Ustawienia dla strony internetowej

Atrakcyjna strona internetowa, jest najlepszą wizytówką każdej firmy. Dlatego zanim zacznie się prowadzić kampanię reklamową w Internecie, trzeba popracować nad oprawą graficzną strony www a także nad jej stroną techniczną. W tym celu warto skorzystać z usług firmy, która cieszy się popularnością w Internecie a która oferuje różnego rodzaju działania SEO w bardzo atrakcyjnej cenie. Można oczywiście samemu popracować nad swoją stroną internetową, ale jeśli ma się do tego odpowiednie kwalifikacje. W innym wypadku lepiej zostawić tą kwestię w rękach fachowców.

Techniczna część strony internetowej – optymalizacja strony

Aby strona dobrze działała, musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana. Optymalizacja to jedna z części działań związanych z pozycjonowaniem. Bez porządnej optymalizacji strony, nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu. Strona musi działać bez zarzutu, nie może się zawieszać a wszystkie linki na stronie powinny płynnie przenosić użytkownika w określone miejsce na stronie. Strona powinna się ładować w kilka sekund, tak samo jak jej podstrony. Czym bardziej strona będzie się zawieszać, tym większą frustrację wywoła u odbiorców, którzy się zniechęcą i zrezygnują z odwiedzenia tej strony. Bardzo ważną kwestią jest linkowanie wewnętrzne, ma ono bardzo duży wpływ na całokształt pozycjonowania strony w wyszukiwarce internetowej. Każda znacząca podstrona a także frazy kluczowe, powinny być podlinkowane, to wpłynie na wygodę w poruszaniu się po stronie i łatwiejszym odnalezieniu jej w sieci internetowej. Schemat linkowania wewnętrznego, trzeba sobie ustalić na samym początku, zanim zacznie się projektować stronę internetową. Wtedy będzie ona bardziej spójna i precyzyjnie dopracowana. Do tego linkowanie to wpłynie na skuteczność pozycjonowania i nie będzie konieczna kolejna optymalizacja strony.

Bardzo dużą uwagę powinno się też poświęcić adresowi URL. Adres ten powinien zawierać frazy kluczowe, wytypowane ze strony internetowej. Słowa te mają jak najbliżej określać charakter i profil strony. Adres URL ma być jak najbardziej wiarygodny i przyjazny nie tylko dla odbiorców internetowych ale też dla robotów. Adres musi być w odpowiedni sposób ułożony, nie może być zbyt długi, zawierać zbyt wielu liczb czy znaków, powinien być zrozumiały i od razu kojarzyć się z profilem strony.

Optymalizacja treści strony

Niezwykle ważna jest też optymalizacja treści na stronie internetowej. Przede wszystkim musi zostać porządnie opracowana strona główna. Każdy tekst powinien zawierać frazy kluczowe, te same frazy kluczowe powinny się także znaleźć w adresie URL jak już wspomniano powyżej oraz w tytule strony. Słowa kluczowe są potrzebne do tego, by Google mogło przypisać stronę do poszczególnej kategorii i katalogu stron i by łatwiej było ją znaleźć. Każda treść na stronie, powinna być w znacznikach H1, H2, H3 itp, by prezentowała się ona schludnie, rzeczowo i czytelnie. Warto też zastosować różne pogrubienia i wyróżnienia, by tekst był jeszcze bardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Teksty nie powinny być zbyt długie ani zawiłe, w ten sposób męczą one odbiorców ten nie ma ochoty na dalszą lekturę. W tekście powinny się też znaleźć różne przerywniki, znaczniki, mogą też znaleźć się z nim grafiki i animacje. W ten sposób tekst od razu przykuje uwagę. Najważniejszą jednak kwestią jest to, by tekst był napisany porządnie, starannie, bez błędów ortograficznych i innych. Ma rzetelnie przedstawiać dany temat, wyczerpująco go opisywać.

Na stronie nie może się też pojawiać duplikacja treści. Bardzo ważne jest więc tworzenie unikalnych treści, by na stronie nie zrobił się bałagan i by strona była wiarygodna. Jeśli na stronie pojawi się zduplikowana treść, to można się jej pozbyć poprzez zweryfikowanie adresu URL w Google Search Console. Istnieje też takie pojęcie jak kanibalizacja słów kluczowych. Polega to na tym, że te same słowa kluczowe są przypisane do głównej strony a także do jej podstron. W takiej sytuacji robot Google sam sobie wybierze podstronę, która będzie charakterystyczna dla danej frazy kluczowej. W ten sposób można narazić się na straty, trzeba więc popracować i nad takim błędem jeśli się pojawi.

Część wizualna

Na pewno trzeba też zwrócić uwagę, na część wizualną strony. Strona www od pierwszego wejrzenia ma zachęcać i ciekawić. Dlatego jej szata graficzna, ma bardzo duże znaczenie. Często tworząc stronę www, ma się do wyboru różne szablony, dzięki którym łatwiej jest stworzyć cały projekt strony. Ale warto też mieć swój pomysł na taką stronę, przelać na nią całą kwintesencję profilu firmy. Wszystko jest ważne, kolorystyka, motyw przewodni, wielkość i kolor czcionek, akapity, tytuły itp. Na część wizualną ma także wpływ mobilność strony. Aby można było oglądać stronę w wygodny sposób na każdym urządzeniu mobilnym, trzeba zoptymalizować kod HTML. Jeśli się tego nie zrobi, po otwarciu strony na telefonie komórkowym, treść będzie praktycznie nie czytelna a to zdenerwuje każdego odbiorcę.

Wszystko co wiąże się z optymalizacją strony, ma wpływ na jej wygląd i atrakcyjność. Dobra optymalizacja usunie wszystkie błędy ze strony, sprawi, że odbiorca chętnie będzie tą stronę odwiedzał, bo będzie ona czytelna, ładnie zaprojektowana i będzie działać bez zarzutu. Optymalizacja ma ogromny wpływ na reklamę internetową, nie tylko na samo pozycjonowanie ale też na wiele innych form reklamowania się. Jednak to właśnie dzięki pozycjonowaniu można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, a więc porządna optymalizacja to też skuteczne pozycjonowanie, a więc skuteczny marketing internetowy. Warto więc zaufać specjalistom i powierzyć im kwestię pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej, bo w przyszłości inwestycja ta szybko się zwróci, a na tym zależy każdemu mniejszemu i większemu przedsiębiorcy.