możliwości opłacania tego typu reklamy internetowej. Jedna opcja to taka, że płaci się tylko za te banery, w które jakiś użytkownik Internetu kliknął. Taka opcja jest nazywana CPC. Jest to bardzo korzystna propozycja, bo nie marnuje się w ten sposób żadnych pieniędzy. Drugą propozycją jest płatność z góry za 1000 wyświetleń baneru. Ta propozycja jest z kolei bardzo wygodna, każdy kto nie ma czasu na stałe monitorowanie swoich reklam w Internecie, z pewnością doceni tą formę reklamy, bo nie będzie musiał na to poświęcać w ogóle czasu.

Definicja baneru reklamowego

Definicja baneru reklamowego, jest dosyć prosta i mało skomplikowana. Baner reklamowy to plik graficzny o określonym rozmiarze. Jest kilka rozmiarów do wyboru, przy tworzeniu takiej reklamy, warto jednak pamiętać, że reklama ta nie może przekraczać wagi 150kb. W innym wypadku strony internetowe zostały by przeciążone i mogło by to skutkować ich zawieszaniem się a nawet poważną awarią. To forma reklamy internetowej, która może posłużyć do promocji firmy czy danej osoby. To najbardziej klasyczna wersja reklamy, która od lat cieszy się zainteresowaniem. Można łatwo zauważyć, że odbiorców w pierwszej kolejności przyciąga atrakcyjna, kolorowa grafika a nie sam tekst. Decydują się na skorzystanie z tej formy reklamy, trzeba wybrać czy chce się stworzyć reklamę statyczną czy reklamę dynamiczną. Baner statyczny to prosta grafika w formacie JPG, PNG albo JPEG. Reklama ta się nie porusza a jedynie wyświetla przez kilka sekund. Jeśli zaś chodzi o baner dynamiczny, to jak sama nazwa wskazuje reklama ta jest ruchoma. Są to banery w formie GIF a także banery Flash. Proste banery GIF, to bardzo krótkie animacje, które mają nie więcej niż 5 klatek na sekundę. Banery typu Flash, jak wiadomo są to banery tworzone w oparciu o technologię Flash, dzięki temu mają ogromne możliwości różnych przejść i wstawek. Tego typu reklama może trwać maksymalnie 30 sekund, później zaczyna się od nowa. Warto pamiętać też o tym, że nie może mieć ona więcej niż 20 klatek na sekundę, takie są wytyczne SEO.

Reklama banerowa, ma wiele korzyści, nic więc dziwnego, że jest to tak popularna opcja reklamowania się w sieci internetowej, modna już od dobrych kilkanaście lat i pewnie będzie modna zawsze.