Wskazówki dotyczące SEO Copywritingu

Wszystkie działania SEO mają przynosić zysk stronie internetowej. Nie wystarczy stworzyć stronę www i czekać aż ktoś się nią zainteresuje. Strona www musi być widzialna w wyszukiwarkach internetowych i w innych miejscach, które są często odwiedzane przez użytkowników Internetu. Dlatego też ważne jest też pozycjonowanie strony internetowej w popularnych wyszukiwarkach internetowych, w tym w najważniejszej wyszukiwarce jaką jest wyszukiwarka Google. Internet jest przeogromny, jest w nim mnóstwo stron www, dlatego jeśli chce się wyróżnić na tle konkurencji, wyrobić sobie markę, konieczne jest skuteczne pozycjonowanie tej strony w sieci i jej marketing internetowy.

Podstawa w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron internetowych to ważna o ile nie najważniejsza część marketingu internetowego. Bez skutecznego pozycjonowania, trudno jest się wybić na tle konkurencji. Pozycjonowanie opiera się o działanie wyszukiwarki internetowej i o słowa kluczowe. Co znajdzie się w wyszukiwarce i na jakiej pozycji się to tam znajdzie, jest zależne od tego, jak widzą stronę roboty Google. To one są odpowiedzialne za umieszczenie strony w wyszukiwarce, w oparciu o frazy kluczowe, adres URL itp. Pozycjonowanie to takie działania SEO, które mają wyciągnąć stronę jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Czym lepszą pozycję będzie miała strona w Google, tym będzie bardziej widoczna dla odbiorców i częściej odwiedzana. Aby pozycjonowanie było jednak skuteczne, strona www musi być dobrze zoptymalizowana. Bardzo ważny jest jej wygląd, jej prawidłowe działanie, a także treści zamieszczane na tej stronie. Od tych treści bardzo dużo zależy. To z nich wydobywa się słowa kluczowe, czym więc są lepiej dopracowane, tym korzystniej będą działać na pozycjonowanie.

Jest kilka wskazówek na to, jak wywindować stronę w wyszukiwarce internetowej. Warto się do zastosować, jeśli chce się zyskać wysoką pozycję dla swojej strony w Google. Przede wszystkim trzeba popracować nad frazami kluczowymi. Warto poszukać unikalnych słów, które będą wyróżniać tą stronę na tle innych podobnych pozycji. Powinny one być jak najbardziej specyficzne i wyjątkowe, tylko takie słowa będą wartościowe. Warto się oprzeć także o słowa kluczowe semantyczne (LSI). Są to słowa synonimy, które są ściśle powiązane z frazą kluczową. Tak naprawdę można dodawać mnóstwo fraz kluczowych do tekstów na stronie, Google interesuje tylko to, by te słowa były jak najbardziej wyjątkowe. Synonimizacja w takim wypadku, dobrze się więc sprawdzi. Oczywiście nie można w tej kwestii przesadzać, bo zbyt duże nasycenie słów kluczowych może zbytnio zagracić stronę internetową a przez to będzie ona mało czytelna i niezbyt interesująca dla odbiorców. Warto jednak pamiętać o tym, że słowa kluczowe powinny się znaleźć we wszystkich artykułach zamieszczanych na stronie, nie tylko na stronie głównej ale także w podstronach.

Analiza wpisów na forach i na social mediach

Bardzo przydatne może też być śledzenie wpisów na forach internetowych i w social mediach i wyłapywanie z nich najczęściej używanych słów kluczowych przez odbiorców. Użytkownicy Internetu bardzo często pytają o różne kwestie, dlatego ustalając frazy kluczowe dla swojej strony internetowej, warto jest zastosować właśnie te słowa, które najczęściej w tych pytaniach zapadały. To, że użytkownicy o coś pytają, świadczy o ich zainteresowaniu ich tym tematem. W związku z tym można mieć pewność, że jeśli użyje się takich fraz kluczowych związanych z tymi konkretnymi zapytaniami, to na pewno ruch na stronie znacznie wrośnie. Frazy kluczowe, które są najlepsze do wykorzystania, można głównie znaleźć w tematach for internetowych i wpisów na grupach dyskusyjnych w social mediach. Bardzo ważne są też słowa kluczowe z długimi ogonami. Są to innymi słowy frazy znacznie bardziej rozwinięte, niż normalne frazy, które zwykle składają się z dwóch lub trzech słów. Słowa z ogonem dużo bardziej ukierunkują potencjalnego odbiorcę do określonej strony internetowej. Dzięki słowom z długim ogonom, można walczyć o pozycję w wyszukiwarce z największymi gigantami internetowymi w branży sprzedażowej i nie tylko. Wystarczy dobrze się zastanowić nad doborem słów kluczowych i konkretnie je wykorzystać do pozycjonowania strony www.

Optymalizacja strony – nagłówki

Na każdej stronie internetowej, najważniejszą rolę odgrywają nagłówki. To na nich głównie skupia się wzrok odbiorcy, który wchodzi na stronę. I to od nich głównie zależy, czy będzie on zainteresowany przeczytaniem tekstu i pozostaniu dłużej na stronie. Dlatego też nagłówek ma być duży, wyrazisty, pogrubiony, powinien być napisany ładną i charakterystyczną czcionką i mieć odpowiednie wymiary. Ale najważniejsza jest jego treść, ma on być intrygujący i wzbudzający ciekawość u odbiorcy. Nie tylko główne nagłówki są ważne dla odbiorcy, równie ważne są nagłówki, które rozdzielają tekst na poszczególne akapity. Odbiorca chętniej odczyta treść, która będzie podzielona na akapity, miała wyszczególnienia i pogrubienia, będzie miała kilka nagłówków. Z pewnością nie zainteresuje go tekst, który będzie napisany w jednym bloku, nawet jeśli będzie on miał do przekazania coś ciekawego. Nagłówki odgrywają więc bardzo ważną rolę w marketingu internetowy, są ważnym działaniem SEO, którego nie należy pomijać. Oczywiście w każdym nagłówku, powinny się także znaleźć słowa kluczowe, na bazie których roboty wyszukiwarki Google, przypasują stronę do odpowiedniej kategorii i działu.

SEO Copywriting to dosyć ogólna kwestia, związana z marketingiem internetowym. To bardzo różne działania mają na celu jak najlepsze wylansowanie strony internetowej i zdobycie przez nią upragnionej wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. To coś, co powinno się powierzyć profesjonalistom o dużym doświadczeniu w działaniach SEO.